PÅ TAMPEN AV SOMMEREN / AT THE END OF SUMMER

Hadde det ikke vært for temperaturen, så ville jeg nok trodd vi hadde gått inn i høsten allerede. For været har ikke akkurat vært det beste de siste par dagene. Styrtregn, lyn og torden. Så det er vel ingen tvil om at vi er på tampen av sommeren. Heldigvis har vi fine temperaturer enda. Og September er ofte en veldig fin og god måned. Så jeg krysser fingrene for det 🙂
Nå er jo tiden for en annen blomsterflor, selv om sommerblomstene mine enda står fine. Og om en måneds tid kan jeg kanskje høste epler. Det er jo bonusen med denne årstiden vi er på vei inn i 🙂

Had it not been for the temperature, I would probably have thought we had entered Autumn already. The weather hasn’t exactly been the best the last couple of days. Heavy rain, lightning and thunder. So there is no doubt, we are at the end of the summer. Fortunately, we still have nice temperatures. And September is often a very nice and good month. So I cross my fingers for it 🙂
Now is the time for another flower bloom, even though my summer flowers are still nice. And in a month’s time, I might be able to harvest apples. That is the bonus with this season we are heading into 🙂

 

Når været tillater det, synes jeg det er hyggelig å sitte i trappa her og se ned i hagen. Da har jeg gjerne med meg en kopp med drikke, og nyter den mens roen senker seg.
Teksten på denne koppen passer ikke på meg i dag akkurat. For jeg har hatt 3 dårlige dager nå. Så jeg føler meg i alle fall ikke sexy, bare så det er sagt, hehehe 😀 Og været innbyr heller ikke til å sitte i trappa og nyte drikke. Men jeg håper jeg får flere gode dager de neste dagene, selv om værmeldingen ikke lover bedre vær akkurat. Mye regn fremover.
Så da lever jeg på de solstrålene vi har hatt til nå i sommer. Det er mange gode minner i dem 🙂 Mye god helse også. For det er i sol og varme denne kroppen har det aller best 🙂

Så nå sitter jeg her, etter å ha vært sengeliggende litt i dag, og skal nyte lørdagskvelden. Jeg tror jeg skal finne meg noe godt å drikke, og så skal jeg fortsette å se den australske serien “Et sted å høre til”. Jeg er i gang med sesong 4. Og kanskje blir det en episode med X-files sammen med ungene også litt senere.

Håper du har en koselig lørdag. Nyt helgen, og ta godt vare på deg selv ♥

Weather permitting, I think it’s nice to sit on the stairs here and look down on the garden. Then I like to bring a cup of drink with me, and enjoy it while calming down.
The text on this cup does not fit me today exactly. Because I’ve had 3 bad days now. So at least I do not feel sexy, just so you know it, hehehe: D And the weather does not invite to sit on the stairs and enjoy a drink. But I hope I get more good days in the next few days, even if the weather forecast does not promise better weather exactly. Lots of rain ahead.
So then I live on the rays of the sun we have had so far this summer. There are many good memories in them 🙂 Lots of good health too. Because it is in sun and heat this body has it very best 🙂

So now I’m sitting here, after being in bed for a while today, and I’m going to enjoy Saturday night. I think I will find something good to drink, and then I will continue to watch the Australian series “A place to call home”. I’m in season 4. And maybe there’s an episode of X-files with the kids a little later.

Hope you have a nice Saturday. Enjoy the weekend, and take good care of yourself ♥

8 kommentarer
      1. Ja, her nytes hvert solglimt, og jeg er nok ikke alene om det nei. Høsten er fin den og, men den går liksom i feil retning på en måte 😉

    1. Jeg er egentlig ganske glad i høsten jeg 🙂 Så den gruer jeg ikke til. Mye fine farger, kan gå tur i fin sol, blir mange fine bilder osv. Vinteren derimot… PFØY!!

      1. Ja, høsten er en fin tid. Og jeg gruer ikke til selve høsten, men jeg gruer til det som kommer etterpå, som varer så uendelig lenge. Og høsten er jo forvarselet. Det er nok uansett sommeren som er min favoritt. Og helst så varm sommer som mulig ♥

      1. Ja, den er gullfin den koppen….elsker den selv. Er nok en av de mest brukte koppene jeg har her i huset 🙂
        Høsten er en fin tid. Og jeg håper den blir snill mot både meg og deg ♥♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg