SLITNE DAGER / EXHAUSTED DAYS

Jeg har merket meg at jeg har en lei utvikling for tiden. Dvs. når jeg har hatt en litt aktiv dag, så har jeg normalt sett trengt en dag etterpå til å komme meg på. Men nå i det siste ser jeg at jeg trenger flere dager.

I have noticed that I have a sad development at the moment. Meaning, when I have had an active day, I usually needed one day to rest and gain energy. However lately, I need more days.

Jeg satte meg tidligere i dag i trappa ned til hagen med en kopp Caramel Macchiato. Jeg måtte jo nyte at det fortsatt er sånn noenlunde godt vær, selv om jeg ikke er i form til å gå tur.

I dag er dag nr. 2 med PEM, som altså er anstrengelsesutløst sykdomsforverring. Jeg er oppegående, men jeg har null energi, og en del smerter som vandrer rundt i kroppen.
Forrige gang jeg var ute på noe kjekt, var jeg dårlig i 3 dager etterpå. Jeg føler jo nå at jeg er bedre i denne runden enn jeg var i forrige runde. Så i morgen er jeg nok oppe og i “full sving” igjen 🙂 Og det må jeg, for i morgen har jeg en avtale jeg gleder meg veldig til 🙂

Earlier today I sat at the stairs to the garden with a cup of Caramel Macchiato. I had to enjoy that it is still such good weather, even though I am not in shape to go for a walk.

Today is day no. 2 with PEM, which is post exertional malaise. I am upgoing, but I have zero energy, and some pain that travels around my body.
Last time I was out on something nice, I was sick for 3 days afterwards. I now feel that I am better in this round than I was in the previous round. So tomorrow I’m probably up and in “full move” again 🙂 And I have to, because tomorrow I have an appointment I’m really looking forward to 🙂

 

Det ble enkel middag i dag. Kyllingklubber med pommes frites, søtpotetvafler og salat. Alt unntatt salaten er kjøpt ferdig, bare til å varme/tilberede raskt. Og det smakte fortreffelig ♥ Jeg forsynte meg med litt mye pommes frites og søtpotet, men det gled absolutt ned. Etterpå var jeg stappmett.

The dinner today was quick and easy. Chicken clubs with french fries, sweet potato waffles and salad. Everything except the salad was semi-finished products, just to heat up in the oven. And it tasted real yummy ♥ I took more fries and sweet potato than I needed, but it was no problem to eat. And after that I was totally stuffed.

Nå i kveld har ungene dratt til sin pappa. Og der skal de være i et par uker. Her hos meg har en av ungene vært hele sommeren, og den andre har vært litt på ferie, og resten hos meg. Og det har vært kjempekoselig ♥ Ikke en eneste dag alene. Så det føles rart å være alene igjen nå, etter så lang tid. Men heldigvis, 2 uker går fort 🙂 Og når de er tilbake igjen, skal jeg selv reise bort en helg. Da skal jeg til Kristiansand og besøke en god venninne jeg ikke har sett på flere år. Det ser jeg veldig frem til.
Jeg har også bursdager og konfirmasjoner å se frem til nærmeste ukene. Så det er en fin tid.
Nå i kveld skal jeg bare sysle litt rundt her hjemme, og forsøke å få gjort litt av helgevasken, så slipper jeg å gjøre det i morgen 🙂 Og så håper jeg at jeg får sove godt i natt.
Ha en fin kveld ♥

Tonight the kids have gone to their dad. And there they are to be for a few weeks. One of my kids has been here with me all summer, and the other has been on holiday a bit, and the rest with me. And it has been very cozy ♥ Not a single day alone. So it feels weird to be alone again now, after so long. But luckily, 2 weeks travels fast 🙂 And when they are back again, I myself will travel away for a weekend. Then I’m going to Kristiansand to visit a good friend I have not seen in several years. I’m really looking forward to that.
I also have birthdays and confirmations to look forward to in the coming weeks. So it’s a great time.
Now tonight I’ll just do a little work around here at home, and try to get some of the weekend wash done, so I will not have to do it tomorrow 🙂 And then I hope I can sleep well tonight.
Have a nice evening ♥

8 kommentarer
    1. Jeg er også litt sliten om dagen. Stort sett så orker jeg ikke noenting når jeg er ferdig på jobb. Men i dag har jeg vært hos frisøren etter jobb, og det var deilig. Klippet bittelitt, og farget igjen. :-)Det høres ut til at du har litt fine ting å se fram til 🙂 Klem <3

    2. Må være tøft å ha det slik, men håper virkelig at dagen din blir bedre i morgen <3 <3 <3 🙂

      Nam, nam :p Så kjempegodt ut. Mye godt man kan få ut av billig penge, og det gjelder å være kreativ 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    3. Jeg sier som alle sier om dagen, “alt blir bra”! Synes du er så flink til å sette ord på hvordan du har det og du er en tøffing. Vakkert bilde var det av deg også. Godt å ha noe koselig å glede seg til utover. God helg til deg med en klem 🙂

    4. Hei på deg. 🙂 Håper du har en bedre dag i dag. Ikke godt å ha det sånn, og så blir det jo litt nedtur etter fine dager. Men godt du har fine ting og glede deg til. Ønsker deg god fredag, og helg! Klem 🙂 <3

    5. Det er kroppen din, dvs ME-en i kroppen din, som sier fra at du må roe ned, være mindre aktiv, lade mer før ny aktivitet… Ha en fin kveld, og ei god helg! ♥ Ønsker deg god bedring! Fint å ha en koselig tur til Kristiansand å glede seg til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg