PÅ FISKETUR MED VILLMARKENS SØNNER

På lørdagskvelden ble jeg med gutta på tur. Villmarkens sønner.

Det er en første gang for alt 😀

Jeg hadde egentlig en dårlig dag. Og i tillegg var jeg i dårlig humør. Det er ganske sjelden at humøret er dårlig, og egentlig tenkte jeg at jeg ikke ville orke å bli med. Men utover ettermiddagen denne dagen, steg humøret litt, og kom seg tilbake til mer eller mindre normalt.

Faktisk ble humøret så bra at jeg til og med hev sammen en brownie, som vi kunne ha med på tur.

Og så gjorde jeg det jeg så ofte gjør, jeg ignorerte at jeg var dårlig.

Så da ble det tur.

Om villmarkens sønner syntes det var litt ollete å ha meg med, så sa de ikke noe om det. Ut på tur dro vi, og jeg hadde med en stol jeg trengte til hvile denne dagen, så dårlig var formen, tross alt. Men gutta var Gentlemen, og bar stolen og støttet meg i ulendt terreng.

Vi dro til Sælandskogen. Og veien begynte bra med grus og store steiner. Og jeg gjorde som jeg normalt gjør, stoppet for å knipse litt iblandt. Og som du ser, så er stolen med. Og enda er ikke terrenget så ulendt at jeg trenger støtte. Jeg hadde glemt at det kunne være smart å ha med turstavene mine. Får huske dem en annen gang.

Naturen er flott inne i Sælandskogen, men jeg stoppet ikke så mange gangene for å knipse. Jeg kunne jo ikke være alt for mye til hinder. Vi hadde jo et mål med turen 🙂

Vi trår inn i et vernet område.

Etter å ha gått langs dette vannet et godt stykke, i ulendt og steinete terreng og over en bred bekk, finner vi en plass å slå oss til, sånn at gutta kan prøve fiskelykken. Jeg hadde også i utgangspunktet tenkt jeg kunne forsøke fiskelykken, men akkurat denne dagen hadde jeg mer enn nok med å holde meg på bena. Gutta forbereder fiskestengene, og er i godt humør 🙂

Selv siger jeg sammen i den medbrakte stolen, under et tre…….

….med denne utsikten rett foran meg ♥ Det er rett og slett terapi 🙂

Stille og fredelig 🙂

Det ble så mange fine motiver. Dette er sønnen min, som fikk fiskeutstyr til jul, og hjemmestrikket genser. Kjekt at han endelig kunne ta alt sammen i bruk 🙂

Her litt lenger borte, står yngste sønnen til Pål.

Så forsvinner solen.

Her er det Pål som prøver fiskelykken. Det er nok avslappende dette her. Og gudene skal vite at han trenger å koble av litt for tiden. Tror han jobber omtrent døgnet rundt sånn ellers. Det blir lite tid til koseting i alle fall. Så det var godt å se her, et øyeblikk med fred og ro i sjelen ♥

Selv sitter jeg og betrakter det hele, i min medbrakte stol. Og jeg slappet så utrolig godt av. Kunne sittet sånn veldig lenge. Er veldig takknemlig for at den fikk være med 🙂

Blid og fornøyd 🙂

 

Så ble det tid for litt mat. Pål hadde laget spicy tomatsuppe. Selv hadde jeg med brownies, til dessert.

Og så ble det litt mer fisking. Nydelig vær også. Stille og fint.

Selv hadde jeg med pledd, og en bok. Og så stille og fint som det var, så passet det ypperlig denne kvelden 🙂 Terapi alt sammen 🙂

Og utsikten var fortsatt vakker ♥

Det ble ikke fisk denne kvelden. Men ingen hang med hodet fordet. Og med lys og lykter satte vi kursen tilbake til bilen, alle sammen med en rolig og god følelse etter stillheten og opplevelsen.

Så nå kan jeg si at jeg har vært med villmarkens sønner, gutta på tur. Om de ivrer etter å ha meg med flere ganger, skal være usagt. Men dette var en fin opplevelse for meg i alle fall, til tross for dagsformen som kunne vært bedre. Jeg koste meg masse 🙂

Alltid kjekt på tur, uansett 🙂

 

8 kommentarer
    1. Ser veldig koselig ut..og flotte bilder fra et idyllisk sted 🙂 Når man er syk over lang tid må man komme seg ut til “tross for”mange ganger..ellers hadde livet vært over på en måte.. Da er det viktig å prioritere ting som gir positivt påfyll ..Klem til deg <3

      1. Tusen takk for det ♥ Ja, det var koselig, og jeg er glad jeg ble med, selv om dagen i går ble tilbrakt i mer eller mindre liggende posisjon 🙂 Positivt påfyll er viktig, så det må til. Man får bare prioritere 🙂
        God klem ♥

    2. Så herlig at du fikk deg en slik flott tur sammen med villmarkens sønner! ❤ Nydelige bilder! Lurt med medbragt stol, som gjorde turen gjennomførbar! 😊

      1. Tusen takk ♥ Ja, dette var virkelig flott. Og den stolen var gull verdt. Må nok ha med stol en annen gang også. Og se om jeg finner en som er litt mer praktisk å bære på 🙂

    3. Så vakre bilder da! Herlig at du ble med og stolen også! Når man legger ting til rette, kan man få til mye. Vær stolt av dette.Nyt minnene. Klemsiklem:)

      1. Tusen takk ♥
        Ja, den stolen var gull verdt for meg. Litt upraktisk å dra på da, men kanskje jeg finner noe etterhvert, som er litt lettere 🙂
        Veldig glad for denne turen, og fint var det jammen 🙂
        Klemmer ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg