PULLED PORK I CROCK POT

Til jul ønsket jeg meg crock pot. Jeg har faktisk ønsket meg det flere juler. Og i år fikk jeg det endelig 🙂

Og nå er det selvsagt på forsøksstadiet hva oppskrifter angår.

I går ble pulled pork forsøkt 🙂


Her kommer oppskriften, for dere som har crock pot eller annen form for slow cooker 🙂

  • 1 kg svinenakke uten ben (jeg brukte svinestek, da svinenakke var vanskelig å oppdrive på denne årstiden)
  • 4 hakkede hvitløksfedd (jeg brukte 2)
  • 1 dl ketchup
  • 0,5 dl coca cola (du kan også bruke vann)
  • 1 ts malt koriander
  • 1 ss whiskey eller lignende
  • 1 finhakket gul løk
  • BBQ saus (en smakssak, jeg brukte ca 1 dl)
  • 0,5-1 ss chipotlepasta ( dette kunne jeg ikke finne i butikken, så da brukte jeg Smokey chipotle fra Old Elpaso)
  • 1 ss brun farin
  • 1 ts malt spisskummen

Stek smør og hvitløk i litt smør, og ha det oppi crock pot gryta.
Legg kjøttet oppå løken i gryta.
Rør sammen sausen og hell den over.
Kok 7-9 timer på Lav. Jeg kokte i 8 timer, men tror det ville blitt enda bedre med 9 timer.
Ha kjøttet oppi en egnet form eller serveringsskål, hell sausen over, og dra kjøttet fra hverandre.

Server i burgerbrød, og med coleslaw, BBQ saus og pommes frites til.
Selvsagt kan tilbehøret varieres ettersom du selv liker det 🙂

God appetitt 🙂

#pulledpork #svinekjøtt #middag #slowcooking #crockpot

12 kommentarer
    1. Må få høre mer hva du finner ut. Fikk en slowcooker i høst. Har ikke brukt den mye. Men syns kjøttet blir veldig godt. Minuset er matlukten i huset mens det koker. Syns det er spennende. Klem :))

      1. Jeg er veldig enig med deg, matlukten i huset ble litt sjenerende. Og skal jeg ha vifta på hele tiden, så blir jeg ganske så forstyrret i hodet. Så jeg vurderer å finne en bedre egnet plass til å lage denne maten.
        Men godt smakte det 🙂
        Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg