NY GENSER HAR KOMMET AV PINNENE

Endelig, etter egentlig nokså lang tid, har jeg blitt ferdig med denne genseren som jeg har gledet meg veldig til. Jeg har strikket flere prosjekter innimellom, hvor denne genseren da ble nedprioritert. Men nå når våren endelig er her, så passer det helt perfekt å bli ferdig med denne ♥

 

Genseren heter Lydia, og er et Vikinggarn design. Genseren er strikket i Viking Bambino, som er en blanding av bomull og bambus.

 

Tynt garn og tynne pinner, gjorde også at det tok tid. Men jeg liker tynne gensere. De er behagelige å ha på, og jeg føler meg ikke tykk og klumpete i dem. Jeg liker så godt dette mønsteret på bærestykket. Fin kontrast med blått og hvitt.

 

Raglanfelling først, og deretter rundfelling. Det ble et fint resultat og fin passform.

 

Genseren er helt lik bak og fremme, og dermed kan jeg jo bruke den hvilken vei jeg vil 🙂
Det passer fint for meg med kraftig hjernetåke til tider. Jeg trenger ikke å fundere hvilken vei som er den rette når jeg skal kle på meg 😉

Det eneste jeg følte kunne være hakket bedre, var ermelengden. Den kunne vært et par centimeter kortere. Men det var litt vanskelig å beregne, tydeligvis 🙂 Jeg har ikke så enormt lange armer, men strikket ermelengden tilsvarende størrelse liten. Men til og med det ble for stort 😀 Resten er strikket i medium. Et par små skjønnhetsfeil et par steder synes ikke så godt. Så jeg er fornøyd 😀

 

Nå er jeg selvsagt i gang med noe nytt. Det skal bli en topp, og strikkes i Tynn Line fra Sandnes Garn.

Men også den må vente litt innimellom, fordi jeg har 2 andre prosjekter som også skal ferdigstilles ganske så snart. Men å strikke er yoga for meg, så da strikker jeg når jeg kan og når jeg trenger det 🙂

Tynn Line passer fint å strikke med ute når solen har begynt å varme litt. Den toppen bør bli ferdig til sommeren begynner 😉

Men uansett, stor glede i å strikke. Så lenge jeg har et strikketøy for hånden, er lykken gjort.

12 kommentarer
    1. Då veldig flott genser. Skulle ønske jeg er som deg. Men strikking blir en tortur for meg for jeg får så mye vondt I skuldrene og hendene.
      Men liker å se hva andre lager:)
      Du er veldig flink:)

    2. Å, for en nydelig genser 👍 den var veldig fin til deg🙂
      Selv strikker jeg bare små, enkle ting, som sokker, luer og skjerf, men koser meg med det 🙂

    3. Helt nydelig og skjønn genser. Du strikker pent og fargene var vakre. Tynt er det beste ja. Men tar tid…Har ne liten pause i strikkingen jeg. Men skjønner at det er terapi for deg. Klem.

    4. veldig fin genser og den var kledelig .Tynn line liker jeg ikke har strikket to plagg med det ,men det blir ikke brukt ,for meg så stikker det og føles litt stivt ,men der er vi sikkert litt forskjellige ,var fin farge til toppen din da

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg