SMERTEFRI SOMMERDAG / PAIN-FREE SUMMER DAY

Endelig har sommeren kommet tilbake ♥ Jeg har lengtet etter den. Juli var den kaldeste jeg kan huske, og kroppen protesterte vilt. Det harmonerte dårlig med årstiden. Nå når solen og varmen er tilbake, jubler kroppen, for da er den så og si smertefri. Så det å reise til Syden og andre varme strøk, det er ferie på ordentlig for meg, for da har jeg større garanti for smertefrie dager.

Og når sommervarmen endelig er tilbake, så er utendørslivet et faktum. Jeg er lyssensitiv, så solbriller er en nødvendighet. For ellers blir jeg bare enda mer sliten enn jeg er normalt, pluss at jeg fort kan få hodepine. Solbriller bruker jeg ofte selv om det regner også. Spesielt når jeg kjører bil.

Men nå i dag regner det ikke….jippi 😀

Finally summer has returned ♥ I have longed for it. July was the coldest I can remember, and the body protested wildly. It harmonized poorly with the season. Now that the sun and heat are back, the body rejoices, because then it is virtually painless. So traveling to the South and other warm regions, it’s a real vacation for me, because then I have a greater guarantee for pain-free days.

And when the summer heat finally returns, outdoor life is a fact. I’m light sensitive, so sunglasses are a must. Because otherwise I just get even more tired than I normally am, plus I can quickly get a headache. I often wear sunglasses even if it rains too. Especially when I drive a car.

But now it is not raining …. jippi: D

 

Nå har jeg akkurat spist en god lunsj utendørs. Brødskive med egg, majones og agurk, og et glass pærejuice. Og imens jeg spiste, leste jeg litt. Det blir en del lesing nå på denne årstiden. Rett og slett fordi det fort kan bli for varmt å strikke, som jeg ellers også liker godt å gjøre 🙂

Now I have just eaten a good lunch outdoors. Slice of bread with eggs, mayonnaise and cucumber, and a glass of pear juice. And while I was eating, I read a little. It is a lot of reading now at this time of year. Simply because it can quickly get too hot to knit, which I otherwise also like to do 🙂

 

Usikten er helt ok. Jeg bor jo midt i et nabolag, så da har jeg jo utsikt til naboene.

The view is ok. I do live in a neighbourhood, of course I have a view to my neighbours 🙂

 

Jeg hadde bestilt tur til Spania en uke denne sommeren. Men når været er sånn som dette her hjemme, så gjør det ikke noe at Covid kom og ødela ferieplanene. Jeg trives godt hjemme. Men jeg har jo reiselyst, så gleder meg til dette viruset dør ut.

I had booked a trip to Spain for a week this summer. But when the weather is like this here at home, it does not matter that Covid came and ruined the holiday plans. I thrive at home. But I have a desire to travel, so I’m looking forward to this virus dying out.

 

Og siden jeg ikke kan reise, så skal jeg nå samle litt D-vitaminer her på egen eiendom 🙂 Må jo benytte anledningen når den endelig har kommet.

Og så håper jeg at alle sammen har drømmeværet akkurat nå. Kos dere masse uansett ♥

And since I can not travel, I will now collect some vitamin D here on my own property 🙂 I must use the opportunity when it has finally arrived.

And then I hope everyone has their dream weather right now. Enjoy yourself a lot anyway ♥

 

 

6 kommentarer
      1. Helt fantastisk med sol og varme. Og her blir det sol og enda varmere i dag. Så det ser jeg frem til. Våknet tidlig bare av forventningen 😀
        Men litt greit at det ikke er for varmt hvis man har mye å gjøre så klart 🙂
        Kos deg du og, med dine ting ♥

    1. Så deilig at du har vært omtrent smertefri, Eva! Det gjør så godt med sånne dager!
      Veldig koselig hage og terrasse du har, – ikke noe problem å nyte sol og varme i sånne omgivelser🌸☀️💕
      Solbriller er kult på alle andre, – jeg burde bruke det, men får det liksom ikke til. Tar dem av etter to minutter, synes jeg ser så dårlig når jeg har de på.
      Må kanskje øve meg litt til😎😉

      1. Tusen takk ♥
        Ja, sånne dager er virkelig gull verdt. Og i disse dager når man er litt mer hjemmebundne enn ellers, så er det godt å ha en eiendom hvor man virkelig kan nyte.
        Jeg har solbrilledilla. Har mange par, som jeg sjelden eller aldri bruker lenger 😉 For nå må jeg helst ha med styrke i. Så de blir bare til hjemmebruk de andre solbrillene.
        Det er nok kanskje en vanesak. Jeg klarer meg ikke uten. For jeg må knipe høynene såpass mye igjen uten, at jeg knapt ser noe da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg