PÅ TUR MED KAMERA

Det er en stund siden kameraet mitt har fått være med på tur. Og det er alltid en stor sorg akkurat det. Men dessverre er kameraet mitt ganske tungt å bære på, så ofte er det mye lettere å la det være igjen hjemme.


I dag fant jeg ut at kameraet måtte få være med på en liten luftetur.

Og ut på tur gikk vi. Til Kubbetjørn.

For å komme dit må vi gå gjennom skogen.
Det er ikke lange biten, og det går på grusvei. Men jeg fant meg en liten sti innimellom trærne, så fikk jeg litt mer følelsen av ordentlig skogstur.

På noen av trærne vokste det sopp. Jeg synes de er fascinerende der de vokser rett ut fra trestammen. De kan bli harde som stein disse soppene.

Koselig at solen også tittet frem mellom trærne. Men på mesteparten av turen var solen gjemt bak fjelltoppene.

Den sølepytt jeg gikk forbi hadde frosset til is. Det var et fint mønster i isen.

Fremme ved tjernet er det en stor piknikkplass, hvor man kan tenne bål og ha det koselig 🙂

Det er også en slengdisse der, og god plass for barna å leke i naturen rundt.

Jeg hadde ikke barn med meg, jeg var alene. Og benken så litt for kald ut til å sitte på, så jeg ruslet heller litt rundt og knipset bilder.

Det er fint ved tjernet.

Og litt is har lagt seg også. Men den er løvtynn den isen.

Noen hadde bygget en hytte. Den passer nok bedre på en Sydhavsøy enn på iskalde og våte Vestlandet. Men kjekk å leke i er den nok 😀

På veien tilbake til bilen tenkte jeg på dette skiltet. Sist jeg gikk her, møtte jeg på et par kuer, hvor den ene, bjellekua, løp etter meg. Klart jeg løper jeg også når noen så store dyr er nysgjerrige på meg. Men denne gangen møtte jeg ingen dyr. Det var helt stille og fredelig inne i skogen.

På hjemveien stoppet jeg innom en rasteplass for å ta et bilde over mot andre siden av Gandsfjorden. Det var så fint lys, og høyhusene på bildet speilet seg så fint i fjorden. De husene er forresten litt spesielle, de står på stett, akkurat sånn som vinglassene gjør. Jeg har ofte lurt på om de gynger når det er storm?
Jeg vet ikke.

En fin tur ble det i alle fall. Og det var veldig hyggelig å ha selskap i kameraet mitt igjen. Kjekt å se etter detaljer i naturen, og ting å fotografere.
Jeg er ikke der at jeg kikker etter macro motiver, jeg er veldig glad i hele bildet når jeg fotograferer. Men det blir litt forskjellig, alt etter humør, utstyr og helse 🙂

Liker du å gå tur?
Hva slags turer går du helst?

#turglede #fototur #skogstur #tjern #kamera

15 kommentarer
    1. Det er så deilig å bare gå tur sammen med kamera. Det er liksom bare deg og kamera i hele verden. Du går inn i en egen liten boble. Utrolig deilig.

      Nydelige bilder 😀

      1. Ja, tur med kamera er befriende. Men kan være irriterende hvis andre er med 😉 For hele tiden løper jeg ut av løypa fordi jeg ser noe jeg vil knipse bilde av…hehehe 😀
        Veldig kjekt 😀
        Og tusen takk for hyggelig kommentar ♥

      1. Det er fint å gå alene. Det er ikke så ofte jeg møter folk på mine turer heller, for jeg går om formiddagen som regel, og da er de fleste folka på jobb 🙂 Da jeg gikk denne turen møtte jeg to stykker. Begge hilste god morgen 🙂 Koselig det 🙂

    2. dette er en helt perfekt tur for meg :=) rusle langs et vakkert vann,gå på en sti gjennom skog og prikken over ien er om jeg får rusle i et kvitt landskap av reinlav :=) kjekt du tok kamera med deg i går :=) Godt jeg trykte på vis flere på forsiden av blogg.no ellers hadde jeg ikke fått med meg att du hadde et nytt innlegg,savner att vi kan legge til følgere på siden vår

      1. Ja, det er fredelig og fint, jeg elsker sånt. Reinlav ser man ikke så mye av her.

        Jeg har også begynt med det, å trykke på vis flere, og funnet flere jeg har gått glipp av 🙂 Men jeg går også manuelt og skriver inn blogger i adresselinjen. Så får jeg med meg enda mer.
        Savner også det med følgere. Har jo Bloglovin da, men jeg har ikke den fulle oversikten der heller føler jeg.

    3. Så mange flotte bilder! Deilig å gå å rusle, og se etter motiver…DET er tur for meg…Jeg kunne ikke tenkt meg en tur uten kamera…da er det noe som mangler…hihih…Men ja..det er tungt for nakke og armer til tider…..Så når helsa svikter, er det jo greit å ta det med en gang i blant….Ser ut som en flott sti og flott turterreng..

      1. Tusen takk 🙂
        Jeg har jo alltid mobilen med, og den tar veldig fine bilder. Jeg er veldig fornøyd med den. Så den har blitt en god erstatning. Tidligere hadde jeg alltid kamera med, men det siste året har det blitt sjelden, siden jeg har nok med å klare å karre meg selv avgårde, om jeg ikke skal ha mye å bære på i tillegg 🙂

        Liker best å knipse med kamera ja 😀

    4. Veldig fine bilder. Godt med slike fototurer. Du har blikket. Liker godt slike turer sjøl, men har ikke ordentlig fotoapparat. Bare mobilen. Men den kan være grei nok den også.
      Håper du orker flere fototurer <3.

      1. Tusen takk 🙂 Ja, det er godt med fototurer, man får et positivt fokus 🙂 Oftest drar jeg ikke på kameraet lenger, men har veldig godt kamera på mobilen, så det blir alltid noen bilder når jeg er ute på tur 🙂

        Og det duger sikkert mobilen din også godt til. Kjekt å studere naturen litt ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg