OVERFLOD

I vårt velstandssamfunn har vi overflod av veldig mye. Mat, klær, sko, og mye annet som hører samfunnet til.

Og her de siste par dagene, har vi hatt overflod av vann.

 

Bare se her, på dette fatet med småblomster. Det er fylt til randen av vann. Ser du hvordan omgivelsene speiler seg i vannet? Alt var overfylt av vann etter de siste to dagene med heftig regn.

 

Og det å se ut av vinduet har ikke vært så oppløftende. For når det er regn på vinduet, skjønner man at det har kommet ned litt vann ja. Himmelens sluser har virkelig åpnet seg.

Men nå har det tatt pause kan det virke som. Og det er sikkert fordi jeg nå er ferdig å bake muffins 🙂

 

Jeg bakte lyse muffins med sjokoladebiter i, og så har jeg drysset over hvit sjokolade til “pynt”. Enkelt og greit. Og de smakte godt ♥

Så nå skal jeg snart kjøre ut og levere dem. Bursdagsbarnet er nok ikke hjemme, men det er sikkert kjekt å komme hjem til litt søtsaker på bursdagen sin uansett 🙂

Nå leste jeg i værmeldingen at været skal bedre seg utover i uka, og tempen skal bli god neste helg, så nå gleder jeg meg til det. Trenger det nå, disse viktige D-vitaminene, for nå kjenner jeg at jeg er veldig nedfor. Men, smilet er på plass likevel 🙂

Gjør det beste ut av dagen, for det er den vi har fått 🙂

10 kommentarer
      1. Ja, nå holder det med regn. Nå kan vi fint få en godværsperiode med sol og varme 🙂
        Muffinsene var gode, og alle koste seg ♥

    1. deilige muffins ,tenker bursdagsbarnet sette pris på dem,mye vann hos dere,her er det tørt så må nok snart vanne ,regnet litt i natt men det ser tørt ut alikavel ,men det fatet du har med stemor var vel overfylt med vann,du burde hatt et fat med hull i bunnen :=)

      1. Ja, bursdagsbarnet forventet ikke å få noe fra Evas hjemmebakeri 🙂
        Heldige dere som ikke har hatt så mye regn. Dere kan godt få litt fra oss 😉 Neida, tuller bare.
        Ja, burde nok hatt hull i bunnen, men så kom det jammen alt for mye regn også da, forsøkte å tømme ut litt, men da fulgte jorden med. Håper ikke det kommer mer regn nå på en stund.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg