RUSKEVÆR

Nå for tiden skriver vi mai, og været er egentlig nokså gufsete og kaldt. Vi har et par dager innimellom som gir håp om sommer og varme, men så setter “høststormen” inn igjen.

 

Akkurat i skrivende stund er det sånn ute, og i går var det enda verre. For da var det et intenst regn og en veldig vind. Vi begynte med 19 grader og fint vær, og avsluttet med 14 grader og vind og regn. Jeg måtte gå ut og rydde i hagen etterpå. Hagemøbler og diverse lå strødd etter den sterke vinden.

Men tidligere i dag har det vært ok vær. Da var det 14 grader og litt vind, men ikke regn. Så da benyttet jeg anledning til å gå tur.

Jeg kjørte inn til Hommersåk, og gikk på graven til mine foreldre en tur, og så gikk jeg tur derfra og opp langs Stemmen til Kvernhuset.

 

Det er fint der i området, og selve huset synes jeg er litt nostalgisk og pent.

 

Dette er jo ikke i drift lenger, men fint at det tas vare på likevel.

 

Nede ved Stemmen hadde endene gått til ro, eller kanskje det bare var middagshvilen de hadde.

 

De lot seg ikke forstyrre av at jeg kom nært og knipset bilder.

 

Og før jeg kjørte hjem, var jeg innom en butikk og handlet litt. Måtte jo ha noe lørdagsgodt 😉

Men jeg er usedvanlig sliten nå, og regner ikke med det skjer så mye mer spennende i dag, så jeg vurderer faktisk å bare gå og legge meg. Men det er jo litt tidlig enda. Så kanskje jeg skal se litt serie før jeg tar meg en tidlig kveld?

Håper du har en fin helg så langt, nyt den videre ♥

14 kommentarer
    1. Håper det slår til med sommervær til uka..er meldt det her i allefall.. Fint du har fått gått deg en tur og kjøpt inn litt snop..ikke kjøpt godteri men blir is til kaffen her i kveld 🙂 Hvil deg og kos deg med kvelden som best du kan:) Flotte bilder var det også… Klem <3

      1. Tusen takk ♥
        Ja, det hadde vært fint med litt bedre vær, men tror det blir vekslende vær her til uka, og så kommer det seg kanskje etterhvert 🙂
        Is er godt det, godteri det også 🙂
        Her blir det full hvile en stund, og så senga etterhvert tror jeg. Nyt kvelden videre, med is og sånt ♥ Klem ♥

    2. Ikke glem å spis lørdagsgodteriet ditt før du legger deg da 😉
      Flotte bilder! Og ruskevær kan jo gi spennende bilder, det også 🙂

      1. Jeg spiste litt av det, så da har jeg mesteparten igjen til i dag 😀
        Ja, ruskevær kan gi flotte bilder, bare litt tungt å komme seg ut når været er sånt 🙂

    3. Synes været her har vært mye pent, selv om kjølig. Men i dag har det REGNET også…skikkelig 😀 Jeg er inne nå 😀 Kos deg med Laban 🙂

      1. Her har vi hatt det litt høstlig. Fint i perioder, men bitende kaldt. Godt med litt innevær også 🙂
        Her ble det litt kos med sure laban, så har det meste igjen til i dag 🙂

      1. Huff da, hagl er ikke gøy. Fascinerende, men ikke gøy på denne årstiden. Håper dere har bedre vær i dag ♥ Klem ♥

      1. Mmmm…nam, nam, ja, jeg liker godt sånne suringer 🙂
        Håper regnet slutter snart, tror det skal lette litt i ettermiddag.
        En herlig søndag til deg ♥ Klem ♥

      1. Ja, nå håper jeg på sommervarme, og juni er like rundt hjørnet. Fineste måneden det, spesielt for oss 2 som har bursdag da ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg