PAKKELEKEN

Jeg går i 2 venninneforeninger, og hver desember pleier vi å ha juleforening. Det innebærer god mat (som det alltid er), god prat (som det også alltid er), og pakkelek.

Den ene pakkeleken fikk jeg knipst litt i nå sist desember. Jeg knipset før klokka begynte å tikke. Og egentlig burde vi ha filmet når klokka begynte å nærme seg slutten, fordi det er da det er action 😉

Foreningen med 3-kløveret var dette, meg, Monica og Kristine. Og selv om vi bare er 3, så er det utrolig kjekt med pakkelek, og kampen kan bli intens 🙂


Vi er ferdige å spise, har ryddet bordet, og dekket med gaver. Kampen kan snart begynne.
Men først blir vi enige om reglene og hvordan vi skal gjøre det.
Det ble sånn at vi først triller terning for å hanke til oss flest gaver.

Så pakker vi opp, viser frem hva vi har fått.

 Monica i full gang med å pakke opp.


Kristine er også nysgjerrig på hva som er inni denne lille gaven.

Jeg pakker opp en avlang gave, som viste seg å være en oppvaskkost 😀

Og så begynner stjelingen mens klokka tikker. Og vi har så klart ikke lov til å se på klokka underveis, så vi satte ektemannen til Kristine i gang med å sette på klokka, hvor han valgte tiden denne kampen skulle foregå (mener å huske han valgte ca 17 minutter, men det fikk vi vite etterpå). Og så satte vi i gang ♥

Det var som alltid en kjekk kamp, og fordelingen på gavene når klokka ringte, var høyst ulik. Vi hadde satt som en regel at alle skulle ha minst to gaver hver når det var slutt, dette fordi det var så mange gaver på bordet.


Denne gang var det jeg som fikk minst gaver når leken var slutt, men jeg fikk 4 ting da 🙂 Og det gjør meg overhodet ikke noe. Det er jo leken som er kjekk, og som gir underholdning. Andre ganger har jeg gått av med seieren, så det er godt at det kan gå litt på rundgang 🙂

Disse to damene her er det alltid kjekt å være i lag med, og i morgen skal vi ha årets 1. forening. Siden vi alle er mye hjemme for tiden, har vi valgt å ta det på dagtid av hensyn til meg som er i mye bedre form om dagen enn om kvelden. Da skal vi også gå en liten tur sammen. Så det blir en ny måte å gjøre det på 🙂

Jeg gleder meg 🙂

Går du i klubb eller forening med gode venner?

 

#pakker #pakkelek #spill #kamp #venninner

7 kommentarer
    1. dette hørtes veldig koselig ut :=) og jeg er enige i att det er leken i seg selv som er hyggelig ikke mengden pakker til slutt :=) skulle gjerne vært med på noe slikt jeg også,men nei jeg har nok ikke slike hyggestunder med noen jeg ,er ikke slikt her på bygda

      1. Ja, det er veldig koselig, og det har blitt en tradisjon. Og i år gjorde vi det også på nyttårsaften, jeg, datteren min, og kjæresten min 🙂
        Du kunne jo innføre noe sånt i bygda, eller i familien 🙂 Det hadde sikkert blitt gøy 😀

    2. Har hørt om den leken og at det er populært..men aldri vært med på den 🙂 Ja det er vel ikke pakkene i seg selv som er det viktigste.. Koselige bilder av gjengen og leken :)) Jeg slutta i “syklubben” som jeg har vært med i siden jeg var tenåring da jeg ble syk..orker sjelden ut på kvelden.. Men det siste året har vi møttes en gang på pizzarestauranten som er naboen min..Jeg funker også best på dagtid :)) Klem og gode ønsker for helsa til deg <3

      1. Ja, jeg skjønner deg veldig godt. Jeg har slitt selv, og jeg har hatt pauser fra foreningslivet. Lange pauser. Men i perioder er det godt å komme seg ut blant andre voksne. Jeg bor jo alene vet du 🙂
        Koselig å møtes ute også, på pizzarestauranten rett ved. Da trenger ingen å stresse, og det blir bare kos 🙂
        Dagtid er best da, ingen tvil om det 🙂
        Gode klemmer til deg også ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg