STREVSOM VINTER (Frodiths Vinterland-utfordring)

Her hos oss er vintrene som regel strevsomme fordi det kan være glatt, og isende kaldt, når vinden stryker over oss.

Men vinteren 2012, nærmere bestemt desember det året, da var det ikke snakk om litt glatt eller mye vind. Da var det snakk om massive mengder snø, for oss som slett ikke er vant til det.

Det begynte 1. desember, med litt mer enn det vanlige melisdrysset vi ofte pleier å få. Amalie hjalp til å måke gårdsrommet. Men det snødde mer, og Pus satte seg i vinduet og kikket uforstående på alt det hvite. Han lurte nok på hva i alle dager som hadde skjedd med hans jaktmarker?

Jeg skulle på jobb. Og vanligvis kjørte jeg jo. Den gangen var jeg i arbeidstrening etter å ha vært lenge sykemeldt. Jeg hadde ikke begynt å gå så mye da. Men jeg gikk denne dagen, for å kjøre ned alle de glatte bakkene var ikke noe jeg lot meg friste til. Men å gå på fortauet, hvor ingen hadde prioritert å brøyte, ble litt av en utfordring. For det var et smalt spor der hvor andre hadde gått. Og da måtte jeg balansere. Jeg husker at jeg falt en gang på et parti hvor det var veldig smalt.
Jeg var helt utslitt da jeg var fremme på jobb. Og denne turen tok dobbelt så lang tid som samme strekning gjør i dag uten snø 🙂

Vi fikk mye mer snø enn dette, men det skal jeg vise i mitt siste Vinterland innlegg som kommer i morgen 🙂

Har du lyst å kikke innom hos Frodith som har laget i stand denne vinterutfordringen, så kan du klikke her!

 

#vinter #utfordring #vinterland #snø #strevsomt

4 kommentarer
    1. Vi har hatt noen helt snøløse vintre her i Oslo, men nå har det jammen vært litt snø noen vintre også 🙂 Moro når man holder på med utfordringer hvert fall 😀 he-he Fin collage 🙂

    2. Ja den snøen kommer jo slett ikke ferdigmåka… Godt for deg at det ikke er så ille i disse dager 🙂 Flotte bilder 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg