TANKER PÅ EN ROSA MORGEN

I mine fine morgenstunder på terrassen kommer mange tanker sigende. Om mangt og meget.

I dag var morgenen rosa. Og det passer meg ypperlig, for regn og grått vær er så utrolig kjedelig på en mandag.

Rosa morgen inspirerte til tanker.

Jeg nådde målet mitt sist uke, er en tanke som slår meg. Målet var å gå tur hver dag. Det klarte jeg. Mestring ♥

Denne uken vil jeg ikke klare det målet, rett og slett fordi jeg har slitt meg ut denne uken som nettopp gikk. Så derfor har jeg ikke satt det målet for denne uken. Målet denne uken er å komme meg gjennom den på best mulig måte. Det skal bli et par turer, men ikke hver dag, tror jeg.

Uken starter med en typisk mandag. Sliten, og med smerter. Mandagene er nesten alltid sånn. Og selv om jeg hadde god hvile etter turen min i går, har uken vært for travel med alle turene, og dermed har jeg i tillegg også feber. Feberen kommer veldig lett har jeg funnet ut. En ørliten anstrengelse, og vips, feberen er på plass. Så etter hver tur jeg har gått i uken som gikk, var feberen en fast konsekvens.

I går kveld gikk feberen opp i 38,9. Da var jeg ikke mye høy i hatten kan jeg love 🙂 Men etter en natts søvn, så har jeg kun 38,1 i skrivende stund. Så jeg tror jeg skal lytte til kroppen, og ta det ganske med ro i dag. Jeg har et par ting jeg gjerne skulle gjort da, som å poste en pakke. Og så har jeg jo lyst å gå tur i dag, for været er jo nydelig ♥
Men……foreløpig frister senga mer. Lett hodepine, smerter, feber og slapp. Som normalt.

Jeg sitter her inne i godstolen min nå, og småfryser, og har pakket meg godt inn i varme klær og et pledd.

Se denne vakre rosa himmelen jeg fikk nyte denne morgenen ♥ Da passet det jo godt med rosa kopp også. Disse rosa sløyfe koppene er veldig romslige. Så det tok litt tid før jeg fikk drukket opp teen min. Men med en så nydelig morgenhimmel å se på, så var det jo en fryd.

Tankene mine vandrer avgårde, og jeg tenker på en serie jeg så i går. NRK serien EXIT. Jeg så den på On Demand, som følger med tuneren min. Jeg kan anbefale den serien. Den handler om personer i finansmiljøet i Oslo. Og er basert på virkelige hendelser ettersom jeg har forstått. Men sikkert med fiktive navn. 
Fy søren altså, la meg inderlig håpe at ikke noen av dem jeg er glad i havner i ei sånn suppe. For der var det ikke mye dydig akkurat. Rett og slett grusomt. Jeg ble nesten litt dårlig. Og det er fordi dette er sannheten. Og i intervjuer jeg etterpå leste, så er visst sannheten enda mer grov og brutal. Jeg ble faktisk sjokkert.
Selv om finans og sånt ikke passer til mitt hode, så var det jo mer personene vi fikk følge….personene, vennskapene, familiene, volden, narkotikaen, utroskapen, dramatikken og tragediene. Oh My God sier jeg bare. Jeg ble ganske tankefull og frastøtt. Og jeg tenkte på disse profilerte finans menneskene vi stadig leser om i aviser og sladrepresse, Røkke og co…fy søren, er det virkelig sånn som i serien? Stakkars folk, noe så patetisk. 

 

Nei, takke meg til å nyte en vakker morgen blant normale folk, i normale omgivelser, uten pomp og prakt og alt for mye penger. 

Når vi snakker om Oslo, så føler jeg at det er en skremmende by på mange måter for øyeblikket. Mye blind vold, og skumle demonstrasjoner. Det er nesten så jeg har blitt litt redd for å dra dit. Men jeg trøster meg med at det er i helgene de skumle tingene har skjedd til nå. Jeg skal til Oslo midt i uka. Jeg har heldigvis styrt unna helgen.

Og så er det jo sånn at jeg ønsker ikke at frykt skal styre hvordan jeg skal leve mitt liv. Så jeg velger å se at det jo alltid er de skumle tingene man hører om, og ikke alt det flotte og fine som ellers er.

Jeg reiser til Oslo søndag 10. november, og hjem igjen 14. november. Jeg har ingen store planer. Tar dagene som de kommer. Og jeg skal bare kose meg. Kanskje møte mennesker jeg ellers ikke ser fordi vi bor langt fra hverandre, og det vil være en glede. Dette blir en liten ferie for meg, så alle positive ting kan bidra. Det hadde jo vært kjekt å møte noen av bloggerne jeg følger, og som forhåpentlig følger meg også 🙂 Jeg skal møte ei da…Karidansen ♥ Vi har allerede gjort avtale, og det gleder jeg meg masse til. Det blir jo ikke første gang da 🙂
Jeg har også et par andre som ikke blogger jeg kanskje skal møte. I tillegg har jeg jo tenkt å vandre litt rundt, kikke på ting, ta masse bilder, nyte storbypulsen, rett og slett 🙂 Jeg bare trenger å komme meg bort litt. Det er ikke alle som helt skjønner det. Men vi har forskjellige behov. Jeg som ikke jobber, har behov for å reise litt. Rett og slett fordi jeg ellers er hjemme hele tiden, og møter knapt andre folk. Så da vil en sånn tur både stjele energi, og bidra med energi. Jeg gleder meg masse, det er jo fint å ha noe å se frem til også 😀

Har du noen spennende planer for tiden fremover?

Så gjenstår å ønske alle en god mandag og ei herlig uke ♥ Febervarm klem fra meg.

 

 

 

14 kommentarer
    1. Så flink du har vært til å gå turer😊. Men du må tydeligvis ta det roligere. Lytte til kroppen ja, det er viktig.
      Det var en helt nydelig himmel ute på morgenen i dag. Tilogmed jeg fikk se den 😁 Kos deg inne og slapp av i dag du.
      Jeg har ingen spennende planer for tiden fremover. Annet enn å sy en del, og strikke sokker😁
      Ha en fin dag😚

      1. Ja, jeg må bli flinkere til å lytte til kroppen. Men så er jeg jo så sta også :p
        Ja, jeg så inne hos deg at du også opplevde en vakker morgenhimmel i dag ♥ Veldig kjekt det 🙂
        Sy og strikke er jo fine planer det. Godt å ha noe å sysle med 🙂

    2. Du inspierer og minner meg om at jeg bør se å komme i gang med kaffe eller te på min terrasse i høsten! Glad du nådde målet ditt i uka som gikk, men dumt med den feberen i dag. Håper du fort finner formen og at Osloturen blir superfin. Klem til deg.

      1. Ja, det er en god rutine det, å ta en te eller kaffe utendørs. Jeg er så glad i terrassen min, og nyter vær og vind samtidig som jeg sitter tørt 🙂
        Ja, dumt med feberen. Og nå har den steget. Men det er en fin dag fordet. Jeg nyter at solen skinner inn vinduene 🙂
        Gleder meg til Oslo ja. Blir fint med en tur 🙂
        Klemmer ♥

    3. Høres så deilig ut å ha terrasse å sitte ute på om morgenen. Jeg startet såvidt på exit, og tror jeg skal se videre- men jeg blir nesten uvel av å se på mennesker som oppfører seg sånn. Jeg forstår godt at du vil reise bort litt- Jeg vil heller si at jeg ikke forstår de som ikke forstår det at man gjerne trenger litt ny input og nytt miljø når man ikke er i jobb;)

      1. Ja, den terrassen er gull verdt for meg 🙂 Alle burde hatt en sånn 🙂
        Exit er jeg glad jeg så, men det var sjokkerende.
        Det er sant som du sier, ikke lett å forstå dem som ikke forstår at man trenger ny input og nytt miljø. Selv om vi ikke jobber, så trenger jo vi også noe å strekke oss etter og bli inspirert av 🙂

    4. Jeg ble veldig inspirert av din rosa kopp 😀 Hvorfor har ikke jeg en rosa kopp i Spania, der jeg ofte ser opp mot den rosa himmelen i solnedgangen?… Det må jeg investere !!! De små gleder er ekstra viktig når man har ME, og hva man fokuserer på, kan gjøre hverdagen bedre eller dårligere… Høres ut som du har overdrevet aktiviteten da du var ute og gikk tur hver dag, men man lærer av hvordan egen kropp fungerer… Etter hvert.

      1. Ja, en rosa kopp burde vi ha alle sammen, og spesielt fint til soloppganger og solnedganger ♥
        Jeg har litt tendens til å overdrive ja. Ikke så lett når man har lyst til så mye. Men jeg har gått kurs, og burde vite bedre. Det var nå en ønskeuke da, og jeg nådde målet mitt. Det blir ikke sånn hver uke kan jeg love 🙂

    5. koslig uteplass du har,ja der skulle jeg gjerne kost meg med morgen kaffen :=) har ikke uteplass med tak over jeg så jeg må kose meg inne.Håper feberen avtar og att du er i bedre form nå,kjekt å komme seg bort litt,skulle gjerne hatt en tur jeg også,men det blir nok ikke tur for min del,jeg skal jo gjennom en større fotopperasjon 6 desember skal til sykehuset for å planlegge 21 november og i mellomtiden skal jeg pakke inn alle julegaver og gjøre ting litt klart til jul :=)

      1. Feberen hos meg går opp og ned. Noe dager veldig intenst, andre dager mye roligere.
        Ja, jeg tenker nok du må ta litt hensyn og ikke minst at du har mye å gjøre før operasjonen. Ønsker deg masse lykke til ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg