PÅSKEN HAR KOMMET

Ja, for noen så begynner ikke påsken før uti neste uke. Men for mange begynner den nå i dag, eller i går for noen andre. Alt ettersom man skal jobbe eller ei i begynnelsen av neste uke.

For meg begynte påsken i går. Men jeg har ikke pyntet enda. Det skal jeg gjøre i dag.

Jeg har hatt noen fryktelig travle uker den siste tiden, og derfor følte jeg at påsken begynte i går. For fra i går kveld av, så ser jeg frem til en uke uten en eneste plan. Det er nesten som en drøm ♥

Og smellen etter de siste travle dagene begynte å komme i går allerede mens jeg var på kurs. Hele kroppen føltes som den gikk på nåler, og feberen gjorde sitt inntog.

Jeg fikk til å gå en liten kveldstur sammen med kjæresten, med god støtte. For man skulle nesten tro jeg ikke var helt edru. Vi gikk opp til et utsiktspunkt litt opp i bakken her og så på solnedgangen.
Det er ikke ofte jeg ikke går litt nærmere kanten, men i går turde jeg ikke det. Pluss at jeg hadde et sterkt behov for å sitte på benken som er plassert litt innenfor.

Jeg pleier å gå ut på kanten her og sette meg på en stein litt nedenfor denne lille ulveungen som mangler både ører og armer.
Men i går orket jeg det ikke. Pluss at det å balansere i ulendt terreng var noe jeg ikke følte meg kompetent til akkurat der og da. Og jeg lover, jeg hadde ikke drukket. Jeg var bare sykt gåen, med et ønske om å se solnedgangen.

Så det ble jo solnedgang. Skyfritt og vakkert ♥

Ja, faktisk er det meldt fint vær hele påsken. Drømmevær. Oppi 15 grader enkelte dager. Det er ikke feil.

Så da passer det veldig godt at jeg har bestemt meg for hjemmepåske i år.

Nå er det total hvile som gjelder. Og heller være impulsiv og dra på dagsutflukter eller sånne ting om det skulle føles greit.

Så derfor kommer jeg nok til å kikke innom her i blant, kommentere hvis jeg orker, og blogge hvis jeg orker.

Men med alt det pene været, så kommer jeg nok til å sette meg mye ut i sola. Og da er det strikketøyet eller en bok som får være med 😀 Så med litt fremgang på det, kommer jeg sikkert til å lage et innlegg om det også 🙂

Og så kommer det snart et innlegg om et gjensyn jeg gjorde forrige helg, da jeg hadde besøk av en barndomsvenninne jeg ikke hadde sett på minst 35 år 🙂
Jeg må scanne noen bilder før jeg kan legge ut det innlegget, og der har ikke energien strukket til enda.
Jeg har knapt nok vasket klær de siste ukene, så da er det de mest elementære tingene som blir gjort, og ikke noe mer når “travelheten” råder.

Men nå skal jeg komme meg i klærne, og droppe tur. Istedet skal jeg pynte til påske. Kanskje jeg får til en liten tur senere.

Jeg ønsker alle en riktig fin palmehelg, og en god påske ♥ Nyt fine dager og fri ♥ Og til dere som jobber, jeg er ganske sikker på at det er givende og litt anderledes når sikkert mange har tatt ferie ♥

Nyt de små stundene, de små gledene. Husk at det er flere av de små gledene, enn de store 🙂

God klem ♥

 

#påske #påskeferie #påskeplaner #ferietid

8 kommentarer
    1. Riktig god påske! Leit å lese at det ble smell etter travle dager. Ikke uventet, men like vondt allikevel. Lag deg gode dager i påsken, tilpasset DEG! 😊 klem

    2. Siden manne har påskefri fra jobben nå..føler jeg at påsken er i gang 🙂 Hadde mye pynt før..nå er det bare noen få påsketing fremme 🙂 Fint du fikk med deg den vakre solnedgangen.. <3Her blir det også stille og rolige dager..men håper å få vært en del ute i finværet 🙂 Da håper jeg det blir mange små ting å glede seg over i påsken for oss begge:) Lørdagsklem<3

      1. Ingenting er så bra som når været er fint, alle har fri, og man kan være ute sammen og nyte påsken.
        Håper på gode opplevelser for oss begge ♥
        Søndagsklem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg