REISEN ER EN DEL AV OPPLEVELSEN

Så er jeg her igjen 🙂 Hjemme fra en kjekk opplevelsestur til London. En uke er det siden jeg skrev mitt forrige innlegg. For når jeg drar på opplevelsestur, så har jeg ikke med PC. Har ikke tid til blogging og sånt da. Pluss at det er så tungt å drasse på PC’en. Mobilen orker jeg ikke å blogge fra.

Når jeg skal ut og reise, så er reisen en del av opplevelsen. Jeg pakker så praktisk som jeg kan, og jeg forbereder meg sånn at jeg har ting å sysle med på steder hvor jeg gjerne må vente litt. Som f.eks. på flyplassen. Da kan det være greit med en bok, med mobilen, med strikketøyet, eller lignende. Og på flyet også. Og til London dro vi med fly 🙂

På flyplassen satte jeg meg i en stol hvor man kunne sitte litt skjermet, og hvor jeg kunne lade mobiltelefonen. Den begynner å dra på årene nå, og batteriet tappes fort. Her i denne stolen satt jeg og leste i en bok jeg kjøpte på flyplassen.

Og når man er på flyet, så er det jo fint med litt “flygodt” også. Og til Londonreisen hadde jeg kjøpt Bounty, vann, Pringles og en bok. Pringles fikk jeg ikke plass til i nettet foran stolen min, men den lå trygt og godt oppi reisevesken min.
Jeg er ikke redd for å fly, så dette er ikke noen form for trøst. Men det er jo ferietid, så da må man ha litt kos 🙂

Som reisefølge hadde jeg datteren min, Amalie ♥ Vi liker begge to London, og da passet det med mor og datter tur dit 🙂

Da flyet landet på Heathrow regnet det. Men det var ikke så ille at vi følte det ville bli trist. Og i løpet av dagene vi hadde i London, så var det ikke spesielt mye regn vi hadde. Ikke spesielt mye sol heller, for å ha det sagt. Men litt sol, og litt overskyet var det. Og en gang i blant et par regndråper.

Så var det da turen fra flyplassen til hotellet. Der valgte vi å dra med undergrunnen, og linjen var Piccadilly line. Den gikk helt frem til stasjonen nærmest vårt hotell, vi trengte ikke å bytte. Så det passet helt supert 🙂

Jeg liker å ta undergrunnen. Og den går ikke under grunnen alle steder. Men for det meste gjør den jo det 🙂 Det er en supereffektiv måte å komme seg frem på, men kan også være slitsomt. Jeg er ikke glad i buss, og taxi blir fort dyrt, så derfor er London Underground perfekt for meg. Og med datteren min som hadde full oversikt, så var det null problem å komme seg frem.
Av og til kunne det være ganske fullt på disse togene. Men oftest gikk det smertefritt.

Her er vi på full fart inn i London City. Og jeg begynner å bli bra sliten etter reisen. Men glad og fornøyd likevel, for det er jo nå eventyret virkelig begynner 🙂

Så er selve reisen over, vi ankommer Kensington hvor vi skal bo, og mer skal jeg skrive om i morgen 🙂 (Selv om dette jo er for en uke siden).
Følg med, følg med 🙂

Hvordan liker du best å reise?
Pleier du å ha reisegodt med deg?

#reise #ferie #fly #undergrunn #turist #london

1. har jo fulgt deg på instagram så har skjønt att du har vært på ferie,kjekt da å reise med din datter :=) tidligere har jeg nok hatt reisegodt,men har nå vært godtefri siden nyttår ,og forblir nok godtefri lenge :=) og det går fint det

1. Du er flink å holde deg unna godterier. Det kan du være stolt av ♥
        Selv har jeg ikke noe mål om det. Viktigst for meg å spise variert. Og da kommer sånne ting som sukkerholdige godiser også med i menyen 🙂

2. Det var så gøy å følge dere disse dagene, og dere er ikke de eneste som elsker London. Det gjør jeg også til de grader. Gleder meg til å lese mer inngående hva dere gjorde 🥰

Jeg er ikke så glad i «Tuben» jeg, men tar den jo for å komme fram raskere. Fra og til flyplassen har vi tatt express-toget, som ikke stopper på alle stasjonene. Koster litt mer, men allikevel verdt det.

1. Ja, det kommer mer…i små porsjoner 🙂
        Vi tok expresstoget sist, men da måtte vi bakse med kofferter og greier når vi skulle bytte. Nå slapp vi det siden Piccadilly line gikk helt frem til dit vi skulle. Vi var nok heldige som nesten hadde vognen for oss selv 🙂

3. Så bra du er fornøyd med turen 🙂 Da vi reiste før med bil eller fly var det alltid lurt å ha med litt å spise eller drikke på..På lange kjøreturer med bil ble det jo som regel en stopp på et spisested eller noe også 🙂 Etter jeg ble syk..siste ti åra.. har jeg ikke vært på tur med fly og bortsett fra en biltur på 21/2 time har reisa vært max en time eller halvannen..så da har det ikke vært behov for annet enn ei flaske vann på reisa :)) Så godt du kler briller..Klem <3

1. Ja, lange reiser er det lurt å spise litt. Vi spiser litt her og litt der når vi er ute på tur. Enten det bare er litt småkosgodt, eller et måltid.
        Jeg kjenner at jeg ikke orker så veldig lange turer jeg heller lenger. Men iblant, og hvis jeg planlegger veldig godt, så går det med litt lenger tur også. Men må ha MYE hviletid.
        Tusen takk 🙂 Brillene er sånne billige man kan kjøpe på Nille og rundtomkring 🙂 Jeg er nærsynt etterhvert. Ble operert for litt over 20 år siden, men det varer ikke evig 🙂
        Klem ♥

4. London er herlig, og den linjen tok jeg også en gang fra flyplassen. da var det stappa fullt og litt stressende husker jeg. Koselig med mor og datter tur da 🙂

1. Ja, det kommer nok an på hvilken tid av døgnet man reiser tenker jeg. Vi var heldige inn til London, men tilbake til flyplassen igjen var det kun ståplasser et langt stykke.
        Veldig kjekt med mor datter tur…vi gjør nok det igjen 🙂

5. Noe av det jeg likte best med å dra på sydenferie spesiellt på Grand Kanaria var å være med på bussturene gjennom San Augustin. Tror norske buss sjåfører har noe å lære av sine syngende sydlige kollegar. Hvordan snu en buss når alle personbilene har feilparkert var en opplevelse.

1. Ja, der er jeg veldig enig med deg. Var i Italia for en del år siden, og sjåførene manøvrerte bussene så lett, selv der man ikke skulle tro det var mulig. Og vi passasjerene holdt pusten i spenning 😉

6. Artig å lese om turen til London. Jeg har vært der en gang, og gikk alene og stulla med kart. Veldig koselig å traske litt rundt der. 🙂 Fin by!
      Og noe å knaske på må jeg alltid ha. 😉