PÅ FLAT MARK

I dag skulle jeg egentlig dusje og vaske håret. Men siden jeg blir så utrolig sliten av den jobben, og siden jeg hadde så lyst å gå tur også, så tok jeg et valg, om å flytte dusjingen til i morgen, og heller gå turen i dag.

Sist jeg gikk tur gikk jeg topptur. En ganske liten en. Men med mange dagers krasj etterpå. Så jeg har forsøkt å forsone meg med at jeg fortsatt må holde meg på flat mark.

Nå bor jo jeg på Nord Jæren. Og akkurat her er det ikke like flatt som resten av Jæren. Så jeg besluttet å ta en liten kjøretur til Klepp, for der har de et fint turområde ved Frøylandsvannet. Og der er det ganske så flatt. Litt småbakker kan det være, men de er så små at man merker dem ikke.

Over Frøylandsvannet går det en stilig bro, kun for gående og syklister. Det var denne broen som var målet mitt i dag. Broen heter Midgardsormen. Jeg liker å ta bilder rundt her, fin natur, og stilig bro. Det er ca. en kilometer fra parkeringsplassen.

Den tar seg bra ut denne Midgardsormen, der den slanger seg over vannet, og hvor man får god utsikt langt avgårde når man er midt utpå. Frøylandsvannet er ganske stort ser du.

Hvis man er heldig å få traske over her uten så mange andre folk i nærheten, så er det jo en fryd. Litt kjølig trekk var det i dag da, men jeg hadde nok kledd meg litt for dårlig.

Og selvsagt en selfie, sånn for å dokumentere at jeg faktisk var her i dag 🙂

Vel over broen har vi visst kommet til Midgard. Det ser litt goldt og øde ut akkurat her 😉

Men helt øde er det jo ikke, for Midgardsormen er jo her. Du ser den såvidt bakom trærne.

Etter å ha gått over broen tilbake igjen, valgte jeg å gå litt videre langs den turveien jeg var kommet fra. For noe nytt fristet å ta i øyesyn. En ny hytte, som heter Frøya. Det er en dagsturhytte. Og da jeg svingte av fra brua, var det bare 0,5 km til Frøya, så jeg valgte å ta den ekstra svippturen for å kikke litt.

En eller flere skoleklasser passerte meg på sykkel, og jeg fryktet at de hadde samme mål som meg. Men jeg ville jo likevel se på området, sånn i tilfelle jeg vil komme tilbake hit.

Det er så fint å gå her. Skog, og en jernbanelinje på ene siden, og Frøylandsvannet på andre siden.

Og her og der var det også plassert benker, hvor man kan ta en pust i bakken og nyte utsikten. Benkene er så fine synes jeg, med den fine  Vipa smidd inn mellom benkens ben. Denne fuglen har jeg også brodert inn på bunaden min. Den er et symbol for Jæren.

Så kommer jeg endelig frem til Frøya. Den kan skimtes bakom trærne, såvidt. Og jeg hadde rett…de syklende skoleelevene hadde samme mål som meg. Men før man kom helt til hytta, kunne man leke seg gjennom en trimpark. Jeg valgte å gå da, siden energien nå var begynt å bli betydelig svekket. Og da jeg kom helt frem til hytta var det så mange unger der at jeg valgte å ikke ta bilde. Men jeg kunne konstatere at vi har en lik hytte i et turområde ikke langt fra her jeg bor. Den kalles Søsterhytta 🙂

Men altså, når formen min har blitt ende mye bedre enn den er nå, så kan det hende jeg tar meg en liten prøvetur i trimløypa 🙂

På tilbakeveien begynte jeg å bli rimelig sliten, og anpusten, selv om det var helt flatt. Så jeg tok meg et litt langt fotostopp for å hente meg litt inn igjen. Og det å nyte omgivelsene er jo like viktig som selve turen.

Denne turen tok på ja, men jeg tror, og håper likevel at det ikke skal ha tappet meg så mye at morgendagen blir ødelagt. Bare tiden vil vise.
Flott tur var det i alle fall. Jeg er lykkelig nå ♥

 

 

20 kommentarer
    1. Fine bilder fra turen din og så deilig det er når man klarer det uten å være helt utslitt. Godt å se at det er vann i elva der. Så bilder fra Mjøsa i morges og det var et trist syn. Fritt for vann flere steder. Kos deg resten av dagen!🤗

      1. Takk, ja, det er kjekt å ta bilder når omgivelsene er så fine. Her i distriktet er det så tørt nå, at det er rart det er vann i det hele tatt 🙂 Stor brannfare med oransje farevarsel. Men dette vannet her er så stort, og har nok et tilsig fra noe annet stort, så derfor vil det nok ta litt tid før det minker. Men jeg kan ikke se for meg Mjøsa så vannfattig, så det er jo veldig trist.
        Her slappes det av. Jeg er preget av turen, men koser meg foran TV-skjermen med Netflix.
        Ha en herlig fin kveld ♥

      1. Tusen takk for det ♥ Det var godt å komme seg ut. Og den brua ja, den er kul. Liker meg veldig godt i det området 🙂

      1. Jeg angrer ikke på at jeg utsatte hårvasken. Turen var betaling godt nok for den forsakelsen ♥
        Akkurat nå føles kroppen som den skal gå i oppløsning. Så jeg ser at jeg tåler svært lite. Veldig rart hvor mye forverret jeg har blitt på et år.
        Satser på at jeg våkner opp i morgen til en god dag igjen 😀
        Håper du fant deg en fin plass i dag. Gode kvelden til deg ♥ Klemmer ♥♥

      1. Tusen takk for det ♥ Ja, her må gjøres strenge prioriteringer for å få ting til. Så da er det ganske enkelt å droppe dusj og hårvask, som tar enormt mye krefter.
        Ja, denne turen tror jeg veldig godt at du kunne vært med på. Ingen anstrengelser, og så er det benker underveis til å hvile på ♥

      1. Det er et nydelig tursted. Jeg liker godt å gå der, men må kjøre litt for å komme meg dit. Ikke at det gjør noe, men det blir liksom ikke så ofte som jeg har lyst da 🙂
        Klem ♥

    2. Det var jammen litt av en tur du har fått på i dag. Den brua var kjempekul, og så fint resten av område var å gå på. Selv har jeg Østmarka ikke langt unna, men der er det så kupert at det ikke er gøy en gang. Flotte bilder som roper kom hit en tur 😊

      1. Ja, den brua er flott, og laget sånn at den glir inn i naturen uten å føles forstyrrende.
        Østmarka ja. Har hørt om den. Slitsomt når det er veldig kupert. Passer for noen, men slett ikke for alle.
        Du får komme hit å gå tur med meg 😉

          1. Ja, det er sant, man står friere når man kun har seg selv, og du vil alltid være velkommen hit ♥ Men så er det jo så koselig med pusekattene, og man vil jo ikke unnvære dem ♥
            Jeg har forøvrig 2, så det er en viss logistikk når jeg skal ut og reise selv.

    3. Så flott det var med den broen. Tror ikke jeg har vært på Jæren på over tjue år eller noe? Joda, kjørt forbi, men ikke stoppet!!!! Godt med sånne rolige turområder. Jeg sliter med slapphet etter den koronaen, og tenker på deg. Det nytter ikke å gå bakker for meg heller om dagen, det blir rett bortoverveier. I går tok jeg ut for mye, for jeg hadde noen oppgaver som måtte gjøres, og det hevnet seg i dag ja. Men mitt går over, så jeg klager ikke, men hjelp som jeg tenker på deg. Klem 🙂

      1. Ja, den broen er veldig fin, og glir inn i det naturlige.
        Det er vel sånn det er, at man kjører forbi, og så tenker man at man kan stoppe en annen gang.
        Ååååå, den der koronaen altså. Du har jammen vært blant de uheldige da, som har fått utmattelse etterpå. Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet og trene seg sakte opp igjen. Ja, for jeg håper og tror at du blir kvitt det etterhvert. Synes ikke det er greit uansett. Så jeg vet hvordan du har det ja.
        Gode klemmer fra Nord-Jæren 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg