SVIGERMORS SKARPE TUNGE

Nå skal ikke jeg snakke negativt om svigermødre her, for jeg er nokså sikker på at de fleste er ganske ok 🙂 Jeg har i alle fall et godt forhold til min eks-svigermor ♥

Men når det gjelder planten, som heter Svigermors tunge, så er det en utrolig takknemlig plante å ha i hus, og jeg har flere 🙂

Enkelte av dem blir litt glemt av og til, for jeg har ikke de grønneste fingrene, og de står plassert på forskjellige steder. Men den siste tiden har de fleste av både Svigermors tungene og andre planter blitt husket, og har fått en vannskvett i ny og ne.

Så oppdaget jeg plutselig her en dag, at den ene av svigermorstungene har fått blomsterknopper ♥

Det har jeg ikke opplevd før, så da måtte jeg inn og google denne planten. Og der står det at den kan blomstre under gunstige forhold, men det er sjelden. Så da har jeg faktisk gjort noe riktig med denne ene planten, selv om alle jeg har trives godt. De er bankers å ha for oss som ikke har de grønneste fingrene, for den trives omtrent over alt 🙂 Denne som har fått blomst, står gjemt bak en gardin i vinduet som vender ut mot terrassestuen min.

Ser du, her står Svigermors Tunge gjemt bak gardinen til høyre i vinduskarmen. På utsiden av vinduet er terrassestuen min, som er min oase. Litt rotete nå da, siden jeg har plassert ting der som skal selges.
Om sommeren tar jeg med Svigermors Tunge ut på terrassen, så står den der sommeren gjennom, og gir et eksotisk og grønt preg på terrassestuen min 🙂

Jeg regner med at dette er blomsterknopper, da det sto at blomstene er hvite med innslag av grønt.

Det henger noen artige dråper under hver knopp, og jeg forsøkte meg da på dråpefoto, uten at jeg var særlig heldig med resultatet. Jeg får det ikke så skarpt og fint som jeg ønsker, så her må nok studeres litt om akkurat det på det nye kameraet 🙂

Så dette var en hyggelig påskeoverraskelse synes jeg ♥

Har du grønne fingre? Hvilke planter liker du best å ha i stuen din?

9 kommentarer
    1. For en deilig utestue! 🙂 Og den der planten har jeg hatt en gang tror jeg, men aldri opplevd at den blomstra. Det var nytt for meg.

      1. Tusen takk for det, ja den utestuen er gull verdt for meg 🙂
        Ja, blomstring på den planten var nytt for meg også, så noe riktig har jeg gjort. Men den er fin uten blomster og 🙂

    2. Stilig! Jeg synest du har mange fine innlegg, og bilder om dagen. Liker bloggen din selv om jeg kommenterer lite nå. <3

      1. Tusen takk for det ♥ Ja, det går bra det å ikke kommentere så mye alltid. Jeg har det sånn selv også. Litt sånn periodisk. Men jeg følger med selv om jeg ikke kommenterer alltid 🙂
        Klem ♥

    3. Koselig å se.har just plantet å delt en i 2.så nå står de på terrassen for resten av sommeren. Nydelig utestue du har🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg