SYDENFØLELSE I EVAS OASE

I dag har altså vært en helt fullkomment nydelig dag. Nesten som i Syden. Manglet bare svømmebassenget og stranden.

Det er strender nok her på Jæren, men det var ikke min prioritet nå, for jeg har jo min egen oase, som jeg trives veldig godt i.

Og dette været, det gjør at alle vondtene reduseres litt. Og jeg merker at kroppen fungerer bedre, selv om jeg egentlig er ganske så utmattet og trøtt etter gartnerarbeidet mitt i går. Men når ikke vondtene er så fremtredende, så blir jo humøret og opptimismen så mye bedre 😀

 

Og min oase er en stor terrasse i 2 plan. På øverste planet er mesteparten av terrassen overbygget, og i høst fikk jeg også satt på foldedører. Da kan jeg bruke terrassen store deler av året. Noe som er bra for meg de dagene jeg ikke orker å gå tur og sånt.

I dag åpnet jeg foldedørene helt, for første gang etter de kom opp. Det var jo skikkelig ørkentemperatur inne i oasen, og det hjalp litt å lukke opp dørene. Men med over 20 grader ute i skyggen, så er jeg svært lykkelig, og klager overhodet ikke ♥

 

Om ettermiddagen fikk jeg besøk av et vennepar. De ankom i dette gliset, som vakte litt oppmerksomhet i nabolaget 🙂 Veldig stas det, og flott bil, spesielt fargen ♥

 

Vi plasserte oss på terrassen, på det nederste planet, for å nyte ettermiddagssolen direkte. De hadde med seg bobler, og jeg ordnet alkoholfri drikke, frukt og snacks.
Dette var virkelig dagens høydepunkt for meg, pluss litt til 😀

 

De hadde til og med gave til meg, selv om det enda er noen uker til jeg har bursdag. 3 uker til faktisk, når jeg tenker over det. Men det er virkelig mye omsorg i gode venner ♥ Man blir jo rørt og glad over sånt ♥

Vi satt på nederste terrassenivå helt til solen forsvant bak huset, og så flyttet vi opp i terrassestuen.

Dagen har vært helt perfekt, og jeg har storkost meg. Ble ganske trøtt på tampen, og da var det litt vanskelig å henge med, men så lenge vi ikke var så veldig mange, så gikk det godt ♥

Nå i kveld har jeg gjødslet plenen, og vannet godt. Så nå er jeg klar for en god natt 🙂

Og jeg gleder meg til en ny soldag ♥

Hva har du gjort i dag?

6 kommentarer
      1. Ja, nå når vi er så heldige og har dette været, så bare må vi benytte anledningen til sånne aktiviteter 🙂
        Og bilen, jeg skulle gjerne hatt en sånn farge på en bil en dag 🙂

    1. Så deilig en terrasse du har, den er jo et himmelrike nå 🥰 Jeg har bare en passe stor balkong, men kozfaktoren står høyt om dagen nå. Hyggelig med besøk også, selv var jeg på besøk i går og fikk skravlet fra meg ansikt tik ansikt. Det er noe eget ved det, blir ikke det samme over mobilen 😉

      1. Terrasse eller balkong, med muligheten å være utendørs og fortsatt hjemme, det er jo helt fantastisk ♥ Bare å nyte 😀
        Og jeg er veldig enig med deg, en samtale blir aldri den samme over mobilen 🙂 Veldig kjekt å kunne møtes også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg