SKOGSTUR MED LUNSJ

I dag ble det tur i skogen sammen med Pål ♥

Vi besluttet å ha med oss mat, siden værgudene var på vår side. Overskyet og opphold, og til og med noen solglimt. Sånt passer fint på en søndag/morsdag.

Turen gikk mot Kubbetjørn, og så videre inn på småstiene i skogen.

Vinterstormene har fart hardt med trærne. Her hadde et tre endt sine dager over veien mot Kubbetjørn. Tuppen var saget av, sånn at det skulle gå greit for alle å passere.

På tjernet lå en tynn isskorpe, men tempen vi gikk i var ca 7 varmegrader akkurat i dag.

Enda flere falne trær.

Mange trær hadde soppvekster.

Her er hele stammen dekket av sopp.

Vi fant oss en fin plass å sitte på noen stener, og i le for trekken. Og når solen tittet frem, kunne vi kjenne varmen i ansiktet. Det er en fin tid vi går i mot snart ♥

God og varm drikke må til på vintertur 🙂 Pål valgte solbærtoddy, og jeg valgte kaffe mocca 🙂

Maten smakte riktig godt, og vi koste oss med dette ♥

Etter maten gikk vi tilbake. Og det ble også her noen knipsestopp. Når man går tilbake ser man plutselig litt andre ting enn da vi gikk andre veien 🙂

Vi er jo flinke til å knipse hverandre også 🙂

Jeg liker jo best når jeg vet at det knipses bilder av meg, men det er helt i orden om jeg ikke vet noe også 🙂 I alle fall når det er kjæresten som knipser 🙂 Her viser jeg frem selfien jeg hadde knipset av oss ♥

Litt lek i trærne må også til…i alle fall når de har en form som bare MÅ utforskes 😀

Det var en hyggelig tur. Formen er kanskje ikke den beste for tiden, men det hjelper veldig på når vi er 2. Da går alt lett. Og Pål er jo Gentleman og passer godt på meg ♥ Da passer det godt med turer i ulendt terreng, noe som kroppen liker aller best.

Jeg gleder meg til neste gang vi kan gå en sånn tur 🙂

Hvor liker du best å gå tur, på asfalt, grusvei, sti eller i ulendt terreng?

 

#turglede #utpåturaldrisur #utpåtur #uteerbest #piknikk #lunsj #måltid

 

 

18 kommentarer
    1. Så veldig koselig ut med niste og alt som hører med til en fin tur 🙂 Ikke noe snø, her har vi jo hatt så mye, men nå regner det bort tror jeg.. Fint å ha en som passer på deg… <3 Mange flotte bilder fikk du/dere tatt også.. aldri sett maken til det nederste treet der, klart du måtte utforske det 🙂 Litt myke , småkuperte stier liker jeg best å gå på… Klem til fine deg <3

      1. Ja, det er koselig med niste og sånt på tur 🙂
        Og snøen den har vi ikke for mye av her nei. Men ser jo av bilder og sånn at andre har desto mer 🙂 Så her passet det godt med en snøfri tur 🙂

        Ja, det treet er artig. Sånt må man jo kikke nærmere på så klart 🙂

        Ja, jeg liker også sånt terreng. Godt for kroppen 🙂

        Klemmer godt tilbake ♥

    2. Utrolig fint… Smakte nok godt med den maten.. Liker å gå overalt jeg.. Både på vei. Asfalt blir jo mye av den nå… Vår og høst masse i skog og mark… Sommer helst ved sjø.. Og litt asfalt da også… For liker meg ikke i tett skog da.. Orm og mygg og sånn… Flott tur hadde dere… Herlig 💞😍💞

      1. Ja, maten smaker ekstra godt ute synes jeg 🙂

        Du er jo fleksibel da, som liker å gå over alt. Skjønner jo litt den med skogen, hvor det er diverse vi ikke er så glad i, men her hos oss er ikke det så enormt problem. Hoggorm har vi jo, men det har jeg kun sett når jeg går toppturer 🙂
        Det var en koselig tur dette. Eneste vesenet vi så var en død mus. Bortsett fra fugler og sånt man ellers ser over alt 🙂

    3. Så fin kjærestetur i vakre skogen. Så veldig koselig ut dette her. Nydelige bilder, Eva <3
      Må si jeg synes det er deilig å ikke se noe snø. Har ingenting imot snø, den er hvit og fin og lyser opp kvelden, men jeg liker når det er grønt og skjønt, og gleder meg til det 😉
      Jeg liker aller best å gå i skogen, eller ved vann – der det er litt av hvert av terreng, men ikke bratt 😀
      Håper dere to får en like fin kveld 🙂

      1. Tusen takk ♥
        Jeg er enig med deg, snøen er hvit og fin og lyser opp, men jeg liker også best når det er grønt og skjønt 🙂
        Kvelden ble fin, vi var på hver vår kant da 🙂
        Fine dagen til deg ♥

    4. Så flotte bilder! Kjenner jeg gleder med til det blir bart overalt igjen og det er mulig å gå i skogen.
      Her er det altfor mye snø så vi må gå på gangveier og stier 🙂

      1. Huff ja, den snøen kan jammen være besværlig. Jeg har aldri vært særlig fan av snø, så her er vår og sommer min favoritt 🙂

    5. hadde elsket å gå i terrenget dere gikk i går,det er turer som passer meg meget godt :=)jeg var jo så glad i går når veien endelig var isfri og vi såg mer og mer av plenen,nå er det skikkelig surt og rufsete igjen ute og det laver ned med skikkelig våt snø,så i dag holder jeg meg inne

      1. Ja, du hadde likt deg her i skogen. Mykt og fint å gå enkelte steder, og bart og fint. Helt perfekt i grunnen 🙂
        Her veksler været mellom sol og snø. Men snøen legger seg ikke, så da er jeg fornøyd 🙂
        Lurt å ha innedag i sånt vær ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg