PÅSKELUNSJ

Vi har ikke hatt noen form for påskefrokost eller påskelunsj her hjemme denne påsken. Det er litt amputert, siden vi er 3 i hus, og den ene er syk og isolert. Og så er det jo sånn at vi står opp til forskjellige tider, og da er det jo vanskelig å koordinere maten, sånn at frokost og lunsj har vi laget hver for oss. Mens middagene har vi hatt sammen, unntatt han stakkaren som er isolert. Han må spise på rommet sitt. Så han har jo alt han trenger der heldigvis 🙂

Men i dag, fikk vi, jeg og min datter, til et måltid sammen. Jeg sto opp tidlig, som jeg oftest pleier. Jeg spiste min frokost, som besto seg av youghurt med granola. Og så satte jeg i gang å bake brød. Og det brødet var ferdig akkurat til lunsj 🙂 Og det var da min datter kom opp, klar for litt mat.

Brødet ble digert. Jeg sliter litt med å få brødene så høye, de flyter litt utover. Men dette var ikke så verst synes jeg. Og så hadde det en så utrolig god og crispy skorpe ♥ Oppskriften finner du HER 🙂 Kan absolutt anbefales. Og mesterhjernen bak brødet skal jeg skrive mer om litt senere, eller senest i morgen 🙂

Påskebordet er pyntet med lys, og påskemotiver i fine lyse godterifarger.

Jeg bakte brødet, og min datter laget resten. Hun stekte tomater, varmet bønner i tomat, og stekte egg, som passet ypperlig oppå det nybakte brødet ♥ Det ble en velsmakende påskelunsj. Og brødet, det måtte jeg ha ei skive til av, med noe søtt på, bare for å smake, men det var helt på tampen av måltidet 🙂

Det ble en hyggelig lunsj nå når påsken er i ferd med å ta sitt siste sukk.

♥♥♥

15 kommentarer
    1. Høres veldig koselig ut med lunsj med datter i dag 😊❤ Har hatt et par koselige måltider sammen med døtrene mine de siste par dagene jeg også.

    2. koslig å spise sammen da,men trist att sønnen din er syk og isolert ,håper han snart er frisk og fin igjen :=) tenker dette var brødet til nathles eg,tipper det iallefall,uansett så hørtes det veldig godt ut

      1. Ja, leit at han ble syk sønnen min, men han har ikke vært hardt rammet. Men nok til at vi måtte følge foreskrevne regler. Han er mye bedre nå. En uke var han syk, nå er feberen borte og alle vondtene. Bare litt hoste igjen.
        Det var Natheless sitt brød ja, så du tippet riktig der 🙂 Knallgodt, og jeg skal garantert bake det igjen, for det falt i smak her i huset 🙂

      1. Ja, jeg måtte jo forsøke, selv om jeg ikke er noen brødbaker 🙂 Og det var knallgodt, og ble populært her i huset ♥ Tusen takk for oppskriften ♥ Klemmer ♥

    3. Det så godt ut! 🙂 Her har vi ikke hatt noe som minner om påskens fellesskap i år. Ikke noen spesiell påskemat heller. Alt har vært som en hvilken som helst dag egentlig. Bortsett fra øyeblikket da ungene var innom på terrassen og fikk vafler. Kan jo kalle det PÅSKEvafler! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg