STRIKKET NETT

Jeg var i Farsund tidligere i sommer. Og som seg hør og bør i en fin liten sørlandsby, så må man jo på shopping. Og for min del, innebærer shopping veldig ofte en tur innom garnbutikker hvis jeg kommer over det. Og i Farsund ligger det en koselig garnbutikk, hvor de forøvrig selger litt klær og undertøy også.

 

 

Og da endte jeg opp med å kjøpe garn, så klart. Jeg sliter med å la være, og har veldig lett for å la meg friste.

Det ble garn til to prosjekter. Det ene var en fin og lun genser jeg skal strikke til høsten, i garnet Alpakka Lin fra Rauma. Jeg valgte en nydelig grønn nyanse.

Det andre prosjektet ble et artig strikket nett som jeg begynte å strikke ganske så fort. Garnet der var Mandarin Naturell fra Sandnes Garn.

 

Siden jeg hadde flere prosjekter på gang samtidig, så tok det litt tid før det ble ferdig. Men da jeg var i Farsund for 2. gang denne sommeren, så ble nettet ferdig.

 

 

Et kjekt nett synes jeg, som man kan ha alt fra badetøy til strikketøy i hvis man skal ut på tur.

Nåværende strikkeprosjekter er to topper jeg strikker til meg selv. Sommertopper. Så får vi se da, om de blir ferdige denne sommeren 🙂

 

24 kommentarer
    1. Det var et artig nett👍🙂 Hvor er oppskriften fra? Kanskje jeg også kunne strikket et slik 🙂

      1. Ja, det nettet er veldig kjekt. Jeg ville trodd det var en SandnesGarn oppskrift, men lurer på om det kanskje er laget av damen i garnbutikken, butikken heter noe sånt som Eskas Design og garn eller noe sånt.
        Vi kan jo snakkes i Messenger, så skal jeg se om jeg kan finne det ut for deg 🙂

    2. Så smart med ett nett 🙂 Og jeg håper du legger ut sommertoppene når de er ferdige. Jeg vil gjerne se 🙂 Det var kjekt å lese dine spørsmål og svar syntes jeg. Og den nye katten din var fin. 😍 Kollasjen med begge kattene var bare herlig. Og veldig fine navn de hadde. Og du har alltid så mange flotte bilder i innleggene dine, og veldig kjekt at du blogger igjen. 🙂❤

      1. Ja, det er kjekt det nettet. Jeg har brukt det flere ganger nå.
        Jeg kommer nok til å legge ut toppene også etterhvert 🙂
        Kjekt at du liker bildene mine, og ja, de to pusene er så fine. Veldig kjekt å ta bilder av dem ♥
        Så koselig å få kommentar fra deg, tusen takk, og god klem til deg ♥

      1. Ja, kjempefint nett. Og ja, strikking er kjekt. Det er både avslappende og nyttig. Skulle gjerne lært deg hvis jeg hadde bodd litt nærmere ♥

      1. Ja, det er så kjekt å kunne strikke, og det er ikke vanskelig heller. Kanskje jeg skulle startet strikkekurs her på bloggen? 😉

          1. Ååå, ja leit når noe skal hindre.
            Jeg har funnet ut at Youtube er en god skole når jeg skal lære noe nytt. Har hatt mye bruk for det til forskjellige slags ting 🙂

    3. Så stilig! Moro å strikke noe annet enn gensere innimellom! Jeg har kjøpt mønster til en BÅL-genser…. Den skal jeg kose meg med utover høsten….! Spent, for det er leeeenge siden jeg har strikka mønster! Klem <3

      1. Ja, det er sant, kjekt å strikke noe annet enn gensere også. Og spesielt ting som blir fort ferdige.
        Så spennende med genseren du skal strikke. Jeg er sikker på at den blir god å ha, og kjekk å jobbe med ♥
        Klemmer ♥

    4. Oi, så flott nett. Høres koselig ut med strikkeprosjekter, men jeg kommer liksom ikke så langt som å gjøre noe koselig ut av det selv… 😀 Koselige bilder, også!

      1. Takk ♥
        Ja, det er koselig med strikkeprosjekter. Det er avslappende for meg i alle fall. Men det er jo ikke alle som føler det er så avslappende 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg