STRIKKING ER SUNT

Etter en litt travel uke, og en enda travlere helg, kan jeg nå endelig sette meg ned og strikke litt.
Det er utrolig beroligende, rett og slett avstressende. Så sant man ikke sliter med vonde skuldre og nakke, så er strikking utrolig fin meditasjon. Da lar jeg tankene fly, og er helt i min egen verden.
Jeg kan også se på TV mens jeg strikker, så sant det ikke er noe veldig komplisert jeg strikker på.

Akkurat nå strikker jeg på genseren til Pål. Den vil jeg veldig gjerne ha ferdig før jeg tar til på flere ufoer 🙂 Genseren til Pål strikkes i Mandarin Medi fra SandnesGarn. Egentlig skulle den være i et ullgarn, men Pål er av den varmblodige sorten, så da ble det bomullsgarn istedet 🙂
Dette er egentlig julegaven min til ham, men så stoppet det opp fordi jeg måtte ta noen mål. Så da fikk han vite om gaven og han fikk en garnstump for å se fargen, pent innpakket i julepapir 😉

Nå er det ikke lenge før den er ferdig. Holder på med arm nr. 2, og så skal det strikkes raglan. Et kjekt prosjekt 😀

 

Dette bildet sier vel alt ♥

 

#strikketøy #strikking #yoga #meditasjon

6 kommentarer
    1. den genseren ser fin ut,ja å kunne roe ned med et strikketøy er godt,jeg fikk jo ferdig min genser før helgen,så nå blir det mest sannsynlig mest småstrikk en stund ,det siste bilder er ikke råd å tyde,så der hvet jeg ikke hva som står

    2. Helt nydelig farge på genseren 🙂 Godt du endelig har kunnet ta en pust i bakken med “bønningen” som vi sier oppi her jeg er fra 😀 Strikking er veldig avslappende. Har ikke gjort det på en stund selv, men den tiden kommer nok igjen 😉
      God kveld til deg, Eva <3

    3. Ja det ser så koselig ut å strikke…har aldri fått den ånden over meg..joda..i min ungdom begynte jeg på mange plagg..men…ble aldri noe av..lurt å gi litt garn da..og så stikke etterpå..da blir det en ting å glede seg til…Det siste bildet går ikke å tyde…? hva mente du med det bildet? Ha en god kveld!

    4. Flink du er! 🙂 Jeg begynte på ei lue jeg. Trodde jeg fant det greie mønsteret og satte i gang, mens jeg så på film. Men så gikk det litt fort i svingene her, og jeg fant ikke ut at flettemønsteret hadde skifta retning før filmen var slutt! Sånn kan det gå. Må rekke opp igjen nå … kjennes ikke ut som det er så sunt. Jeg blir både stressa og litt småforbanna når jeg ikke får det til som jeg vil. For jeg kunne det jo før i tia!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg