SPILLEGAL

I perioder er det kjekt å finne frem litt spill, og kose seg med en sosial stund og spilleglede.

Og når man først setter i gang, så kommer liksom tanken: hvorfor gjør vi ikke dette litt oftere?

Nå i det siste har det vært litt sånn.


Det har kommet noen nye spill inn i familien i løpet av siste måned. Yatzy har vi jo hatt lenge da. Så det er ikke nytt. Men det er et spill jeg selv liker godt å spille. Vi spilte det her i går, jeg og Pål, og hver våre døtre 🙂 Jeg tapte. Det er ganske sjelden, for når jeg spiller med Pål, bare meg og han, så har jeg ofte vunnet 🙂 Men i går trakk jeg ikke vinnerloddet på Yatzyen.

Et artig spill datteren min fikk i pakkelek på nyttårsaften var den grønne boksen på bildet, “Det burde man jo vite!”.

Det var sikkert artig for de gangene vi har spilt det, har jeg vunnet 😉 Hehe 😀
Det er et spørrespill, hvor spørsmålene er sånn at man har lært det, nesten garantert, men så var det å huske all informasjonen man har lært i årenes løp 😉
Jeg har sikkert vært heldig og trukket spørsmål som jeg faktisk visste svarene på, men med en gang jeg trekker mattespørsmål og sånne ting, da må jeg melde pass. Matte er min dårligste side, for å si det pent 🙂

I kalenderen før jul fikk datteren min Harry Potter Trivial Pursuit. Også et kjekt spill, men jeg er ikke så dreven i Harry Potter, og i alle fall ikke på engelsk, så der er garantien for å tape for meg ganske overhengende. Og de gangene vi har spilt det, har jeg tapt ja 🙂 Så nå er planen å se meg litt opp på Harry Potter, og forsøke å lære noe til de gangene vi skal spille 😀

Men tap og vinn med samme sinn, er et motto jeg liker. Det er jo et spill. Jeg taper ikke noe, jeg vinner ikke noe. Annet enn heder og ære.

I går da vi spilte spill ble vi enige om å neste gang hente frem flere spill som har ligget og støvet ned. På tide å spille litt ludo og sånt også 🙂 Vi har jo en helg haug med spill, som ikke engang er fremme i dagslyset en gang i året. Så nå må jeg finne en mer egnet plass for dem, sånn at vi kan spille litt oftere. Det er kjekt å bli litt spillegal. I alle fall i denne sammenhengen 😀

Liker du å spille spill?
Hva er din favoritt?

 

#spillegal #spilleglede #sosialaktivitet

3 kommentarer
    1. Brettspill og slikt er morsomt. Når ungdommene er samlet her, går det mye på yatzy og kortspill. Koselig å spille sammen. Sist jeg var hos kjæresten min, spilte vi masse yatzy. En gang likte jeg monopol, men det er veldig lenge siden jeg har spilt det. Kommer på at jeg vil skaffe meg kinasjakk, det er også morsomt – og ordentlig sjakk. Mange morsomme spill. 😁😁.

    2. Ble mye spill da gutta var små..og i barnehagen der jeg jobba 🙂 Nå spiller vi sjelden..men fikk “politisk ukorrekt ” til jul for to år siden..og da gutta var på besøk her på nyttårsaften tok vi ei runde med det.. Er hyggelig med spill… så burde gjort det oftere 🙂 Klem og fin dag videre til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg