STEMOR I SNØEN

Det siste jeg hadde lyst til nå var å få mer snø. Men bør vel egentlig ikke klage, vi har hatt en veldig snøfattig vinter. Det er ikke mange dagene vi har hatt snø akkurat. Og den snøen som kom de få dagene, var vel mer for et melisdryss å regne.

Og sånn har det vært de siste morgenene også, siste krampetrekning håper jeg. For nå er jeg klar for mildere vær. Vi har hatt en svært tørr tidligvår, med mye sol, og en del vind. Men veldig fint. Temperaturene har vært litt kjølige. Og så plutselig når nedbøren kommer, er det først regn i noen dager, for deretter å forvandle seg til snø de neste dagene.

Da er det jammen godt at stemorsblomstene står for en støyt. De tåler litt de, og står der og stråler i snøen ♥

Disse er i et sånt fat med små påskeliljer og stemorsblomster jeg kjøpte hos den lokale gartneren. De er så fine på bordet på terrassen.

Og disse her har frødd seg fra i fjor, og er så fine nå ♥

Snøen er riktig vakker når den pynter seg med fine stemorsblomster.

Og så er det jo sånn at det tiner fort nå. Litt snø om morgenen, og så går det et par timer så har all snøen smeltet.

Og inne i terrassestuen blomstrer det også. Men det er uten snø. Jeg synes denne er så nydelig. Og det gjør Nala også der hun strekker seg og beundrer blomsterprakten.

Nå er jeg klar for mildere temperatur, helt uten snø. Og gjerne mye sol 🙂

Ha en blomstrende fin dag ♥

18 kommentarer
      1. Ja, litt greit å passe på dem i drivhuset mens vinteren fortsatt er litt på. Jeg har jo ikke drivhus, men heller ikke så mye snø og minusgrader. Så da går det jo bra.
        Og fine er de så absolutt, de små fargerike blomstene ♥

      1. Ja, er jo fin kontrast, men snø er jeg ikke så begeistret for. Det er vakkert, men også kaldt og strabasiøst. Så jeg misunner ikke dere.
        Ha en fin fredag ♥ Klem ♥

    1. Stemorsblomster er jo så vakre, og kommer i så mange fine farger. Så tåler de om det kommer litt snø også. Her har vi heldigvis ikke fått noe mer snø, og jeg er overlykkelig for det 😊

      1. Ja, de er skikkelig nydelige, og det er alltid vanskelig å velge når jeg skal kjøpe 🙂
        Bra dere ikke har fått mer snø. Det er nok nå 🙂

      1. Ja, det er så kjekt med farger nå, det trenger vi 🙂 Og ja, det bildet av Nala var et blinkskudd, må nok ramme det inn ♥

    2. Nydeige blomsterbilder 😍
      Biĺdet med Nala som lukter på blomstene er herlig. Enig med Bunny her, dette burde forstørres og fremkalles ❤
      God helg🌞

      1. Herlig med blomster nå altså. Og ja, det bildet med Nala var et blinkskudd. Bør nok få en ramme på ♥
        God helg til deg også ♥

      1. Ja, nå er vi alle klare for vår. Og her kom også stemoren tidlig. Jeg har hatt fine farger på terrassen ganske lenge nå ♥ Kjekt det. Vi trenger farger og glede.
        Klemmer og god helg ♥

    3. Sterke robuste vakre blomster som tåler snø…Nå vil vi har vår ja <3 God klem…
      Bildene ble veldig vakre! Snø er fint på bilder….Klem…

      1. Tusen takk for det. Ja, nå er vi klar for vår. Og sånne blomster er jo vakkert, kontrasten med snøen er magisk 🙂
        Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg