SNØMÅKING BLE DAGENS TUR

I dag fikk jeg se soloppgangen fra stuevinduet mitt ♥ Ikke den mest spektakulære jeg har sett, men pen likevel.


Snø hadde vi også fått. Det så jeg da jeg sto opp, og la merke til at verden virket lysere enn normalt på den tiden 🙂


Og siden vi hadde fått snø, betyr det at snømåking kan være lurt. Og turen min går derfor ut. Snømåkingen blir dagens tur i stedet.


Det er jo sånn her på Sør-Vestlandet, at selv om vi får lite snø, og snøen antakelig tiner litt i løpet av dagen, så er det lurt å måke den bort. For du kan være ganske sikker på at den tiner litt, og så fryser det på, og så er det stål-is dagen etter. Og det er ikke særlig fristende. Så derfor går jeg ut og måker gårdsrommet uansett, for å i alle fall slippe isen der.


Jeg måker også på naboen sin side av gårdsrommet. Jeg tenker at det sikkert er like kjipt for dem med stål-is, som det er for meg 🙂 Naboen hadde nådd å kjøre ut før jeg måkte, så derfor ble det pakkede spor, men det stresser jeg ikke med 🙂


Siden jeg tok snømåkingen som en turøkt, måkte jeg også på deler av veien utenfor eiendommen. Dette fordi akkurat her pleier det å bli litt stopp når folk skal videre oppover, og det kan fort gå galt når de kommer nedover. Men jeg måkte ikke det bratteste partiet. Det er forbi meg, så det får noen andre ta seg av. Her kommer ikke noe kommunalt brøytemannskap på denne lille veistubben, så da må vi ordne det selv vi som bor oppi her 🙂

Heldigvis liker jeg å måke snø, og i alle fall når den er så lett og fin som den var i dag. Men blir den mer krevende, må jeg trekke meg. For helsa setter ikke pris på sånn aktivitet lenger. Og derfor går den vanlige turen min ut i dag. Kanskje blir det en liten tur litt senere i dag, om jeg får hvilt ordentlig.


Da jeg kom inn i varmen igjen, kikket jeg ut stuevinduet og så at solen hadde begynt å titte frem 🙂
Det blir en fin dag i dag 🙂

Snøhvit start på helgen ♥

 

#snø #snømåking #snøbrøyting #vinter

11 kommentarer
    1. Se der ja 😀 enda godt det ikke ramlet ned en halvmeter eller mer 😀 Her må jeg ut med fresen igjen om ikke lenge. men skal la det få lave ned litt til 😀 God helg 🙂

      1. Hehe, det gjorde det i 2012. Jeg måkte snø da også, men det var et litt større arbeid 🙂
        Har ikke snøfreser her. Det ville nok vært litt voldsomt 🙂
        Du får kose deg på maskinen 🙂
        God helg 😀

    2. Greit å få bort snøen ja. Kommet litt mer her, men den er også veldig lett. Uansett så slipper vi å måke, jeg feide bare litt rett utenfor døra. 😉 Grei treningsøkt det når den er lett ihvertfall.
      God fredag! 🙂

      1. Ja, det er greit å feie også, i alle fall om det ikke er så stort område. Døra mi ligger under tak, så vi stamper ikke rett ut i snøen heldigvis 🙂 Fin treningsøkt er det jo ja 😀

        God helg 🙂

      1. Hehe, ja dere har litt mer snø. Glad vi ikke har det sånn akkurat nå. Men kan jo fort skje 🙂 En fin treningsøkt er det jammen ja 😀

      1. Hm…nei, er ikke noen snøelsker jeg heller. Er fint når det er nysnø, men jeg kan styre min begeisting sånn ellers 🙂

    3. Så flink du er! og jeg klarer ikke å måke den snøen…et mareritt…men…nå har vi invistert i en god måkemarskin..snøfreser heter det vist…hihihi…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg