SOVEHJERTE

Tenk om man kunne ha et like godt sovehjerte som Pus?

Det er like fascinerende hver gang jeg ser Pus, han er oftest ute. På bildet her ligger han i en av godstolene for mange år siden, men nå for tiden sover han som regel ute på terrassen. Jeg har overbygget terrasse, og der har han hele oversikten og full kontroll.

For tiden er det anleggsarbeid i gata utenfor her. Det kjører store maskiner forbi titt og ofte. Men Pus, han sover like tungt, og lar seg ikke merke med bråk og ståk.
Når jeg har behov for å sove og hvile på dagtid, noe jeg har i dag, så er det overhodet ikke mulig å sove. Det hjelper litt med “sov i ro” i ørene, men bare litt.

Pus har også maten sin ute. Og av og til kommer det fugler for å smake litt hvis han ikke har spist opp. Han lar seg ikke merke med det heller. Så lenge han er mett, kan de bare forsyne seg. Men oftest er det ikke noe å hente, da han spiser opp maten sin som regel. Om fuglene kommer på besøk, vi snakker om skjærer og måker og lignende, da gløtter han såvidt på et øye, observerer hva som skjer, snur seg litt, og sover videre 🙂

Jeg har mange ganger vært misunnelig på Pus. Men vi er dessverre ikke forsynt med like gode sovehjerter vi to. Mens jeg kan ligge i timesvis før jeg sovner en liten stund, og våkner lett, sover han tungt etter kort tid, og sover og sover og sover. Og enser ikke noe rundt seg.

Det er som det er. Jeg er glad på Pus sine vegne at han sover godt og bekymringsløst. Sånn skal det være. Da er han uthvilt til sine oppgaver, som blant annet er å holde musene borte. Og der er han veldig flink 🙂

Nå skal jeg selv ta meg en strekk, og håper jeg får blunde litt innimellom anleggsmaskinene som valser forbi her.

Ønsker alle en strålende fin dag ♥

 

#sovehjerte #søvnrytme #søvn #pus

8 kommentarer
    1. Sånt sovehjerte har jeg 😀 Og de er jeg veldig glad for 😀 Håper de tar en laaang lunsjpause sånn at du dupper av da 😀 Ha en flott onsdag uansett 😀

      1. Du er heldig du altså, litt misunnelig her.
        Jo, jeg fikk duppet bittelitt av, men slett ikke nok. Så håper at natten blir god i det minste. Og ellers er dette en herlig dag 🙂
        Fineste dagen videre til deg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg