STRIKKE-KAFÉ ELLER EI?

I dag vurderer jeg å gå på strikke-kafé i regi av Norges ME forening – Rogaland Fylkeslag. Men det er nok mye mulig jeg må prioritere andre ting. Plenen burde klippes, Pål burde jeg kjøre innom og hjelpe litt, og så er ikke formen helt god heller, til tross for at jeg var i seng i 20 tiden i går kveld og sto opp igjen 12 timer senere. Blir nok tidlig kveld i kveld også.

Det er litt frustrerende når formen er sånn at jeg ikke engang orker å være våken for å se solnedgangen. Og nå er jo solnedgangen etter klokken 22 om kvelden, så det er rett og slett for sent for meg oftest nå for tiden.

Det er ikke så gøy akkurat.

Det er dessverre ikke mulig å nå over alle disse tingene på samme dag. En av dem går greit, så her må det prioriteres.

Jeg har jo blitt kurset opp og ned og i mente på Lassa hvordan lære å si nei, hvordan lytte til kroppen, hvordan vite at jeg er god nok selv om jeg må sette meg selv først. Jeg har veldig lyst å gå på strikke-kaféen. Jeg har ikke vært på det før. Men det kommer flere ganger håper jeg. Bakdelen med denne er at jeg må kjøre til Stavanger. Og da er det gjennom bomringen. Både på veien bort og på veien hjem igjen. Den er litt sur. Jeg har liksom en tanke om at jeg skal sponse bomtyvene minst mulig.

Klippe plenen er en nødvendighet. Jeg jobber litt for å få plenen fri for ugress og mose. Jeg har besluttet å kjøpe ny plenklipper nå. En bioklipper. Da må jeg klippe oftere, men så er plenklipping faktisk noe jeg liker å gjøre. Jeg tar det da som dagens tur de dagene jeg er for dårlig til flere ting. Men enn så lenge har jeg den gamle elektriske Flymoen, som er sliten og mett av dage. Må få en prioritering på det gitt, for Flymoen er jammen tung å klippe med for tiden.

Være litt med Pål er også noe jeg har lyst til. Og vi har en avtale om at jeg kan være sjåfør om han blir innkalt til sykehuset.

Enn så lenge har jeg ikke hørt noe fra ham i dag, så jeg håper det går bra med ham, og at han bare sover litt lenge.

Så nå når jeg har skrevet og sortert litt, så har jeg bestemt meg for hva som kanskje er best.

I noen dager har vi hatt nydelig sommervær, og da har jeg sittet på terrassen med bok og gode smoothier. I dag er det kjøligere. Og hvis det ikke har begynt å regne nå, skal jeg rett og slett ta plenklipperen fatt, mens jeg venter på å høre fra Pål. Så da blir det de to tingene i dag regner jeg med. Får ta dagen litt som den kommer. Strikke-kaféen skal jeg gå på en annen gang når det ikke er andre ting som skal gjøres.

Så da kan dagen begynne 🙂
Ønsker dere alle en herlig god dag ♥

 

 

12 kommentarer
      1. Ja, hadde vært kjekt det 🙂 Men jeg bestemte meg for å prioritere Pål. Det begynte å regne, så plenklippen gikk ut 🙂 Og strikke-kaféen kommer igjen 🙂

    1. jeg synes planen din høres rett ut,en velstelt hage slapper en bedre i,blir det for høgt gress har jeg lett for å bli litt stresset,og jeg villoe også prioritert Pål,det tror jeg vil bygge positivt på forholde,det att en er tilstede når den andre trenger det :=) strikke kan du gjøre hjemme ,eller invitere ei venninne hjem en dag :=)

      1. Ja, plenen skulle jeg gjerne tatt, men det hadde begynt å regne, så da får det vente bittelitt 🙂 Men er veldig enig med deg, jeg blir også litt stresset hvis gresset blir for høyt.
        Pål har prioritet. Han er jo en del av meg han også, og har han det godt har jeg det også godt ♥ Jeg er ikke engang i strikkemodus for tiden. Jeg var i forening forleden dag, uten å ta opp strikketøyet selv om de andre strikket 🙂 Så det får bli til en annen gang 🙂

    2. Ja man må prioritere..enkelte ting må man bare gjøre sånn er det ! Også trenger men påfyll av lystbetonte ting..ekstra mye når en er syk og litt “på siden” av livet.. Så veeeeeldig kos ut på det bildet da..lengter etter skikkelig sommer etter alt regnet nå di siste dagene… Klem <3

      1. Ja, er viktig å prioritere. I dag ble det faktisk ikke noen av tingene 😉 Eller jo, jeg prioriterte Pål. Har snakket med ham noen ganger på telefonen. Men har holdt meg hjemme. Ganske så slapp. Har kikket litt på bilder og kost meg med sånne småting 🙂
        Ja, nå regner det og er mye kjøligere her også, så jeg ser frem til varmere dager igjen jeg også 🙂
        Klem ♥

    3. Du burde kjøpt deg en sånn robot klipper.
      Da kan du konsentrere deg om kun å klippe kantene. 😉👍

      1. Jeg har fått tilbud om å få en, men har så langt ikke blitt noe av. Pluss at plenen blir litt mindre også snart, da jeg skal utvide gårdsrommet litt 🙂 Plutselig blir det ikke så mye plen som skal klippes 🙂 Kantene orker jeg ikke å klippe likevel, så det må jeg få ordnet med litt heller og sånt 🙂

    4. Håper dagen din i går gikk greit. Av og til må en prioritere. Jeg tenkte klippe plenen i går også, men gikk meg vill i ville vekster 😂….og så fant jeg ut at det er mye som vokser på «plenen» som kan nyttes. For hos meg er det langt til en ugress- og mosefri plen. Ønsker deg en fin torsdag ❤️

      1. Dagen gikk greit, men ikke mye jeg fikk gjort. Det er et stykke til mose- og ugressfri plen her også, men jeg går krumbøyd på for å gjøre noe med det. Ugressplantene her er stort sett løvetann. Jeg vet de kan brukes i matlaging, men jeg må innrømme at det ikke frister stort. Du får ta deg noen spennende utforskninger av dine ugressplanter. Kanskje finner du noe ekstra spennende ♥ Fine dagen til deg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg