STRIPETE HERREGENSER

I juli begynte jeg å strikke en genser i garn som jeg kjøpte på et fabrikkutsalg ikke langt herfra.

I slutten av august ble genseren ferdig.

Den er strikket i et mønster fra SandnesGarn. Men i helt andre farger enn oppskriften foreslår. Det er noe av det som er kjekt med å strikke selv, at man kan velge nøyaktig den fargen man har lyst å ha selv, og kanskje dermed også få en genser som overhodet ingen andre i hele verden har maken til 🙂

Jeg er veldig glad i å strikke. Og nå for tiden er det striper det går i. Flere gensere skal bli julegaver fremover, så det er bare å henge i.

Akkurat nå strikker jeg en rød og grønn stripete genser.

Denne strikker jeg i Bambino fra Vikinggarn, og jeg har ikke oppskrift. Den strikkes etter det indre bildet jeg har i hodet mitt 🙂 Garnet er tynt, så det tar litt tid.

Jeg har planer om to gensere til som skal bli ferdige før jul. Så jeg må bare henge i.
I går strikket jeg ikke noe. Dagen gikk med til andre ting. Men nå har jeg hvilt en stund etter tur i morges, så nå blir det strikket litt en liten stund fremover, før jeg igjen skal hvile litt 🙂 Kjekt å få gjort noe innimellom all den nødvendige hvilen. For denne dagen er ikke blant de sprekeste. Denne dagen er hviledag 🙂

Har du noen kjekke håndarbeid på gang for øyeblikket? Hva lager du i såfall?

 

#håndarbeid #strikkedilla #garnglede

8 kommentarer
    1. Den var veldig fin. Klassisk og nydelig. Strikker bare småstrikk jeg. Rekker ikke så mye. Blir en runde eller to en gang i blant. Jobber med hus og hage for det meste. Og vært på ferie. Da rakk jeg ikke strikke…

      1. Ja, det er fint å strikke, både små og store ting. Jeg starter nok oftest med store ting. Hus og hage har jeg ikke helse til å jobbe med, så det blir veldig sporadisk.
        Når man er på ferie, da skal man oppleve…ikke strikke 😉

      1. Tusen takk for det. Ja, et strikketøy nå på høsten er ordentlig ruskeværskos 🙂
        Fine kvelden og natten til deg 🙂
        Klem ♥

    2. Jeg leste feil i overskriften først og trodde du skrev “hettegenser”, og jeg så og så og leste og leste men fant ikke hettegenser 😀 Gøy o strikke 🙂

      1. Hehe….ser at det fort kan forveksles ja….det hender jeg også blingser litt, før det går opp for meg hva det egentlig står 🙂
        Veldig kjekt å strikke ja ♥

      1. Ja, dette blir fine gaver. Kjekt at du har fått med deg litt mer garn hjem. Neste gang må dere også ta turen til Gjestal Garn (Spinneriet) Og Vikinggarn (Lafthuset). Disse to ligger i Oltedal og er begge fabrikkutsalg 🙂 God matservering har de også 🙂 Ca en god halvtimes kjøring fra Sandnes 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg