TAKK FOR FØLGET DETTE ÅRET

Jeg bør ikke skrive så mye her i dag, for jeg er ikke den lyseste personen til sinns for øyeblikket. Men jeg skal forsøke å være positiv 😉
Jeg begynte å gå inn på bloggene jeg følger, for å lese, og etterhvert også ønske godt nyttår. Men så grep jeg meg i at jeg var litt negativ egentlig. Og det er ikke så kjekt.

Dette året vi nå har overlevd, trodde jeg skulle bli mye bedre enn det forrige året. Men det gjorde ikke det. Og selv om året har vært veldig tungt og vanskelig, så har det også vært fylt med mye glede og mange høydepunkter. Så alt er ikke helsvart akkurat 😉

Jeg er så glad for at mine to barn gjør det bra, og får til målene de setter seg. Jeg er så utrolig stolt av dem, de er mine lys og største skatter ♥

Jeg er så glad for å ha hatt gode opplevelser med familie og venner dette året. Minner for livet som har stor verdi for meg ♥

Jeg er så glad for at vi tross alt lever i dagens samfunn. Ja, det er mye tøft og vanskelig, men det er jammen mye bra også. For eksempel liker jeg å lese bøker, og da gjerne bøker hvor handlingen er lagt til gamle dager. Og da mener jeg liksom 1800 tallet og eldre. Og det er da min takknemlighet for å leve i vårt århundre melder seg av full styrke. Selvsagt leser jeg også bøker fra nåtiden. Så det blir en lett blanding, men kontrastene er enorme, og setter litt perspektiv på livet.

Jeg velger å ta det nye året som det kommer. Mitt største forsett er å overleve egentlig. Og å ha det så bra som mulig. 
Utfordringene står i kø, men jeg får gjøre som jeg alltid gjør, ta utfordringene på strak arm, og komme meg gjennom. Mye snørr og tårer blir det sikkert også, og en del hodepine.
Men innimellom kommer jo også lyspunktene, det nye året som i alle de gamle. Det er jo lyspunktene, gledene, de gode opplevelsene, kjærligheten, som driver oss videre. 

Jeg har en plan om at jeg skal gjøre en reise til våren. Dvs. noen dager da. Jeg tenker å ta meg en tur til Oslo. Ja, må jo se hvordan det går med covid og restriksjoner først. Og ikke minst, helsa. 
I Oslo håper jeg å treffe venner, kikke meg rundt, spise god mat (forhåpentlig har matlysten kommet tilbake da), og møte min datter, som skal oppholde seg 6 uker i praksis der i de trakter. 
Men enda vet vi ikke hvordan det blir, så ingenting er bestemt eller bestilt. Men dette er noe jeg håper å få til, og som jeg da har å se frem til 🙂

Min sønn tar etter planen Bachelor dette året, og jeg kan nesten ikke bli en stoltere mamma 🙂

Utover det har jeg ikke lagt noen planer. Jeg velger å heller leve i nuet, etter beste evne ♥

Et stort usikkerhetsmoment som gjelder helsen min har oppstått som en svært ubehagelig “julegave”. Derfor er det også vanskelig å legge planer. Og i mitt vimsete hode er det vanskelig å holde en oversikt. Så en dag om gangen er på en måte kanskje det viktigste mottoet.

Men alt i alt, så gleder jeg meg til mange kjekke opplevelser med familien min, med vennene mine, nye minner som skal lages. Det blir et veldig spennende år. 

Takk for det gamle, og alt godt inn i det nye ♥

 

34 kommentarer
    1. Jeg tenker det samme som deg. Livet består alltid av glede og sorger og derfor vi må bare gjøre det beste ut av det. Takk for at du er som du er. En inspirasjon 🥰
      Godt nytt år:)

    2. “Hver dag er en sjelden gave, en skinnende mulighet”, heter det, men noen dager føles langt fra som en gave.
      Mine ønsker for deg i året som kommer er at du får mange, mange gode dager, og kan ta en tur slik du ønsker, og finner mer ut av ting som regjerer i kroppen.
      Jeg tenker mye på deg, og vi kan jo snakkes på tlf en dag igjen. Var veldig koselig å snakke med deg. ☺ Gode nyttårsklemmer til deg 🥰❤

      1. Tusen takk for alle gode ønsker. Og du har jammen rett, det er ikke alle dager som føles som en gave nei. Men vi gjør vårt beste uansett ♥
        Jeg vil gjerne snakkes på telefonen en dag. Det synes jeg også bare er koselig, så gjentar veldig gjerne det 🙂
        Jeg får ikke lest særlig med blogg, så har ikke fått fulgt med, men jeg håper det nye året har oppført seg pent med deg så langt.
        Gode nyttårsklemmer til deg også ♥♥♥

        1. Takk! Ja, det nye året har vært bra så langt. Mye pakking til flytting osv. Men leiligheten er solgt, så nå nærmer det seg. 🙂 God søndag Eva. Skal sjekke om jeg fortsatt har tlf nr ditt 🙂 Klem <3

    3. Takk for det gamle og velkomment det nye 🙂

      Vi har mye å være takknemlige over – og mang en utfordring å stå i <3 Godt nytt år, Eva 🙂 Og gode ønsker ! klem

    4. Håper positiviteten går din vei snart – det fortjener du så veldig! Ha en koselig kveld – og så ønsker jeg deg et orntlig godt nytt år! Mange klemmer <3

      1. Tusen takk for det. Håper du har kommet deg trygt inn i det nye året. Og at alt er som det skal. Vi må alle ha det bra i år ♥♥
        Gode klemmer til deg ♥

    5. Godt Nytt år!
      Det føles egentlig godt å legge 2021 bak seg, og se framover mot et nytt år hvor vi får en mye lysere hverdag fri fra restriksjoner, smitte og munnbind. Selv om det kan være vanskelig i blant, er det så viktig å finne noen lyspunkter å holde fast i hver dag 🥰

      1. Ja, jeg er enig med deg, det føles egentlig godt å legge året 2021 bak oss. Det at vi går mot lysere tider er noe jeg virkelig klamrer meg til, det er det som holder meg gående akkurat nå. Munnbind og restriksjoner er jo fortsatt, og for noen mer enn for andre, så jeg ser frem til covid dunster bort. Håper det skjer i min tid 😉
        Lyspunkter er viktig, så det letes for tiden med lys og lykter etter dem. Håper du har kommet deg trygt inn i året 🙂 Klem ♥

    6. Godt nyttår til deg og dine, og det er fint at ikke alt er helsvart…
      Selv om helsen min er passelig bra vil ikke jeg heller legge planer, alt er så usikkert…
      Men jeg ønsker så veldig å reise og håper at det blir.
      Ja, vi må leve i nuet, øve oss på det…Klem til deg

      1. Ja, vi får øve oss på det. Her er det å ta ting på sparket som gjelder for tiden. Men reising ja, det savner jeg virkelig. Jeg kan ikke se for meg når det skal bli mulig. Men forhåpentlig en liten tur til Oslo eller noe sånt i alle fall, kan bli mulig. Eller kanskje ikke. Tiden vil vise. Varmere strøk frister mer 🙂
        Håper du har kommet deg trygt inn i det nye året ♥ God klem ♥

    7. Håper det nye året byr på mange lyspunkter for deg, Eva! Du fortjener alt godt! 💝 Jeg blir gjerne med deg på veien, og så kan vi kikke ut av hverandres vinduer av og til 😊🥰😃 Stor nyttårsklem fra meg 😊

      1. Tusen takk for det fine du ♥ Det blir ikke mye vindustitting på meg for tiden. Men jeg håper etterhvert at det skal gå bedre.
        Varm og god klem til deg også ♥♥

    8. Godt nytt år ! Ja heldigvis så er det noe en kan glede seg over..glede seg til selv om en har mange plager og utfordringer.. og ja vi er heldige som bor i Norge ! Klem og fin uke videre <3

      1. Ja, det er vi, verdens beste land å bo i.
        Og godt at vi er flinke til å glede oss over de små ting ♥
        Varme klemmer ♥♥

    9. Det gjelder å lete etter lyspunkter, sjøl om det langt fra alltid er like enkelt. Så tenker jeg at det er viktig å våge seg ut i verden, sjøl om jeg godt forstår at du er ekstra skeptisk. En må veie det ene mot det andre: Hva er verst, isolasjon eller å ta noen små sjanser? Om du kommer til Oslo, anbefaler jeg virkelig en tur til “Cultivate”. (Vegansk kafe som Frodithen og jeg nylig “oppdaget”. ) Roseslottet har du vel heller ikke besøkt. (Ikke jeg heller.) Flott at sønnen din er godt i gang med bachelor! Godt Nytt År ønsker jeg deg og dine! 😀

      1. Lyspunktene er der de, men ikke alltid så lett å se dem nei.
        Jeg er ikke redd for å reise. Ikke normalt sett. Men når helsa er helt på bånn, så er det ikke så lett. Jeg har blitt veldig redusert etter du og jeg møttes sist. Og er egentlig avhengig av ledsager når jeg skal gjøre STORE ting. Men på en sånn reise, har jeg mest lyst å reise alene. Det handler om privatliv og frihet 🙂 Så det er derfor jeg får se hvordan ståa er når vi kommer så langt. Mye har endret seg for meg det siste året.
        Jeg har veldig lyst å se Roseslottet ja. Håper det lar seg gjøre. Og så har jeg veldig lyst å treffe deg igjen. Så vi får krysse fingrene og håpe at helsa mi snart går mot en friskere vei. Sånn som det er nå, er det rett som det er at jeg får små opphold på sykehuset. Og det har jeg ikke lyst å oppleve i Oslo. Det blir liksom litt bortkastet 😉 Men, det er enda en stund til april.
        Ta godt vare på deg selv, og så håper jeg at du har entret det nye året på aller beste vis ♥♥

      1. Ja, det er absolutt viktigst nå, en dag om gangen, og så har jo alle dager noe fint i seg, samme hvor grå de ellers er 🙂
        Håper du har entret det nye året på aller beste vis ♥

      1. Heisann, jeg er her jeg. Eller dvs. har vært en del borte. Hatt meg en ambulansetur blant annet. Men håper og tror at jeg snart er tilbake her helt på ordentlig!
        Håper alt er vel med deg ♥ Klem

          1. Det går bra nå. Eller bedre i alle fall 🙂 Jeg håper å slippe flere ambulanseturer nå 🙂
            Tusen takk for at du bryr deg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg