STRIKKER VIDERE

Nå har jeg hatt flere uker hvor jeg ikke har strikket. Jeg har rett og slett ikke orket. Har ikke orket å tenke på maskeantall, på økninger, fellinger, mønster og alt annet man må tenke på når man strikker.

Men nå har jeg begynt å strikke litt igjen. Tross alt er det jo sommerplagg jeg strikker meg.

Her er det kjolen som vokser. Jeg har strikket ett erme, og det har jeg satt på kjolen, og snart er jeg ferdig med erme nummer 2, som også skal settes på kjolen. Og så skal det strikkes sammen med rundfelling.

Jeg håper å bli ferdig med kjolen i løpet av uka, men jeg skal ikke love meg det. Det får gå som det går 🙂 Det er mye som spiller inn, og av og til orker man ikke. Men ferdig skal den bli denne kjolen, før jeg begynner på noe nytt 🙂

Jeg har jo også en grønn topp jeg strikker. Den har jeg ikke strikket mer på. Den skal jeg strikke på når jeg har overskudd til å tenke ordentlig igjen 🙂 Men den ligger jo der og frister, så jeg må nok snart ta den frem og kikke på den i alle fall 🙂

Det er godt med et håndarbeid på lur uansett om man finner det frem eller ikke 🙂

18 kommentarer
      1. Tusen takk 🙂
        Ja, det kommer nok bilde når den er ferdig. Og det minner meg om at jeg har et ferdig plagg jeg ikke enda har fått tatt bilde av og lagt ut. Det må jeg jammen se å få gjort 🙂
        Klem ♥

    1. Så fin en blir. Enda er det jo bare oppstart på juni, så du får den nok snart klar. Såmodig å strikke en kjole. Det har jeg aldri gjort. Flink du! Klem 🙂

      1. Tusen takk ♥
        Ja, jeg håper å få den klar til jeg og datteren min reiser på en liten ferietur i neste uke. Men jeg stresser ikke med det. Dette er 3. kjolen jeg strikker. Eller er det 4.? Jeg husker ikke helt. Men har strikket kjoler før. Synes det er veldig kjekt. En kjole jeg strikket tidligere ble skjørt. Så det var nok den 4. Kjekt å strikke kjole, men helst ikke i veldig tynt garn. Da ender det opp som skjørt 😉
        Kanskje du blir inspirert og strikker kjole du også? 😉
        Klem ♥

      1. Ja, den er jo snart ferdig. Og med vår sommer, som ofte kan ha en litt småkjølig toutch, så vil nok denne bli god å ha ♥

    2. Håndstrikke en hel kjole syns jeg er et stort prosjekt. Men du er kommet langt, så denne kjolen blir ferdig i sommer. Jeg har en bomullsjakke som ble påbegynt for over 10 år siden, tenkte jeg må bli ferdig i sommer ha, ha. Men det er godt med håndarbeid. Riktig fin dag til deg. ❤️

      1. Ja, det er et stort prosjekt. Men med lettstrikket garn går det ganske fort likevel 🙂 Strikker kjolen i Mandarin Medi.
        Jeg har noen sånne prosjekter jeg også, som har ligget og støvet ned i titalls av år…. Noen har jeg klart å ferdigstille etterhvert.
        Kos deg med prosjektet ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg