ROLIG DAG OG VERDENS BOKDAG

Dagen i dag ble ikke som forventet.

Jeg skulle til Lassa, men timen ble flyttet. Og det var jeg faktisk veldig glad for, for jeg vurderte om jeg selv skulle flytte den, da formen i dag ikke er den beste. Og jeg hadde ikke så lyst å legge ut på kjøretur til Stavanger. Konsentrasjonen er ikke optimal i dag, og da liker jeg ikke å kjøre bil.

Men så ringte de fra Lassa, og ville endre timeavtalen, da min behandler hadde meldt fravær. Det kunne ikke passet bedre akkurat i dag, selv om jeg ser veldig frem til å bli ferdig der.

Så spiste jeg frokost. Og etter det slo kvalmen til. Det er ikke akkurat så uvanlig.
Da jeg gikk på kurs, insisterte de på at vi måtte være flinke å spise, for det var mangel på mat som gjorde at vi var kvalme. Jeg må bare få si det at akkurat det stemmer ikke for meg. Jeg blir kvalm når jeg spiser når jeg er dårlig. Og det er vel derfor jeg har så dårlig matlyst også i perioder.

Men jeg har spist. Og jeg har spist mellommåltid også, som jeg har lært at jeg skal gjøre. Men kvalmen kommer i vonde rier. Og det er ikke noe gøy. Så nå sitter jeg her og gruer meg til å lage middag, for jeg orker ikke helt tanken på middagslukten. Men middag må vi ha.

Det ble en rolig dag. Tidvis ute på terrassen med strikketøy og en god bok. Men måtte trekke inn litt av og til, fordi det blåser så kraftig, og det er støyende og plagsomt akkurat i dag.

Planen i kveldinga var å gå ned til Sandnes sentrum og gå på et bok-arrangement. Det er Verdens Bokdag i dag, og jeg hadde lyst å overvære noe av det som foregår i den forbindelse. Men jeg må kaste inn håndkleet og melde avbud 🙁

Så jeg får nøye meg med å feire bokdagen med denne boken som jeg leser, første gang utgitt i 1987.
Boken fenger fra første side, og det visste jeg, for jeg har lest forfatteren tidligere også. Denne boken har jeg arvet etter mine foreldre.

Pål snakket også om å komme innom i kveld. Men jeg tror det blir tidlig kveld på meg, så vi har utsatt det til en annen dag. Jeg våknet halv fire i dag morges, og fikk ikke sove noe mer etter det, så jeg kjenner at leggetid nærmer seg. Men jeg skal nå forsøke å drøye det til i 20 tiden i alle fall 🙂 Ingen vits i å legge seg nå, og så våkne midt om natta igjen, før hanen galer. Må prøve å ikke snu døgnrytmen. Akkurat det har jeg lært av meg selv 😉

Sånn utenom den dårlige formen, så har det vært en fin dag. Solen skinner, og det er 20 grader. Men litt mye vind. Ingen tur i dag, men fint å sitte på terrassen å få frisk luft der 🙂 Solen gjør dagen perfekt likevel, så jeg klager ikke. Det er ikke det verste å ta det med ro når solen skinner 😉

Satser på en mye bedre dag i morgen. Kanskje jeg skal klippe plenen da, hvis helsa vil 🙂 Kjekt å ha noen planer som kanskje går gjennom 😀

Hvordan har din dag vært?
Er du i gang igjen etter påskeferien?

 

#roligdag #bokglede #verdensbokdag #strikkeglede

8 kommentarer
    1. Bokdagen det visste jeg ikke 🙂 Koselige bilder her, men leit med kvalmen..jeg er ofte uvell men ikke sånn kastopp-kvalm. Bortsett fra en tur i butikken i nabobygget har jeg holdt meg inne i dag med døra lukket for å unngå det verst pollenstøvet…siden jeg klødde så syyykt i øya går ! Riktig god bedring 🙂 Klem <3

      1. Tusen takk for det. Pollen er jeg også plaget med, så skjønner deg godt. Håper det går bedre etterhvert.
        Ja, uvell føler jeg meg ofte, men noen ganger blir det riktig ille, sånn som i dag.
        Bokdagen i dag ja. Fikk det med meg da jeg sveipet gjennom Facebook tidligere 🙂
        Klem ♥

    2. skulle droppet frokosten jeg også for min mage har vært i opprør siden den ble fortært,vært fin hele påsken,men i dag har jeg fløyet på lillehuset i ett sett,i morgen er det fysio så jeg håper inderlig att jeg er bedre i morgen .Har gått 2 bittesmå turer i dag ,men bare litt sånn utenfor heimen ,noen dager er det best å være hjemme ja

      1. Huff da, er det ettervirkninger etter en enormt fin påske vi sliter med mon tro?
        God du som har gått litt ut, jeg har kun vært på terrassen. Har ikke engang vært ute i postkassen og kikket.
        Ønsker deg masse god bedring ♥

      1. Ja, jeg hadde salat stående, men når ungene er hos meg, så skal de få middag. Sønnen min liker ikke salat heller, for ellers kunne det vært et fint alternativ. Så jeg led meg gjennom middagslukten, og jeg klarte å spise litt selv også. Så da har jeg fått i meg noe i alle fall 🙂
        Klem ♥

      1. Tusen takk for det 🙂 Kvalmen går nok over til i morgen, så jeg får holde ut litt til 🙂
        Fine kvelden til deg også ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg