SYVSOVER

Det er sjelden at jeg sover lenge. Å sove utover morgenen er luksus. Og jeg har sjelden ringeklokka på, men våkner likevel i 7-8 tiden om morgenen. Selv om jeg ikke skal noe.

Og det er jo egentlig fint det. For jeg liker å være våken mens det er dag.

I dag sov jeg lenge, helt til klokken var litt over 9.30. Det er ganske sjeldent.

 

Med bena utenfor dyna, for ikke å omkomme av heteslag. Jeg blir febervarm om natten.

Jeg sover ofte veldig dårlig om natten. Våkner ofte annenhver time, uten at jeg skjønner hvorfor. Så enkelte dager er jeg litt sånn zoombie preget, nesten en levende død. Men neida, jeg har bare sovet lite.
Denne natten har jeg faktisk bare våknet en gang, så det er også luksus. Herlig å ha så mye luksus i løpet av en natt 😀

 

Etter jeg kjøpte denne puta, som er en sånn ergonomisk sak, så har søvnen blitt bedre. Følelsen av behag har blitt bedre. Så selv om jeg våkner flere ganger om natten, sovner jeg fort igjen. Før denne puten kom i hus, lå jeg våken store deler av nettene.
Jeg har også silkelaken, noe som også har hjulpet på søvnkvaliteten. Små (men dyre) grep, og store resultater. Så selv om jeg våkner ofte, så sovner jeg veldig fort igjen. Oftest. Silkelakenet har jeg forresten fått som hjelpemiddel. Jeg har hatt ergoterapeut hjemme hos meg, som har funnet ut hva jeg trenger. Puta hadde jeg allerede.

Forrige natt sovnet jeg sent. Og våknet den sedvanlige tiden, rundt halv åtte. Det ble ikke mange timene søvn.

Så det var nok det jeg tok igjen denne natten 🙂

Jeg er ganske fornøyd med det 😀

Ute regner det i strie strømmer. Så jeg skal bake muffins tenkte jeg. Mitt ene “bonusbarn” fyller år i dag, så jeg tenkte kanskje jeg skal kjøre ut dit med muffinsene 🙂

Så sånn sett er det fint at det regner, for da er det fint vær ute til å være inne i 🙂

Ha en herlig dag ♥

10 kommentarer
    1. God formiddag 🙂 Så godt at du har funnet en metode for bedre søvn. Skulle funnets noe sånt for været også. Men jeg skal ikke klage, verken på det ene eller det andre. Jeg sovner tvert og sover som en stein, Jeg var jo oppe med småfuglene når jeg jobba,,, nå har jeg blitt det stikk motsatte…. og,, sola skinner nå 😀 Ha en vakker søndag 🙂 Klem

      1. God formiddag ja 😀 Ja, det der været skulle vi hatt noe for, rett og slett. Men heldig du som både sover godt, og har solen fremme denne søndagen. Her venter vi fortsatt på den, men det skal visst bli opphold senere i ettermiddag. Uansett gjør vi det beste ut av dagen. Det er jo søndag og fri 🙂
        Nyt dagen 🙂 Klem

      1. Ja, det er veldig viktig. Men jeg har mange års underskudd, så har jo blitt vant til det 🙂
        Herlige dagen til deg også ♥ Klemmer ♥

    2. Deilig å sove litt ekstra lenge..gjør det sjelden jeg også.. Er som regel våken fra mannen drar på jobb ved sjutida sånn til hverdags 🙂 Så behagelig ut i senga di.. Gratulerer med bonusbarnet.. muffins er godt da 🙂 Klem og fin dag videre <3

      1. Ja, senga mi er behagelig den 🙂 Jeg våkner nok når andre drar på jobb tenker jeg. Har vindu mot veien, og en familie på fire bor i leiligheten over meg, så det er ganske fort gjort å våkne om morgenen 😀
        Tusen takk for det ♥ Ja, nå skal jeg øyeblikk kjøre. Måtte bare la dem kjølne litt først 🙂
        Flotte dagen videre til deg også ♥ Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg