SJEKKER DU SPAM-MAPPEN?

Dette med kommentarer her i bloggen etter vi ble flyttet har jo blitt litt tristere egentlig. Trist på den måten at vi ikke får beskjed når noen har besvart kommentaren vi selv la ut. Og det igjen betyr at det ikke er så mange som kommenterer lenger. Og jeg ser jo selv at jeg har blitt sløv med å svare kommentarer. For jeg regner med at ikke så mange kommer innom igjen for å se om jeg har svart. Og så krangler ofte helsa, så da prioriterer jeg å kommentere hos andre istedet. Det er uansett veldig kjekt å få kommentarer og reaksjoner på de innleggene jeg selv poster, og jeg regner med at det er sånn for dere andre også.

Men så er det jo sånn at kommentarer finner man jo i kontrollpanelet under “Kommentarer”. Og der inne igjen finnes en fane/mappe hvor det står Spam. Sjekker du noen gang den mappen, Spam-mappen?

Det gjør jeg. For jeg har erfart at enkelte som kommenterer, havner der, selv om de ikke er spammere.
Jo, det ligger vanvittig mye spam der også. Diverse tilbud om både det ene og det andre. Men innimellom ligger det faktisk også relevante kommentarer, gjerne fra andre bloggere, og bloggløse.

Nå har jeg gjort det til en vane og gå inn der og sjekke. Og hente ut dem som er relevante for innleggene, og slette alt annet rusk som spammer ned akkurat den mappen. Det er jo fint å ha det filteret så klart, at alt det der tullet blir rensket bort. Men det er veldig leit at kommentarer som ikke er tull, også blir filtrert inn dit, istedet for der de hører hjemme, nemlig under de rettmessige innleggene.

Så hvis du ikke allerede er obs på det, så foreslår jeg at du kikker innom Spam-mappen iblant. Jeg vet ikke om jeg selv også havner i spam-mappen av og til. For noen ganger ser jeg ikke kommentaren jeg legger ut hos enkelte. Satser uansett på at dette er noe som blir fikset. Jeg vet at det er rapportert inn til support av flere, så håper at de setter en prioritet på å få ordnet akkurat det problemet.

Noen bugs må vi nok fortsatt slite med en stund tenker jeg. Men på sikt må vel alt bli i orden….?

#spam #kommentarer #bugs

16 kommentarer
      1. Du er god du 🙂 Jeg går som regel inn og ser etter svar om jeg har spurt om noe. Og om jeg er ekstra spent på svaret. Men også fordi jeg er nysgjerrig på hva andre skriver i kommentarer etter den jeg la inn 🙂

    1. ojjj.. det har jeg aldri gjort 🙂 Men føler det samme,, merkbart mindre med kommentarer. Men jeg prøver så langt som mulig å gå tilbake i mine innlegg og svare på kommentarer 🙂 Takk for tipset 🙂

      1. Ja, jeg forsøker også i perioder å gjøre det, eller når jeg får spørsmål og sånt. Men er ikke det samme som før nei.
        Godt jeg kunne tipse om noe nyttig 🙂

    2. Jeg er ikke på blogg.no, men på WordPress.com. Jeg sjekker spammappa mi ganske ofte og det finnes nesten alltid kommentarer som er blitt stoppet og alle er faktisk spam.

      Har jeg stilt et spørsmål i et kommentarfelt går jeg nesten alltid tilbake for å lese svaret.

      1. Ja, det er en god vane det, å sjekke spam mappen 🙂 Det meste som ligger der er faktisk spam, men iblant er det ærlige og redelige kommentarer også, så da må jeg jo flytte på dem 🙂

        Ja, når noen stiller spørsmål, så svarer jeg, for da regner jeg med de kommer tilbake for å se 🙂 Og jeg går selv tilbake og kikker hvis jeg har stilt spørsmål. Synd det ikke er automatikk i å få vite om det har kommet svar.

    3. Mooornings 🙂 Ja jeg fikk tips om å sjekke i går og der lå den en liten bunke med kommentarer som ikke skulle vært der. Godt det blir belyst Ha en super dag <3 klemme 🙂

      1. Ja, hører om mange som finner noen i spam-mappen som slett ikke hører hjemme der. Så best å være oppmerksom 🙂
        Ha en herlig dag ♥ Klemmer

    4. Jeg har også merket at mange kommentarer legger seg der..så den må sjekkes ja….men flott å minne på…ikke alle som er klar over det heller….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg