STRIKKEDAMEN

Ja, det er meg det. Men jeg er i godt selskap av mange andre strikkedamer i det ganske land 🙂

Jeg er forresten litt periodestrikker for tiden. Fordi energien min er så lav, og da orker jeg ofte ikke engang å finne frem strikketøyet alltid.

Mine nåværende prosjekter er heldigvis i tynne og lette kvaliteter, sånn at det ikke blir noen fare for overoppheting hver gang strikketøyet faktisk kommer frem 🙂

 

Her er de, prosjektene mine. To sommertopper. Akkurat nå prioriterer jeg toppen til høyre, fordi den strikker jeg til et skjørt jeg nylig kjøpte meg, og den vil passe så bra til. Har lyst at det skal bli ferdig mens det enda er sommer 🙂

Det til venstre strikkes i tynn Line fra SandnesGarn. Og det til høyre strikkes i Mandaring Petit fra SandnesGarn. Men oppskriften på det til høyre er en gammel en fra begynnelsen av 90 tallet, utgitt av Gjestal Garn. Jeg hadde en rest som ville passe, og så fant jeg oppskriften, som jeg likte, og da var det bare å sette i gang 🙂

Har du noe kjekt å sysle med for tiden?

16 kommentarer
    1. Har nok prosjekter jeg nå. Men tar det ikke frem før til høsten. Sommeren har jeg ikke så god tid..
      Nå er det hus og hage før høsten banker på. Ser veldig fint ut det du strikker. Du er flink med pinnene..

      1. Ja, du er stadig på farten du, og veldig flink med det. Her i gården er det jo redusert hva jeg kan gjøre, så da er strikkepinnene gode å ha med litt garn på 🙂

    2. Jeg holder på med en heklet topp😊
      Sitter i dag og vurderer om jeg må begynne på noe i ull snart😁
      Det er varmt og godt her i dag altså. Men det begynner å bli kjølige kvelder.

      1. Hekling er det jammen lenge siden jeg har gjort. Trives nok bedre med strikkepinnene. Men det blir nok fint det du hekler.
        Jeg merker at kveldene er litt kjøligere nå ja, så det går ubønnhørlig mot den årstiden hvor ull er godt å ha 🙂
        Vi får nyte de varme dagene som vi får ♥

    3. Så lekre de blir! Jeg er en saktegående strikker…. men holder på med et mintgrønt sjal (har det med i bobilen – enkelt og greit å strikke på når jeg setter meg ned)! Og så skal jeg begynne på et skikkelig prosjekt etterhvert – det skal jeg lage et innlegg om på bloggen bare jeg får kjøpt garnet! Gooood klem <3

      1. Tusen takk ♥
        Det behøver ikke alltid å gå så fort. Det handler jo mer om kosen mens man holder på, og gleden når det er ferdig ♥
        Gleder meg til å se innlegget når du har kjøpt garnet. Og så håper jeg du viser frem sjalet også etterhert ♥
        Klemmer til deg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg