SOLA GLIMRER MED SITT FRAVÆR

Ja, nå kan det godt hende at sola kommer når jeg har skrevet og postet dette innlegget. Men jeg begynner å få kraftig nok. Så dette er en klage til de høyere makter langt oppi det blå.

Det sies at over skyene er himmelen blå. Og solen skinner sikkert lystig der oppe, over skyene. Men hva med oss som befinner oss nedenfor skyene? Skal ikke vi få lov til å få litt solskinn også?

For hva i alle dager skal jeg med et sånt antrekk som her på bildet, når solen likevel glimrer med sitt fravær?

Vi var nemlig lovet sol i dag. I går også. Men jeg har sett solen 3 ganger i dag, i svært korte sekvenser ala 1 minutt. Og joda, man kan jo si at løftet ble holdt, for vi har jo sett glimt av solen. Men det holder ikke likevel.

Heldigvis regner det ikke. Så det kunne så absolutt vært verre. 15 grader og overskyet er til å leve med. Men jeg trenger sol også jeg. Og litt varmere. Det er jo sommer, tross alt. Eller noen påstår i alle fall det. Værmeldingen lovet sol fra skyfri himmel nå i ettermiddag, men hvordan de skal få til det er mer enn jeg kan forstå?

Jeg er uansett type trøtt og sliten i dag, og orker knapt noe. Men jeg hadde orket å lagt meg ut på solsenga ei stund. Det hadde jeg faktisk. Istedet vurderer jeg å gå og legge meg i godsenga på soverommet. Men så bråker naboen med verktøy og greier på andre siden av gaten, så det hadde nok ikke vært så behagelig likevel. Kanskje det er meningen at jeg skal være kun i stua i dag, med dører og vinduer lukket?

Ja, det er nok meningen. På tide å finne frem et nytt strikketøy også. For nå holder jeg på å montere og feste tråder på et som ferdigstilles. Men det er jo sååååååå kjedelig. Vil heller gjøre noe annet….. :p

Jaja…jeg har hatt besøk av Pål i dag. Det var veldig koselig ♥ Det er alltid stas, og en velkommen avveksling ♥

Og så har jeg vasket en maskin med klær. Og så har jeg støvsuget halve hovedetasjen, og fått vasket en runde i oppvaskmaskinen også. Så det er kanskje ikke så rart at jeg føler meg totalt utmattet nå? Jo, det må være grunnen. Men jeg har vært trøtt hele dagen. Våknet så tidlig i morges…kl. 04.35. Det er litt tidlig det. Og jeg sovnet ikke før nærmere 01.00. Så det ble sånn ca. 3,5 timer. Ikke så mye å skryte av nei. Så når jeg tenker over det, så skjønner jeg hvorfor jeg både føler meg trøtt og ser trøtt ut i dag.

Oiii…..nå skinner solen bittelitt igjen 😮 Og det ser ut som at skyene sprekker opp….kanskje 😀
Åhh…jeg håper det. For da skal jeg i alle fall ut en stund og bare nyte ♥

Nå forsvant solen igjen, og jeg skal slutte å klage. Det blir som det blir og jeg har det nå jammen bra jeg også. Tror jeg skal gå og lage meg noe mat, og en smoothie…så blir nok alt så bra atte 🙂

Håper alle har en strålende soldag, eller i alle fall en strålende dag da, bare sånn fordi jeg vet at solen ikke skinner over alt 😉

Kos deg med dagen, det som er igjen av den, det er vel fortjent ♥ God klem ♥

 

#sol #overskyet

8 kommentarer
    1. Solen kommer og solen går….ja her har vi hatt noen fine dager….Jeg føler ALT som ikke innebærer regn og snø..ER bra…Ja i dag var det nesten for varmt..både for meg og hundene på tur…i går også..Men jeg klager ikke….Niks….bare sier det…hihi…Så skyet og litt varme..DET er topp..for meg…Jeg trenger ikke selve solen…Håper du snart får litt sol! danse soldansen?!?

    2. I dag kom endelig en skikkelig sommerdag hit til oss…håper det varer for på fredag starter mannen med ferie..og da håper vi å få til noen småturer gjerne med bading :)) Du hadde jo fått gjort litt syns jeg..veldig slapp om dagen jeg også..men det kommer vel bedre dager får vi håpe og tro 🙂 Kul du var med hatt og briller..litt sur kanskje..men kan forstå det når sola uteblir..hehe… Klem <3

    3. Her kom sola ved 18 tida, og har vært blå himmel og sol i hele kveld. Herlig! 🌞 Skal visst bli sol et par dager nå.. Vi trenger det ja 😉🙂❤

    4. Håper du har sol i dag. Den er her hos meg i alle fall og finner du ly for trekken kan det bli riktig så bra.

      Vi er jo ikke bortskjemt med for mange deilige sommerdager på vår kant av landet. Er det meldt sol og fint kommer jo ofte tåkeskyene og dekker himmelen langs kysten og litt innover.

      Håper du får en fin sommer uansett vær.

    5. Er nok svært mange som er skuffet over sommerværet…
      Prøve å ikke surne… Blir bare bedre nå, men tror ikke jeg får meg et sommerbad her hjemme i år …

    6. Håper solen kom etter innlegget. Og at formen kom seg også. Syns du høres flink ut, får gjort støvsuging – ikke minst. Jeg er ikke så god venn med støvsugeren, moppen derimot, går greit. Men SOL – håper den snart kan skinne over hele landet. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg