STRIKKESKJØRT MED BLONDEKANT

Jeg er en racer på strikking for tiden. For et par dager siden var jeg ferdig med en herregenser, og i dag var jeg ferdig med et skjørt 🙂

Når sant skal sies, så begynte jeg på skjørtet for lenge siden. Det er en av ufo’ene mine. Egentlig skulle det bli en kjole. Men da jeg fant det frem for 2 dager siden, så syntes jeg det så veldig fint ut som skjørt, så jeg besluttet at sånn skulle det bli! Så jeg strikket linning og sydde den til, og så satte jeg strikk i, og vips var det ferdig 🙂

Jeg synes blondekanten på skjørtet ble så fin. Jeg elsker blonder og har både blondetopper, blondeskjørt og blondekjoler i skapet mitt. Og nå ble også dette skjørtet et velkomment innslag ♥

Og så er det strikket noe som i oppskriften ble betegnet som minifletter. Jeg kaller det strukturstrikk jeg 🙂 Det ga en fin effekt i alle fall og ble jo strikket på flettemåten 🙂

Jeg foretrekker ofte smale skjørt, men har fått øynene opp for skjørt med bittelitt vidde i også.

Veldig fint synes jeg, og det ligger noen timers strikking bak dette 🙂

Det gjør seg med den taggete kanten, det blir blondete og feminint da 🙂

Det ble et yndet nytt tilskudd i blondesamlingen min dette her, og passer godt til selskapsbruk og på en fin sommerdag 🙂

Hva synes du?

 

#strikkedilla #strikkeplagg #strikkeskjørt #strikkeglede #klær #skjørt #mote

18 kommentarer
      1. Tusen takk 🙂
        Ja, nå har jeg fått litt blod på tann etter jeg samlet alle ufoene, og besluttet å minke litt på haugen 😀

      1. Hehe, ja, man liker litt forskjellige ting. Jeg har lagt meg ut bittelitt, eller dvs jeg går litt inn og litt ut…skikkelig jojo. Så da er det greit å ha skjørt til litt forskjellige fasonger 🙂

        Synes det du presenterte her om dagen var utrolig stilig ♥

    1. Helt nydelig, du er jammen meg flink! 😀 Fikk lyst til å strikke jeg også nå men mine prosjekter er mer i størrelse skjerf og de tar noen år…. Well, well gooood torsdag 😀 <3

      1. Tusen takk 🙂 Jeg elsker å strikke ♥ Og jeg skulle veldig gjerne hatt noen av dine talenter i tillegg. Jeg maler litt sånn dann og vann, men ikke så flott som det du gjør ♥ Mine ting blir vel omtrent som med deg og strikking da tenker jeg 🙂 Fineste torsdagskvelden til deg ♥

      1. Tusen takk 🙂 Ja, er litt mindre arbeid, og så var det også at fargen var litt blass til meg, så da passet det bedre med skjørt.

        Fineste dagen til deg, og kos deg på tur ♥ Klem ♥

      1. Tusen hjertelig takk for linken. Bare hyggelig det synes jeg 🙂 Og det var et fint innlegg. Den røde toppen du har på det øverste bildet var veldig lekker ♥
        Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg