RHODODENDRONBLOMSTRING

Å gå i Rogaland Arboret nå på denne tiden er en fryd. Spesielt når man kommer inn i Rhododendrondalen. For det blomstrer så vakkert, i så mange nydelige farger, og varianter, at man kan bli helt målløs.

Her tidligere i uken, på onsdag, gikk jeg og to venninner tur i arboretet, og Rhododendrondalen var et helt naturlig sted å stoppe for å se på blomstringen.

Det finnes utallige varianter og farger, og jeg tok slett ikke bilde av alle. Det var jeg ikke i form til. Men et lite utvalg fikk jeg da på kamerarullen, eller brikken, for å være helt nøyaktig 🙂

 

Se på dette vakre. Store flotte klaser med blomster i forskjellige valører.

 

Jeg har en tendens til å trekkes mot rosa og lilla farger.

 

Men mange Rhododendron har flere farger i samme blomst. Som her hvor det går litt i guloransje inni selve blomstene. Lubne og fine ♥

 

Alle Rhododendron blomstrer ikke samtidig. Så da vi var der var noen allerede avblomstret, og noen var blitt litt rufsete i kantene.

 

Forskjellige former er det også på blomsterklasene. Denne formen her syntes jeg var ganske fin 🙂

 

En liten selfie bare for å vise at jeg faktisk var der, selv om formen er ganske langt nede for tiden. Dette synet av blomstringen var god medisin og gjorde humøret godt 🙂

Nå for tiden får jeg ikke gått så mange turer. Jeg er rett og slett for sliten og utmattet. Så denne turen i arboretet var veldig rolig, og uten tempo. Det var rett og slett litt mer som meditasjon.

Så jeg er glad jeg gikk denne turen. Frisk luft og vakre inntrykk gjør godt ♥

 

 

6 kommentarer
    1. Så fine bilder, vi var faktisk der i går kveld på tur. Det var min første gang jeg gikk der skielig, sist jeg var der var i 10 min da mptte jeg hjem, så jeg falt skikkelig for denne plassen da mannen jeg var der i går

    2. nydelig ,kanskje jeg er heldige og får det bittelitt slik oppom huset vi bor i også,er iallefall det som er planen :=) rolige turen gjør godt ,trenger ikke være trim hver gang en beveger seg ute

    3. Wow, fantastiske rhododendron med fantabulastiske farger!!! Men jeg synes det høres ut som du trenger noen dager med hvile… Kanskje bare små turer i hagen, inntil du har fått ladet opp litt med vestnorsk sol? 😉
      Klem fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg