SURVIVAL KIT TIL KONFIRMANTEN (DIY)

Nå er vi atter tilbake til konfirmasjonstiden, og mange stolte konfirmanter venter på sin tur, sin fest og sine gaver.

Nå for tiden er det vel pengegaver som er mest takknemlig å gi og få. Både for giveren og mottakeren vil jeg tro. De fleste konfirmanter har noe stort de ønsker seg, som de sparer til, eller at de rett og slett har lyst å spare til fremtidige investeringer.

Begge mine barn har spart sine penger, og de sitter trygt og godt i banken 🙂

Da min yngste nevø ble konfirmert for et par år siden, valgte jeg å gi en liten ekstrating i tillegg til pengegaven. Jeg ga et survival kit, eller et førstehjelpskrin på godt norsk. Jeg laget det selv, og valgte å gi det sammen med talen jeg holdt for konfirmanten.

Det ble tatt godt imot, selv om jeg tror han fryktet hva som kunne være inni 😉

Det var en kjekk jobb å planlegge og å lage dette skrinet, og ikke minst å fylle det. Og jeg fikk mange kommentarer etterpå, både fra folk som syntes det var flott og en god idé, og fra mange som hadde lyst å lage det selv.

Den gangen laget jeg også et innlegg med litt mer detaljerte bilder og info om hvordan jeg laget dette skrinet med innhold. Du finner det HER om du har lyst å lage det selv eller tipse videre om det 🙂 Og det er bare å spørre om du lurer på noe 🙂

Det kan jo også gjøres om og gis til brudepar, bursdagsjubilanter, osv. også. Her er det bare fantasien som begrenser 🙂

Ville du ha likt å få eller gi en sånn?

 

#survivalkit #førstehjelpskrin #konfirmant #diy #firstaidkit

10 kommentarer
    1. Gikk inn på innlegget om førstehjelpsskrinet! For ett bra innlegg du har laget, og for en helt genial ide. Pilleglassa var kjempeartige, og hjertet var rørende. For en flott gave og supert tips! <3

      1. Tusen takk for fine ord ♥
        Jeg ble veldig glad i den gaven selv, både å lage den og å gi den. Og jeg så jo at den ble godt mottatt og en snakkis etterpå 🙂 Veldig kjekt ♥
        Kjekt når jeg kan tipse om det til andre også ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg