SPØRSMÅL OG SVAR OM ALT FRA FRISYRER TIL GRÅT

Som nevnt tidligere synes jeg det er kjekt å lese disse spørsmål og svar innleggene. Og en gang i blant henter jeg inn og besvarer noen selv. Denne gangen er det Helene som har besvart spørsmål, og jeg velger meg dem å besvare selv.
Og det artige er jo at et av spørsmålene handler om stygge frisyrer, mens et annet handler om gråt. De to kan jo fint kombineres tenker jeg 😉 I alle fall hvis man er litt uheldig med sveisen og det ikke er til å rette opp igjen sånn med det samme. Da kan nok tårene sitte løst for noen og enhver 😉

Men nå skal jeg ikke vase så fælt. Her kommer spørsmålene, med mine svar 🙂

 

  1. Kan du beskrive den absolutt verste frisyren du har hatt?
    Det må nok ha vært bolleklippen i barndommen tenker jeg. Men jeg husker at jeg var heldig en gang jeg hadde langt hår, og hadde fått tyggegummi i hele håret, og foreldrene mine droppet bolleklippen og tok meg til frisør. Jeg fikk en skikkelig kjekk guttefrisyre 😀 Og ikke engang i barndommen kledde jeg kort guttesveis. Men tyggegummien måtte jo bort. Da var guttesveis eneste løsningen.
    Nå når jeg er voksen er det krise hvis jeg er hos frisøren, og hun klipper så mye at håret ikke engang tar borti skuldrene. Jeg bare kler ikke kort hår, selv om jeg skulle ønske at jeg hadde gjort det, for det hadde vært så enkelt å stelle.
  2. I hvilke situasjoner føler du deg sjenert?
    I årevis var jeg så sjenert at det gjorde vondt. Og det gjaldt det meste. Men etter skilsmissen, hvor jeg måtte klare meg selv, har jeg fått kvinnet meg såpass opp at sjenanse har blitt et sjeldent problem. Jeg tror nok mest jeg blir sjenert hvis jeg skulle måtte si noe eller forholde meg til en person jeg beundrer noe veldig. En som jeg er redd å dumme meg ut for. Men akkurat nå for tiden kommer jeg ikke på hvem det skulle være. Det er jo ikke så mange jeg møter.
  3. Når sang du sist for deg selv, og for noen annen?
    Sangstemmen min har fått seg en alvorlig knekk siste året. Såpass at den sprekker hvis den skal veksle mellom høye og lave toner. Men i min grønne ungdom var jeg faktisk på en audition hos et band som trengte vokalist, og jeg fikk jobben. Men så var det den sjenansen da, så jeg takket nei. Min datter har en fantastisk sangstemme, så kanskje jeg var forløperen til den? Uansett, sist jeg sang var for 7 uker siden, i begravelsen til min onkel. Og da var det ikke noen vokalistprestasjon. Da var det rett og slett salmesang sammen med de 25 andre som var i begravelsen.
  4. Finnes det noe som du har drømt om lenge og som du ikke har gjort, og hvorfor har du ikke det?
    Jeg har drømt lenge om å kjøpe en mindre og mer lettstelt leilighet. Ønskene for denne leilighetene er mange og dyre. Og jeg har drømt lenger om den enn jeg har fortalt til noen. Og grunnen til at jeg ikke har gjort noe, er både fordi det er dyrt, og fordi det fører mye arbeid med seg. Arbeid og oversikt over lover og regler, det å forholde seg til meglere og banken, det å ikke kjøpe “katta i sekken”, og fordi jeg totalt mangler energi.
    Men nå har jeg faktisk fått fingen ut og fått en prisantydning på leiligheten, og et mellomlån hos banken. Så nå gjelder det i grunnen bare å finne en leilighet som passer inn i drømmen med en pris jeg kan leve med 🙂 Så nå kan jeg i alle fall si at drømmen har blitt en mulig realitet i fremtiden 🙂
  5. Når gråt du sist som noen så det, og når gråt du når du var alene?
    Jeg er mye hos lege, og da kan tårene fort komme. Men sist jeg gråt og noen så det, var nok i høst en gang, da jeg var sliten, syk, frustrert, og hadde fått sykt vondt i ryggen. Det endte med legevakt og morfinsprøyte. Den gangen gråt jeg som både barna mine og legen så det. Sist jeg gråt alene var da jeg fikk beskjed om at det er noe galt med leveren min, den har alt for høye verdier (det er bare noen uker siden). Og da falt tankene tilbake til pappa som døde for 20 år siden. Han hadde kreft i leveren.

 

Sånn, da vet du litt mer om meg. Og beklager, det ble noen lange svar. Men jeg håper du tåler det.
Så vil jeg gjerne ønske deg en riktig herlig god Palmesøndag ♥

26 kommentarer
    1. Lange svar tåles kjempegodt. Her var det både glede og sorg. Artig at du etter hvert skal se om du finner en ny leilighet. Problem med kroppen er noe vi ikke ønsker på noen måte, og når du har den erfaringen med kreft og faren din, er det så klart vondt. Men levra er det visst mange flere som har problemer med, uten at de vet. Jeg har det også. Klem <3

      1. Takk for at du leste gjennom dem ♥ Ja, det er en spennende tid, og en krevende prosess når man endelig går inn for å finne seg et nytt hjem. Det blir nok noen visninger etter hvert. Ja, problemet med leveren er at den ikke sier ifra når den har problemer. Så dette ble oppdaget da jeg havnet på sykehuset med høy feber. Hele kroppen ble sjekket innvendig og utvendig. Feberen har gått ned, ikke helt, men mye, og blodverdiene bedrer seg, men ikke leveren. Den holder stand på sine alt for høye verdier. Men nå skal det sjekkes opp i, så de finner nok ut av det 🙂 Kroppen er et komplisert byggverk 🙂
        Varm klem ♥

    2. Fine svar, og fint å bli mer kjent med deg 🙂 Slitsomt med sangstemmen som kjenner når en synger, jeg klarer ikke lenger synge jeg heller. Den sprekker, og høres i følge min mann helt forferdelig ut 😉

      God palmesøndag! Klem <3

      1. Takk for det ♥
        Ja, det der med sangstemmen hører sikkert til alderen. For noen i alle fall 🙂 Min stemme har ikke vært så mye i bruk da jeg har ligget syk, så jeg tenker nok at den ble nokså rusten i løpet av den tiden. For det har jammen skjedd fort. Men jeg trøster meg med at jeg ikke er alene om det 😉
        God palmesøndag, nyt den maks ♥ Klem ♥

          1. Jeg tenker også sånn, det er ikke bare alderen nei. Noen holder jo sangstemmen hele livet. Så hos meg tenker jeg nok at MS også spiller inn. Men jeg har jo ingen holdepunkter for det da 😉

      1. Takk for det ♥ Jeg synes jo selv det er kjekt å lese sånne. Og det er en fin måte å bli litt bedre kjent på. Og så ser man jo om man har lignende svar eller om det spriker helt fullstendig 😉

    3. Morsomt å lese.
      Tyggegummi i håret, ja. Det hadde vi noen funder med både min søster og jeg da vi var små. Da var hårklipp eneste løsning.😅
      Ha en fin kveld!🤗

      1. Hihi….ja, tipper de fleste har fått stifte bekjentskap med tyggegummi i håret en eller flere ganger i livet 🙂 Da er det godt det finnes saks, og aller helst en proff som håndterer saksa 😉
        Ha en herlig fin tirsdag ♥

    4. Kjekt med sånne spørsmål! Fint å bli bedre kjent! Tyggis i håret er kjipt – men vet du – jeg og lillesøs hadde guttesveiser helt til vi begynte på skolen….. uff……! Tårer er det mange av her…… både for bra ting og dårlige ting….! God klem til deg <3

      1. Åååå, hadde dere guttesveiser så lenge? Nei og nei 🙁 Noe av det jeg synes er kjekt med sånne småjenter er jo litt langt hår og fine musefletter og lignende ♥ Men det passer kanskje ikke for alle.
        Tårer ja. Jeg skammer meg ikke over dem. Og vi er jo alle forskjellige. Følelsene sitter løst, og synes godt ♥ Jeg synes det er en bra ting ♥ Da er vi like der 🙂
        Gode klemmer fra meg til deg ♥

    5. Ikke så lange svar da, men utfyllende. Lærer deg jo litt p kjenne da. Den bollesveisen sitter igjen som et traume hos mange av oss, haha.. trist med pappaen din, fuck cancer!! Klem 🥰

      1. Utfyllende svar ja, det er sant. Det er kanskje litt forskjell på lange og på utfyllende 😉 Og kjekt med sånne spørsmål synes jeg.
        Hehe, ja, det traumet deler vi med mange. Jeg lurer på hvilket traume dagens barn vil sitte igjen med? I alle fall ikke bollesveis 😉
        Ja, veldig leit med pappa. Han ble bare 67. Langvarig medisinbruk er ikke akkurat bare av det gode nei.
        God klem til deg også ♥

    6. Så fint å lese, og tusen takk for alt du deler om livet ditt. Jeg føler at jeg ble enda bedre kjent med deg og forstår mer av Eva gjennom å lese svarene dine. Fordi de var utfyllende og ærlige ❤️ Det blir spennende når du etter hvert skal på boligjakt og finne et nytt drømmehjem! 😊

      1. Så koselig at du satte pris på å lese. Og jeg mener jo at det å være ærlig er viktig når man blir kjent med noen.
        Boligjakten er i gang den. Visninger er slitsomme, men også spennende. Så håper jeg noe dukker opp 🙂
        ♥♥

    7. Syns det var godt å lese utfyllende svar.. og ble spesielt glad for å se at du nå har tatt tak i drømmen om å bytte leilighet 💖
      Takker for linking, og håper du får en riktig fin mandag og ei god, ny uke.🥰 Klemz fra nord

      1. Ja, må jo svare ordentlig 😉 Eller for å si det sånn, jeg har litt problemer med å fatte meg i korthet 😉
        Nå har jeg faktisk kommet så langt som til å melde meg på flere visninger, så jeg går spennende tider i møte 🙂 Har ikke så mye å rutte med, så håper ikke folk går bananas på budrundene.
        Bare kjekt å linke, og så ønsker jeg deg en strålende fin tirsdag ♥ Varme og snøfrie klemmer ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg