PÅ ULVEJAKT / ON WOLF HUNTING

For noen uker siden, i strålende flott vær, gikk jeg og en venninne, Siv, på ulvejakt. Vi brukte to dager på jakten, og utbyttet var 8 ulver. 7 små og en stor.

A couple of weeks ago, in a wonderful weather, I went on wolf hunting with a friend, Siv. We spent two days hunting, and we got 8 wolves. 7 small ones, and one big.

Her står vi, Siv og jeg, med Gandsfjorden i bakgrunnen.

Here we are, Siv and I, with the Gandsfjord in the background.

 

Ulvene er ikke ekte ulver. Det er ulver som er laget og plassert på forskjellige utsiktspunkter her i bydelen. 7 små ulvunger, og en stor ulvepappa. Jeg har visst bare fått med 6 av de små i denne runden her. Den siste lille ulven sto sånn til at jeg ikke orket å streve med å få bilde av den.
Her er den ulvungen som står nærmest mitt hjem. Bare noen få små minutter å gå opp hit. Den står og speider utover Sandnes sentrum, inderst i Gandsfjorden.

The wolves are not real wolves. The wolves are made by man, and placed at different viewpoints in the suburb. 7 little wolf cobs, and one big wolf daddy. This time I have only got to photograph 6 of the cobs, and their dad. The 7th cob was placed so that I didn’t want to spend too much energy to get a good picture.
Here is the wolf cob that is closest to my home. Just a few minutes walk. It’s watching over Sandnes sentrum, at the end of the Gandsfjord.

 

Her er det en annen, som Siv er og hilser på. Den har ikke så god utsikt lenger, da vegetasjonen rundt vokser til.

Here is another one, who Siv is saying hello to. The view from this point is not so good anymore. Too many plants growing up.

 

Men om man går noen skritt til siden, så er utsikten fin. Her er det Hanabanen sin “vip-utsikt”. Og med Sandnes sentrum nedenfor i bakgrunnen.

But if we step aside a few meters, the view is nice. Here we can see the footballfield (soccer). And Sandnes in the background.

 

Eva i kjent positur.

Eva in a well known pose.

 

Etter å ha gått et stykke, kommer vi til denne lille ulven som er litt lenger fra sentrum, men som har god utsikt uten hindringer.

After a little walk, we arrive to this little wolf who is placed a little further from sentrum, but who has a really good view.

 

På veien til flere ulver, passerte vi dette huset hvor en liten ulv sto vakt utenfor inngangsdøren. Om jeg ikke tar feil, så er det her en av opphavsmennene til ulvene bor.

On our way to more wolves, we passed this house, where a little wolf was guarding the entrance. If I am not mistaken, this house belongs to one of those who has the initiative to have all the wolves placed around here.

 

Litt videre kom vi til denne lille, i grønn fotballdrakt. Den har ikke noen utsikt lenger, stakkars. Står bare der og kikker inn i masse kratt.

A little further we pass this little one, in a green footballsuit. It has no view anymore, poor little thing. It’s just watching lots of bushes.

 

Litt klatring videre, kommer vi opp til pappaulven. Han står på sin faste plass og passer på byen. Han er min trofaste venn ♥

After some climbing, do we reach the daddy wolf. He is in his usual place, watching the city. He is my faithful friend ♥

 

En ulveselfie må til ♥

A wolf selfie is needed ♥

 

Dag 2 er det avgårde igjen, for å finne de siste ulvene. Et skilt viser at vi er på riktig vei.

Day 2, we are on our way again, to find the last two cobs. A sign shows that we are on our way.

 

Den ene ulven står oppå Tyskerhålå, som jeg ikke har bilde av denne gangen. Denne gangen er det ulvene som står i fokus. Her er Siv i dokumenteringsmodus 🙂

One of the wolves are placed on top of the Tyskerhålå (the German cave), that I didn’t photograph this time. This time the wolves are the target. Here Siv is documenting this little cob.

 

Denne ulvungen er plassert sånn at jeg kan se rett hjem. Bilde av huset mitt har jeg i et annet ulveinnlegg fra tidligere.

This little cob is placed so that I can look straight home. I have pointed at my house in another post from an earlier wolf hunt.

 

Dette er den siste ulvungen, men opprinnelig den første som var plassert.

This is the last cob, but originally the first one that was placed.

 

Den står og speider utover Gandsfjorden.

It’s watching the Gandsfjord.

 

Dette var to fine turer sammen med Siv, og jeg takker veldig for følget. Håper vi kan gå flere turer fremover, når tiden og været er på vår side ♥

This was two very nice hikes with Siv, thank you so much. I hope we can do more hikes in the future, when the time and the weather is on our side ♥

13 kommentarer
      1. Tusen takk ♥ Ja, den utsikten er jeg glad jeg har i nærheten. For den er flott. Og i sånt et vær vi hadde da, så var det en fryd med ulvejakten 🙂
        En herlig mandag til fine deg også, og en flott og produktiv uke ♥ Klem ♥

      1. Ja, det var kjekke turer. Og fin utsikt på alle stedene 🙂 Sånn sett er det greit å bo litt høyt oppe…ikke så langt å gå til de fine utsiktspunktene 🙂
        Det hadde vært veldig kjekt å hatt deg med på ulvejakt en dag. Tror vi hadde kost oss veldig ♥

    1. Hørtes skummelt ut..men ser veldig koselig ut ! Artig med disse ulvene hos deg.. og fint å komme ut å finne ulv og ta fllotte bilder både av ulv, utsikt og fine jenter på tur.. Mandagsklem <3

      1. Hehe…ja, forsøker meg visst på litt click bait 😉 Men det er jo ikke juks, jeg var jo på ulvejakt, men ikke med våpen 🙂
        De er fine de ulvene, jeg liker veldig godt å ha dem som turmål. Og det er jo ikke langt fra meg heller. Alle ulvene er innen kort avstand. Blir jo et stykke når vi vil besøke alle samme turen da. Så det fikk vi ikke til. Derfor ble det to turer. Motivasjonsfaktor er det i alle fall 🙂
        God klem denne mandagskvelden ♥

    2. Heisann!
      Stemmer det at ulvene har drakter fra de forskjellige idrettslagene i bydelene i Sandnes?
      Kjenner jo igjen draktene og syns å huske at jeg har lest det en plass?!
      Fine bilder av byen vår❤️

    3. Flott tur, fin jakt og fine bilder !

      Det er godt å komme seg ut med en god venninne av og til 🙂

      Ønsker deg og pusen en fin fin dag 🙂

      klem

      1. Ja, det er veldig godt å komme seg ut. Jeg storkoser meg på tur, men det blir lite av dem for tiden dessverre.
        Og med pus i hus er det jo bare kos å være hjemme også i denne “småbarnstiden” 😀
        Fin søndag til fine deg ♥ Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg