SNAPCHAT FOR ALLE

Jeg og min datter satt en dag og holdt på med hver vår Snapchat, da vi kom til å begynne å sammenligne litt.

Snapchat er jo et artig og sosialt redskap, men vi bruker det på helt forskjellig måte.

Mens jeg og de fleste på min alder, bruker det til å sende bilder, og da gjerne selfies for mange, bruker de unge Snapchat til å prate. Og måten de gjør det på av og til, er at de tar ett eller annet rart bilde, skriver en tekst, og sender. Bildet skal ikke være vakkert eller billedskjønt på noen måte. Det tas gjerne i fart, altså mens de beveger på telefonen.

For meg er jo dette en helt borti natta merkelig måte å bruke et kamera på, men tydeligvis så er det sånn det skal være nå for tiden, blant de unge.

Og det er jo helt greit det, så lenge det fungerer. Det er deres dialog-form. Min er jo en litt annen 🙂 Når jeg sender et bilde, så må det være fint å se på helst 🙂 Og det skal gå an å se hva det er. Og jeg sender det ikke for å holde en samtale i gang, det er mer som en kjapp hilsen.

Vi lo godt da vi sammenlignet våre måter å gjøre det på 😀 Mitt er ganske typisk for meg, og jeg gjetter på at hennes også er ganske typisk for henne.

Det beviser jo bare at tidene forandrer seg, og de unge og deres foreldre har forskjellige måter å samtale på. Generasjonskløft, rett og slett 😀 Jeg må nok si at jeg ikke lenger klarer å henge med på det de unge foretar seg. Kanskje jeg begynner å bli gammel?

Uansett er det morsomt å sammenligne, og å lære litt 🙂 Og morsomt er det jo, på alle måter 😀

Hvilken Snapchatform tilhører du?

5 kommentarer
    1. Måtte le. Barnebarnet viste meg en del i vinter. « men bestemor da, har du aldri brukt den knappen der?» Han lo godt og viste meg en del. Men jeg er ikke som de unge nei. Klemsiklem

      1. Hehe, nei, vi må nok fint finne oss i å henge litt etter. Og det er helt greit det. Men morsomt er det likevel 🙂
        Klemmer ♥♥

    2. Hahaha, artig å se forskjellen! Jeg har ikke snapchat. Hater at bildene forsvinner like fort som de dukker opp… Så jeg er skikkelig gammeldags, mer enn mora mi som digger det… 😀

      1. Hehe….kul mor du har da, som hiver seg med på trenden 🙂
        Men ja, litt leit at bildene forsvinner, men er mye morsomt også 🙂

    3. Synes snap chat er moro. Selv legger jeg ut mye bilder på snap chat, men noen ganger noen videoer. Tar det litt som det faller meg inn. Moro å prøve noe nytt 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg