TEKNISKE PROBLEMER

God morgen ♥

I går kveld var det tekniske problemer her på bloggen. Jeg la merke til det da jeg skulle kikke innom før jeg la meg. Men jeg kom ikke inn på min egen blogg, og ikke på andre blogger i blogg.no heller. Så jeg endte med å legge meg med uforløst sak.

Kanskje det var derfor jeg våknet så grutidlig i dag? For det å våkne kl. 4.30, og ikke få sove igjen etterpå, er ikke akkurat noen drømmesituasjon. Det skyldes nok de tekniske problemene i kroppen min, som kalles ME. Får som regel alltid for lite søvn. Men det er rart hva man blir vant til. Det ødelegger uansett ikke dagen min 🙂

Tekniske problemer har jeg også med mobiltelefonen min. Jeg håper jo jeg kan vente enda en stund før jeg må kjøpe ny, men håpet svinner måned for måned den siste tiden. Jeg har måttet slette alt, og starte den på nytt som om den var helt ny. Og legge alt inn igjen av apper og andre ting. Litt av et arbeid, og enda er jeg ikke ferdig. Men nå holder jeg kun på det aller nødvendigste.

Det siste problemet som nå har oppstått er at telefonen og pc ikke snakker sammen lenger. Så da ble det problemer å legge over bilder plutselig. Og jeg tar faktisk ganske mye bilder. Men så fant jeg en løsning på det i går heldigvis, ved å bruke google disk. Litt mer tungvint enn å bruke kabel, synes jeg, men det fungerer jo, så da er jeg fornøyd.

Men telefonen tar ikke så gode bilder lenger heller, så det alene er grunn god nok til å bytte den ut egentlig. Og så sitter jeg jo å grubler litt, for jeg har jo også lyst å kjøpe meg nytt kamera. Et kompaktkamera med godt objektiv, god zoom og wifi. For det store systemkameraet mitt har blitt for tungt å bære på samme hvor jeg skal. Så nå grubler jeg på det, om jeg skal prioritere å kjøpe et kamera, sånn at jeg kan vente litt med å bytte ut mobilen? Antakelig ender det med det, for mobilen brukes jo mest til å ta bilder med, og å være litt på nett med. Og nettbruken fungerer fortsatt utmerket.

Utenom det tror jeg ikke jeg har flere tekniske problemer å snakke om. Noen finnes sikkert, men resten av dagen skal brukes til noe positivt.
Jeg skal en tur til legen….og nå er det vikarlege, så jeg lurer på hvordan det vil gå?
Og etterpå skal jeg møte en venninne i Sandnes sentrum, og da får jeg gjort noen ærender, og kanskje spise en varm lunsj 🙂 Og helt til slutt skal jeg hente datteren min på skolen. Og etter det regner jeg med at jeg er så sliten at jeg antakelig legger meg tidlig. Kanskje får jeg skvist inn å få et lite møte med kjæresten min også ♥

Jeg ønsker alle en herlig dag ♥

 

 

12 kommentarer
    1. God morgen! Ja, det var litt tidlig å våkne.. Høres ut som du har mange fine planer for dagen. Ønsker deg en fin dag! <3

      1. Ja, det var litt i tidligste laget, men sånn er det jo bare 🙂
        Gode planer gjør dagen fin, så jeg gleder meg 🙂
        En fin dag til fine deg også ♥

    2. kjedelig når ting ikke fungerer,når jeg tar bilder med mobilen legger dei seg automatisk på google foto så skulle noe skje med mobilen har jeg bilda alikavel,men jeg bruker uansett mest kamera,liker det best

      1. Ja, er lurt med google foto. Men jeg har så mye bilder at kapasiteten sikkert ville bli fort sprengt 🙂
        Er veldig kjekt med kamera synes jeg, så jeg koser meg med det 🙂

    3. Oi, det var veldig tidlig! Forhåpentligvis er formen så bra at du får utnyttet tide og gjort alt du har lys til 😉 Husk lange pauser! 😉 Enig i at det er artig å ha riktig “redskap” for å få tatt fine bilder. 🙂

      1. Ja, det var fryktelig tidlig. Og jeg har en tendens til å våkne tidlig, eller å sovne veldig sent. Så det blir ikke så mange timene. Lange pauser har blitt helt nødvendig, selv om tiden ikke akkurat er på min side alltid 🙂
        Riktig bilderedskap er viktig ja, og nå har jeg jo ordnet den saken 🙂

    4. Ja, det var umulig å komme inn her på blogg i går for meg også, så jeg ga opp. Ser du har en fin plan framover. Jeg trenger også nytt kamera, for det gamle er helt utslitt. Legen skal jeg besøke i morgen og så får jeg se om jeg har klart å holde blodtrykket der det skal være. Blir litt stresset av sånt og da er det fint å ta en sjekk igjen. Ellers er det grått og kjedelig ute. Det skal bli godt med vårlige farger igjen. Ønsker deg en finfin dag. Klemsiklem 🙂

      1. Ja, veldig greit med en legesjekk iblant, så slipper man å gå rundt og lure på ting.
        Håper du får deg nytt kamera du også. Jammen artig når man klarer å slite ut sånne ting 🙂
        Våren er veldig velkommen, og i dag har vi hatt vårfølelse ☻
        Satser på den nå tar overtaket over vinteren 🙂
        Klemmer ♥

    5. Det var tidlig å våkne ja!

      Merker på dårlig netter pga reumatismen min selv at jeg våkner tidlig. Da må jeg bare opp for å gå litt, så kan jeg legge meg å sove litt videre.

      Ser du har kjempefine planer videre.

      Det var umulig for meg også å komme inn på bloggen min i går kveld.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Så bra at du får til å sove litt videre etter du har vært oppe og gått litt. Det får ikke jeg til. Men jeg ser absolutt den du sier der, om at ting blir litt bedre etter man har beveget seg litt.
        Det med å ha problemer med å komme inn i bloggen har jeg erfart flere ganger i det siste, så er nok noe rusk i systemet til blogg.no.
        God klem fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg