START DAGEN MED ET SMIL

Det er noe med et smil, det gir lykke. Helt umerkelig. Om noen smlier til deg, så kjenner du en god følelse inni deg. En lykkefølelse. Kanskje kan akkurat dette smilet hjelpe til å gjøre dagen bedre, hvis man kanskje ikke hadde det beste utgangspunktet.

Men har du kjent på den gode følelsen når du selv smiler?
Når man smiler, får man en avslappet følelse både i ansiktet og i kroppen. Det er en herlig følelse.

For mange år siden leste jeg at å starte dagen med å smile og å bli møtt med et smil, gjorde dagen bedre enn den ellers ville blitt.

Det er lettere sagt enn gjort når man bor alene, eller står opp til andre tider enn de andre i huset gjør.

Men da begynte jeg å gjøre noe som faktisk har vært ganske genialt for meg. Hver dag når jeg går på badet om morgenen, smiler jeg til hun trøtte dama jeg møter i speilet. Og tenk, hun smiler tilbake, selv om hun ser virkelig trøtt ut.
Og tro det eller ei, men det gir faktisk en oppløftende følelse.
Det tok litt tid å bli vant med det, og noen ganger glemte jeg det. Men da jeg begynte jeg å tenke etter litt. For de dagene jeg hadde glemt det, det ble ikke noen spesielt gode dager, mens de dagene jeg faktisk gjorde det, der ble dagene litt lysere og lettere å komme seg gjennom. Og så opplevde jeg at jeg smilte mer gjennom dagen også. Og det er jo heller ikke feil.

Så min filosofi er at et smil redder dagen. Det er noe jeg er avhengig av.

Og smiler man mye, blir dagene gode 🙂

Så hvordan er det med deg, smiler du mye?
Kjenner du den gode følelsen når du smiler, eller når noen smiler til deg?

Det skal ikke så mye til for å få godfølelsen, og det er helt gratis ♥

 

#smil #godfølelse #glede

13 kommentarer
    1. Ja smil gir positiv energi..og jeg smiler mye 🙂 Men jeg kan også smile selv om jeg ikke har det så bra…så et smil kan skjule sorg og bekymringer også.. Men sure fjes hjelper i alle fall ingen..hehe.. Du har et nydelig smil og fin utstråling 🙂 Klem <3

    2. Er enig i at smil gjør godt. Måtte smile da du skrev at hun i speilet smilte tilbake til deg :)))). Ønsker deg en riktig fin morgendag med mange smil <3.

    3. Jeg smiler mye, og har visstnok et fint smil og en smittende latter som var noe av det drømmemannen falt for. Men jeg smiler aldri på bilder, for da ser jeg ut som ei heks. Merkelig. Og ganske skummelt. I dag morges smile jeg og sa god morgen til de tre jeg traff på morraturen. Ukjente mennesker. Alle smilte og sa god morgen igjen.

    4. Hihi – det er alltid best å smile! Det var en som smilte stort her i går kveld altså – han hadde fått premien fra konkurransen din! Jeg skal hilse så mye og si tusen takk 🙂

    5. Å kanskje det er det jeg må begynne å gjøre. Smile til meg selv om morgenen <3 Det skal jeg prøve 🙂 Smiler bestandig til mennesker jeg møter. Uansett hvlrdan jeg selv har det. For jeg vet hvor mye det gir meg. Når noen smiler til meg <3

    6. Slett ikke noen dum vane, å smile til seg selv i speilet..:) Jeg har ikke den vanen men kanskje jeg skal begynne:)
      Jeg tror jeg smiler mye, både for meg selv og sammen med andre. På jobb smiler jeg på “komando”, for å oppnå tillit fra pasientene… Et fint innlegg forresten

    7. Jeg starter alltid dagen med et smil, og sier god morgen til pusene mine mens jeg rufser dem i pelsen. Utover det smiler og ler jeg ganske mye i løpet av en dag, og er nok kjent for å være ganske sprudlende blant kollegene og vennene mine 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg