PAKKE I POSTEN GA NYTT PROSJEKT PÅ PINNENE

I dag kom en pakke i posten som jeg har ventet ivrig på. En garnpakke ♥

I lang tid har jeg lett etter chenille garn. Og hadde jeg søkt på velour, så hadde jeg kanskje funnet det fortere?

Uansett, jeg kjøpte et strikkemagasin her forleden. Og en av jumprene i bladet var strikket i velour. Og da ble jeg i fyr og flamme, for det var jo noe sånt jeg kikket etter. 

Jeg søkte opp navnet og produsenten på garnet brukt i oppskriften, og voila: et norsk firma førte garnet. Og vipps så ble det bestilt.

Nøstene var store, 200 gram hver, så jeg trengte ikke så mange nøster til prosjektet jeg tenker å lage. Jeg kjøpte strikkepinner også….firkantede 🙂 Firkantede strikkepinner er bare så utrolig godt å strikke med. Jeg er i alle fall foreløpig kraftig forelsket i de. Disse jeg kjøpte nå, er i størrelse 7 mm. Så dette prosjektet går sikkert rimelig fort å strikke.

Garnet er tykt også, et ordentlig kosegarn ♥

Jeg måtte jo begynne å strikke med en gang. For planen er klar, dette skal bli en stripete kosegenser til min datter. Hun har selv plukket ut fargene. Genseren strikkes på frihånd, altså uten oppskrift.

Her er jeg i gang. 

Jeg har riktignok et annet prosjekt på pinnene også som tross alt skal bli ferdig til jul. Og det prosjektet er på pinne nr. 3, så det går betraktelig senere å strikke. Men jeg er godt over halvveis på det, så det blir ferdig til jul. Nå kan jeg strikke litt på det, og litt på denne blåstripete. Greit med variasjon.

Å strikke er terapi for meg. I kveld sliter jeg med smerter i bena…sånne indre smerter, melkesyre eller noe lignende. Og det er veldig plagsomt. Strikkingen tar fokuset bort fra den irritable smerten, og jeg føler meg avslappet og glad 🙂

Koselig høstarbeid, for nå regner det fælt ute 🙂

Hvilken fargeskala er din favoritt?

Ha en supergod kveld

 

#håndarbeid #strikking #garn #blå #velour

4 kommentarer
    1. Så spennende prosjekt – og det blir jo en helt nydelig og myk genser! Kjekt å ha noe å ordne med når det verker… selv har jeg begynt med fargelegging igjen! Rødtoner er nok mine farger…. <3

      1. Ja, det er kjekt å ha noe å sysle med når kroppen streiker. Kjekt å strikke og holde på med farger. Jeg hadde en periode med fargelegging selv, men jeg liker nok bedre strikking. Kos deg med fargene ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg