SOL OG GLEDE

Disse siste dagene, inkl. helgen har vist seg fra sin beste værside. Og jeg har storkost meg 🙂

Solen har vært skyfritt fremme, og terrassen, som nesten var helt pakket ned for høsten, ble pakket opp igjen, og tatt i bruk. Det var jo tross alt over 20 grader.

 

Det å sitte i solveggen og bare nyte, det er en fin luksus. Og heldigvis var det helg, og ikke noe jeg måtte ut på. Solen er jo ganske lav nå, og kaster skygge. Og den går merkbart mye tidligere ned nå enn i den fine sommertiden.

Jeg har også kost meg med en god bok i hagestuens sofakrok.

Men i dag er solen godt gjemt bak store skyer.

Og siden jeg i helgen ikke gjorde noe fornuftig som husarbeid og sånt. Så er det planen for i dag.

Da blir det sånn:
Husarbeid
Hvile/strikke
Husarbeid
Hvile/strikke
Husarbeid
Hvile/strikke

For jeg har nemlig ikke strikket heller. Og jeg gleder meg jo til å bli ferdig med den genseren i velourgarn. Er jo spent på hvordan den blir 🙂 Jeg har begynt på ene armen nå. Så da går det nok fort fremover. Men jeg støtte på et problem. Og det var at å feste tråder virker som en umulighet. Så der må jeg finne på noe lurt. Har en liten idé om hvordan jeg skal få det til. Og enn så lenge, så strikkes de løse trådendene inn i resten av arbeidet der det er mulig. Det får være godt nok for en stund 🙂

Og så MÅ jeg klippe plenen. Det bør jeg, før det eventuelt begynner å regne. For gresset er langt nå, og høsten er her og snart er det ikke mulig å klippe. Så vi får se om jeg kommer i mål. Noe får jeg i alle fall gjort 🙂

Har du noen MÅ-planer for dagen?

 

#sologglede #sol #glede #planer #husarbeid

2 kommentarer
    1. noen dager må husarbeid tas ja :=) her er sol fra skyfri himmel,men den når ikke min hage før 12.15 og forsvinner igjen i 3 tiden,sånn er det når en bor under høge fjell,skulle vært ute og nytt den solen,men har urtesalt i ovnen og da må jeg være inne og passe på :=) ellers var jeg en tur ned i fryseren som blir brukt til bær og is :=) den er rimelig full og noe måtte gjøres,da jeg fant 4 kilo rabarbra og 2 kilo villbringebær og jeg fant utt at jeg hadde nok glass har dagen gått til sylting :=) når det gjelder genseren din kan du ta en heklekrok og smette endene inn i løkker på baksiden av arbeidet ditt :=) det har jeg gjort før med godt resultat

      1. Høres herlig ut med skyfri himmel selv om du ikke har anledning å være ute og nyte den. Den kan jo på en måte nytes innenfra også, for man blir jo glad og lett av sånt vær 🙂
        Du er så flink med alt sånt som har med markens grøde å gjøre. Selv har jeg fortsatt eplene jeg må få laget noe av. Har laget litt eplejuice, men det tar jo tid og arbeid. Noe jeg sliter litt med for tiden. Men skal ta ei økt nå en av de nærmeste dagene.
        Ja, jeg funderte på om det kunne være en idé å bruke heklenålen? Og siden du nå også har erfart at det fungerer, så skal jeg jammen gjøre det selv også 🙂 Tusen takk for tips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg