STRIKKEKAFE GA MEG INSPIRASJON TIL FOTOKONKURRANSEN JEG PLANLEGGER

I dag var jeg på strikkekafé for første gang i mitt liv. Jeg har vært på private strikkekaféer noen ganger, men aldri på en sånn som holdes i butikk og med masse fremmede mennesker tilstede. Fordelen med akkurat denne strikkekaféen var at den arrangeres på dagtid, på en tid av døgnet hvor jeg har en sjanse til å få det med meg. Og for første gang bestemte jeg meg for å våge meg med. Uten å kjenne noen.

Jeg ankom noen minutter før det skulle begynne, og jeg fikk en billett, eller et lodd var det, i hånden. For litt senere skulle det være loddtrekning. Det var stappfullt der, og de måtte hente flere stoler. Jeg kan innbille meg at det aldri før har vært så mye folk på dette arrangementet. Men etter loddutdeling var det visst 55 mennesker som hadde fått lodd. Så ja, når jeg først skulle gå, så valgte jeg den mest folksomme dagen.

Heldigvis i folkemengden oppdaget jeg et kjent ansikt, ei som bor ikke så langt fra meg. Så da ventet jeg på stol, og plasserte meg ved siden av henne.

Det skulle være foredragsholder også på dette treffet. Designer, kunstner og fotograf Kari Hestnes skulle fortelle litt om sitt virke, om en bok som nylig er utgitt og om en bok som snart kommer på markedet. For ja, som strikkedesigner gir hun ut bøker i hopetall. Og hun medvirker også i mange bøker med flere designere. Den boken som nylig er utgitt er en bok med strikkedesign fra SandnesGarn, hvor gamle modeller er fornyet og redesignet. Den kunne jeg kjøpe og få hennes signatur i, men jeg velger heller å vente litt med å kjøpe flere strikkebøker.

Hun fortalte om sitt hjertebarn Du Store Alpakka som hun selv startet, og som hun har solgt ut. Hun fortalte hvordan hun ved dette kom i kontakt med fattige i Peru, og da startet en skole der, som fortsatt drives av Du Store Alpakka.

 

Kari Hestnes er selv en fargerik dame, og fortalte om hvordan hennes design blir til. Hun viste frem egne foto, for hun er jo fotograf også, og der viste hun hva hun tar bilder av, som senere inspirerer til flotte strikkedesign. Og det var mens hun fortalte om sitt fotovirke at jeg bestemte meg for hvilket tema jeg skal ha i fotokonkurransen jeg tenker å holde. Så jeg ble jammen inspirert jeg også 😀

 

Jeg har selv 3 strikkeprosjekter på gang i skrivende stund. Og på strikkekaféen valgte jeg å ta med denne jumperen som jeg strikker til min sønn. I hånden holder jeg loddet, som ikke ga meg gevinst denne gangen. På det øverste bildet er det en utstillingsdukke med en jumper på seg, den jumperen var premien. Og en heldig dame som satt like i nærheten av meg vant denne jumperen som jeg veldig gjerne kunne tenkt meg selv 😉

Vi fikk også kaffe og kake. Jeg sto over kaffen, men kaka var ikke til å motstå, og den smakte veldig godt. Har ikke bilde av den, dessverre.

Konsekvensen av denne kjekke utflukten, som foregikk på en bokhandel i en av nabokommunene, var at jeg nå har høy feber (38,7) og fryser som fy. Så nå skal jeg pakke meg godt inn i et teppe mens jeg strikker litt, og slapper helt av.

Og det er ikke uvanlig. Jeg får feber nesten hver eneste dag, det skal lite til. Bare en tur i butikken, eller en fin tur, kan gi meg feber. Mye folk og det å sitte på “skolebenken” er en påkjenning. Enkelt og greit. Jeg er jo klar over det, så jeg forsøker å ta forholdsregler. Derfor har hele resten av dagen vært viet hvile 🙂

Og i morgen (håper jeg) presenterer jeg fotokonkurransen. Det gleder jeg meg til 🙂
Ha en herlig fin kveld ♥

 

Følg gjerne Facebooksiden min Evas Window og min instagram eva_gaud

12 kommentarer
    1. God bedring! Håper opplevelsen var verdt utskeielsen! 😉 Jeg har også litt feber i dag, av ingenting. Blir spennende å høre om fotokonkurransen din. 🙂

      1. Takk for det 🙂 Opplevelsen var fin den, men jeg forventet ikke så mye folk, så det ble litt overveldende. Kjenner på den ja.
        Den feberen er ikke grei. Jeg skjønner at vi har sånn cirka samme diagnose…så da er nok feber noe du også kjenner til ja…av ingenting.
        Konkurransen er presentert…så bare å hive seg med hvis du har lyst 🙂

      1. Siden konkurransen er presentert nå, så kan jeg jo si her at motivet er fritt….det er fargesettingen som er “begrensningen” 🙂
        Lykke til hvis du er med ♥ Klem ♥

    2. Haha, nå fikk jeg nesten litt angst! (Ikke sånn ordentlig angst, man skal være forsiktig med å misbruke det ordet, vet jeg). Om “oppgaven” blir å ta foto av noe man har strikket, – blir det uten min deltakelse. Jeg har aldri strikket noe som helst i hele mitt liv😅 (Men jeg har tovet en fluesopp en gang, haha).

      1. Hehehe 😀 Ingen grunn til panikk….konkurransen er presentert, og motivet er valgfritt, så lenge det er Black and White 😀
        Kanskje fluesoppen hadde vært fin 🙂

    3. God bedring og lykke til med fotoutfordringen. Jammen er du tøff som tar deg ut. Men det er jo godt å få litt “innputt” også. Klem til deg i kvelden:)

      1. Ja, dette var en kjekk strikkekafé 🙂 Har jo aldri vært på sånt, men tviler vel på at dette var normalen da 🙂
        Veldig bra opplegg i alle fall 🙂
        Og konkurransen er klar den…så bare å hive seg med…du har jo vunnet før, og det kan fort skje igjen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg