SOMMER OG SKRUBBSÅR – VELKOMMEN JUNI

God morgen alle sammen ♥
Da skriver vi jammen 1. juni. Juni, den fineste måneden av alle. For meg da 😀 Det er min bursdagsmåned. Og det er den første sommermåneden. Så forventningene er store 🙂

Hehe 😀

Neida…jeg legger ikke opp til noen stor bursdagsfeiring, og så er det jo hele 3 uker til. Denne gangen tror jeg den vil bli forbigått i stillhet, så og si. Jeg er litt lei av å bake alt av kaker selv, og stelle og invitere, for så å sitte som et slips og egentlig ikke helt klare å følge med og kose meg fordi jeg er for utmattet. Men vi får se. Jeg er jo likevel der at skal jeg feire, så feirer jeg at jeg har klart å overleve enda et år 🙂 Og det synes jeg er ganske godt gjort 🙂

Men som sagt, det er 3 uker til 🙂 Hvem vet hva som kan skje på de 3 ukene.

Forrige uke, som enda var mai, da klarte jeg det som de aller fleste barn klarer når de endelig får på seg sommerklærne. For vi fikk jo så flott vær, shorts-vær. Og jeg satte i gang å lage steinbed. Og for å gjøre det, så innebar det bæring av tunge stein og jordsekker. Og jeg har jo ikke tid til å vente på hjelp, og jeg har den siste tiden hatt et tungt tankekjør, så det å bruke kroppen er litt medisin mot det. Men ikke mot andre ting. For det å gjøre sånt er det samme som å bli skikkelig dårlig. Så de siste dagene har jeg tatt det fullstendig med ro.

Det som skjedde da jeg bar en tung jord-sekk, var at jeg trådde over, og falt ned på knærne, på skikkelig løs og kantet (grov) singel. Det var altså så vondt, at jeg helt glemte alle andre smerter jeg har i kroppen. Ikke så galt at det ikke er godt for noe vet du 😉

Så da måtte jeg ta en pause, og stelle sår og tørke blod. Der og da hadde jeg ikke tid til så lange pausen, så jeg kjørte på og bar sekker. Og ble til slutt ferdig. Og bedet ble helt supert, synes jeg selv da 🙂

Men knærne mine dagen etter, egnet seg ikke til pene sommerkjoler og skjørt, for å si det sånn. Da måtte det i alle fall ha en viss lengde 😉

Lekkert, ikke sant?
Jeg føler nesten jeg går i barndommen igjen. Kanskje jeg har kommet så langt i livet allerede 😀

Jaja, knærne vil heles, selv om de faktisk er ganske så vonde, og også litt blålige nå. Men blåfarven er overdøvet av en kraftig rødfarge som solen har sørget for. Det synes ikke på bildet her, for det har kommet etterpå.

Uansett, life must go on, og i dag er det familieutflukt, og jeg gleder meg ♥ Må nok bruke svært høy faktor i dag på deler av kroppen. Så det blir nok rett og slett faktor 70 enkelte steder. Sunblock. Mens andre steder skal få litt sol med lavere faktor. Det blir et puslespill å få det til, me jeg skal få det til 🙂

Bildet tok jeg i går kveld 😀

Jeg håper alle sammen får en flott 2. pinsedag, nyt godværet, for det varer nok ikke evig 🙂
Klem ♥

20 kommentarer
      1. Hehe, litt greit å kunne ha litt barnlighet i seg selv om man er voksen, men den hadde kanskje ikke trengt å utarte seg på knærne 😉
        Jeg pleier å ha uforklarlige blåmerker rundt om, så dette var et flashback tilbake til barndommens dager 🙂

    1. Kos deg på tur og nyt dagen. Skrubbsår er ikke greit…og masse skorper. Uff da…Du får kjøre på me solkrem. Sola er fryktelig sterk nå….litt skummelt å bli brent…Jeg bruker faktor 30, enda så blir man rød….Ikke bra! 🙂 klem og fin dag…

      1. Ja, solkrem er nødvendig på hele kroppen for tiden, men ikke kjekt med skrubbsår. De går nok fort bort da 🙂
        Faktor 30 har nesten vært litt lite i disse dager ja, solen er jammen sterk.
        God klem, håper du har hatt en herlig dag ♥

    2. Ja her var det litt av et fargekart😁
      Uff.. Det ser ikke godt ut hverken det som er solbrent eller det som er slått.
      Men du må kose deg i dag uansett da. Det blir sikkert en koselig dag😊
      Klem til deg😙

      1. Hehe…ja, her må vi bare ta høyde for alle regnbuens farger under sånne omstendigheter 😀
        Jeg koser meg uansett jeg, må ta det med godt humør, og solen skinner, og da er jeg lykkelig 😀
        God klem ♥

    3. Ojj,, ojj.. Ja det var stas å ha skrubbsår og blåflekker…… Men når jeg tenker meg om, så er det noen ti talls bursdager siden 😀 Håper det går seg till frem mot bursdagen din 😀 Klem

      1. Ja, det er noen titalls bursdager siden hos meg også, så jeg fikk noen flashbacks 😀
        Er sikkert helt i orden igjen til bursdagen min 😀
        Klem

    4. Uffda – så kjedelig med sånne sår! Heldigvis blir de vel fort borte! Rødfarge har jeg også fått her og der…. en får smøre på med faktor og block….. klemmer <3

      1. Ja, de blir fort borte, så det er jo trøsten 🙂
        Faktor og block er aktivt i bruk om dagen, så godt vi har den muligheten 🙂
        Klemmer ♥

    5. Noen skrubbsår hører med til årstiden og med hagearbeid. Men pass deg for de tunge sekkene, er nok mange som har forslitt seg på de…
      Så innlegget ditt med steinbed. Ordentlig fint!

      1. Ja, de tunge sekkene burde jeg ikke slitt på. Burde ringt etter hjelp, for de skader meg mer enn bare at jeg tar et lite fall. Kjekt å lage bed da. Burde få meg en ordentlig trillebår, det ville nok ha hjulpet 🙂
        Tusen takk ♥

    6. Eldstesønn har bursdag 5.juni..jeg lager nok ei kake til ham..men har jeg bursdag selv kjøper jeg like gjerne ei kake.. Ja skrubbsårbein hører barndommen til..men kan slumpe som voksen også..god bedring med det.. Ser du har fått farge ja.. deilig med sol, men holder ikke ut for lenge i sola..da må jeg inn i skyggen eller ta en dukkert.. Sommerklem <3

      1. Ja, klart du må lage kake til ham. Kjekt det. Jeg hadde med hjemmelaget brownie på familieutflukten i går, og den ble populær 🙂
        Takk for det. Skrubbsår går jo bort ved egen hjelp, så det er den mildeste av alle skader 🙂
        Jeg er veldig glad i sol jeg. Ikke så glad i å sole meg, men solvarmen gjør at mye av smertene jeg sliter med, blir veldig dempet. Så for meg er det helt perfekt. Men i dag har jeg vært litt i skyggen, siden jeg ble litt svidd forrige dagen 🙂
        Sommerklem tilbake…herlige tider ♥

    7. sommerbein dette ja ,ikke godt men heldigvis leges det :=) skal jeg bære tunge ting bruker jeg trillebår :=) har ikke rygg til å bære.
      Jeg fikk også litt mye sol på bringa etter bare 1 time i solen,kjente det var smertefullt i solen i pinsa,derfor byttet jeg til kjole som dekkek bedre,ikke bra å bli solbrent nei

      1. Lurt med trillebår. Jeg har ei trillebår, men hjulet er punktert. Så da er det bare tungt. Må få fikset det snart, eller kjøpe ei ny trillebår 🙂
        Best å være forsiktig i solen ja, så det var godt du tenkte på å dekke godt til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg