SE MIN KJOLE, DEN ER GRØNN SOM GRESSET

Endelig er jeg ferdig med min grønne kjole 🙂 Jeg har brukt et par måneder å strikke den. Men har ikke strikket hver dag. Og så ble den liggende litt før jeg endelig tok til med å feste tråder 🙂

Men nå er den ferdig og på 😀

Her er den, grønn og fin. Strikket i Mandaring Medi fra Sandnes Garn. Jeg kjøpte garnet på fabrikkutsalget for kr. 10,- pr. nøste.

Den er lik bak som fremme.

Det er litt fasong i kjolen, men ikke så mye at det føles ubekvemt for min bitte litt rause kropp 🙂

Kjolen er med rundstrikket felling, og det er så kjekt å strikke, siden det da ikke kreves så mye sying og montering etterpå.

Så jeg er fornøyd. Denne kjolen vil nok bli brukt en del 🙂

Se min kjole, den er grønn som gresset,
alt hva jeg eier, det er grønt som den
Det er fordi jeg elsker alt det grønne,
og fordi en gartner er min venn.

Originalt i sangen er det en jeger som er vennen, men min venn (kjæreste) er jo gartner, så da passet jo det mye bedre, ikke sant? 🙂

 

Og nå skal jeg ut og spise middag med min sønn som fyller 23 år i dag ♥ Og jeg bærer min grønne kjole 😀

 

#håndarbeid #kjole #strikking #garnglede

24 kommentarer
      1. Tusen takk ♥
        Ja, er fornøyd med fargevalget. De hadde en farge til i det garnet til den prisen. Det var syrin. En farge jeg normalt ville valgt først. Men tenkte jeg skulle gjøre noe utradisjonelt, og det angrer jeg ikke på 😉

    1. Den ble helt super!!! Og så godt du kledde den😊
      Den må du bruke mye ja. Kjekt å innvie den på bursdagen til sønnen din, det passet jo bra. Gratulerer med dagen til han og med ny kjole til deg🌹🌹

    2. For en lekker kjole og for en jobb. At du får det til med din sykdom, med telling og styr. Ble svett bare ved tanken jeg. Sånt blir jeg sliten av se……..Du var utrolig flott i din nye kjole. Du kan være stolt Eva! Klem fra meg.

      1. Tusen takk for det ♥ Ja, det med telling er ikke så lett egentlig, for jeg er litt tallblind også. Men man får jo en slags rytme i mønsteret, så da går det egentlig ganske bra 🙂
        Jeg er stolt av dette arbeidet ja 🙂 Den skal brukes litt den kjolen der 😀
        Klem ♥

    3. Så flott kjole! Flott farge og fint mønster. Så store prosjekt har jeg aldri strikket så het beundrer jeg tålmodigheten din.
      Kanskje vi bør begynne å synge om gartner i sangen i barnehagen? De fleste små barn har i hvertfall er forhold til dem som kjører gressklippertraktor utenfor barnehagen vår.
      Kos deg med feiring og gratulerer med dagen til sønnen 🙂

      1. Tusen takk 🙂 Ja, jeg liker den fargen veldig godt, frisk og fin, og samtidig dempet 🙂 Gikk nokså fort å strikke egentlig, så lenge man kan sitte å strikke mens man ser TV og sånne ting.
        Ja, kanskje jegeren burde bli byttet ut med gartner sånn permanent? For de fleste har mer tilknytning til gartnere enn jegere nå til dags 🙂 Ikke noen dum idé det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg