PUTESTRIKK FERDIG + LITT TIL

For noen dager siden, nærmere bestemt på selveste 1. mai, ble jeg ferdig med siste planlagte pute av restegarn.

Jeg fant så mange fine mønster i boken Villmarksinteriør at jeg ikke klarte å nøye meg med kun en pute. Og når restegarnkassen fortsatt ser urørt ut, så sier det seg selv at jeg har hatt mye restegarn liggende.

Jeg ble godt fornøyd med Villmarksputa ♥
Jeg brukte teddygarn oppe og nede, så puta er ekstra kosete.

Og selvsagt, når ett prosjekt er ferdig, begynner jeg straks på noe nytt. Da klør det i fingrene etter nytt garn, og nye kreasjoner eller annet.

Nå har jeg begynt på en ny topp til meg selv. Jeg fant mønsteret hos Drops, det heter White Romance, og garnet har jeg kjøpt på fabrikkutsalget hos Sandnes Garn. Garnet er Alpakka Silke. Så altså en herlig fin kvalitet. Valget mitt på farge var litt utradisjonelt til meg å være, men da altså en farge jeg tenker passer til litt forskjellig av andre klær jeg har. Litt klassisk. En slags beige/lysebrun farge. Jeg gleder meg til denne toppen blir ferdig.

I tillegg har jeg jo begynt å rydde og kaste litt her hjemme hos meg. Og da fant jeg disse oldemorsrutene jeg heklet for mange år siden. Garnet har jeg hatt liggende lenge i garnlageret mitt, og jeg visste jeg hadde heklet flere oldemorsruter, men jeg kunne bare ikke finne dem. I dag fant jeg dem. Jeg hadde heklet 11 stk. Og så hadde jeg dessverre ikke feste trådene. Så jeg fant frem dette, så får dette være prosjekt nr. 2 for øyeblikket. Jeg heklet en lapp, festet trådene på denne, og på 3 av de andre lappene. Så får vi se om jeg ikke får gjort noenlunde det samme i morgen 🙂

Da har jeg i alle fall litt å henge fingrene i fremover 🙂

 

12 kommentarer
      1. Ja, det er så kjekt å strikke, og lenge siden jeg har heklet, men jammen var det også kjekt. Så litt nå og litt da, så blir det noe av det til slutt. Og ikke tenk på om dine prosjekter går tregt, for du gjør jo også andre ting ♥
        Klem og god helg til deg ♥

    1. Veldig fin pute og flotte prosjekter du er i gang med.🧶🤗Slike tepper er fint å ha til å hekle på innimellom. En lapp nå og da og plutselig er det nok til et teppe.🧶Kos deg masse med prosjektene i helga.🤗

      1. Ja, herlig med en myk og fin pute.
        Og et sånt oldemorsteppe har jeg ønsket meg i mange år. Og som du sier, en lapp nå og da, og vips er det et teppe.
        Her skal det strikkes…og hekles. Veldig kjekt ♥

    2. Heisann og god mårra 😊 Da har jeg fått lest meg litt opp på mange flotte innlegg hos deg. Så utrulig flott det ble etter oppussinga 🤩 Og så kul den turkise lyspæra var, da.
      Håper du får en god dag, og ikke sliter alt for mye.
      Klemmerz fra mæ i nord 🥰

      1. Hei og god morgen til deg, selv om nå er det sikkert midt om dagen for deg 😉
        Ja, det ble enormt fint med litt oppussing. Det gjør seg med litt forandring, og resultatet ble så vellykket.
        Jeg likte også den turkise lyspæra. Jeg tror jeg må leke meg litt med det bildet 🙂
        En god dag håper jeg du også har, og at du får slappet av og kommet deg litt etter reisingen 🙂
        Varme klemmer ♥♥

    3. Det ser ut til å bli en veldig fin topp, og Sandnes alpakka silke er virkelig et godt garn! Jeg har strikket et skjerf i det, og begynt på et til, og det er fantastisk mykt og behagelig Men det er stort sett parkert, for nå har jeg lest veldig mye en stund. Nå har jeg begynt å lese Outlander. Mange har sikkert sett serien, men det har ikke jeg
      Ønsker deg ei riktig fin helg 🙂

      1. Ja, den toppen gleder jeg meg til blir ferdig, men det er jo en stund til enda 😉 Og det er et nydelig garn, så jeg gleder meg litt ekstra. Jeg har faktisk planer om et skjerf, men der skal jeg bruke et annet og svært dyrt garn som inneholder silke og kashmir. Men jammen er alpakka silke også en like god kvalitet. Jeg skal jammen håpe at jeg har litt garn til overs og strikke skjerf av det også 🙂
        Outlander har jeg ikke lest, og heller ikke sett. Men har mange ganger tenkt på om jeg skulle begynne å se den serien. Det er bare det at det er så mye spennende å se og lese 😉
        En veldig god helg til deg også ♥♥

      1. Takk for det ♥
        Jeg ble godt fornøyd med puta, og nå i full gang med de andre prosjektene 🙂
        Fine helgen til deg ♥ Klemmer ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg