TERRASSELIV

Jeg har helårsterrasse. Dvs. deler av den har tak og vegger, og har også fått en stor foldedør. Det betyr at jeg kan bruke terrassen året rundt, og sitte tørt og godt. Så har jeg lånt en gassvarmer, så jeg har det varmt og godt hvis det er litt kjølig ute.

Gassvarmeren var i bruk i dag, da jeg satt der, først sammen med kjæresten min, hvor vi koste oss med cookies og kaffe, og kinasjakk, og etterpå da han gikk, satt jeg der alene, med strikketøyet mitt.

I dag var det ikke sol, og dermed heller ikke særlig varmt. Tvert imot, så var det regn og guffenkaldt. Men på min terrasse, satt jeg tørt og varmt. En fin måte å tilbringe påskeaften det i grunnen 🙂 Normalt sett ville jeg vært på hytta på Sørlandet om ikke corona hadde inntatt landet. Men min hjemlige oase er vel så fin ♥

Her ser man strikkingen i full gang, og foldedørene vises også i bakgrunnen. De var selvfølgelig lukket på en dag som i dag, og du kan se at det er vått utenfor og regn på vindusrutene.

Genseren jeg strikker er til min datter. Og på Skjærtorsdag, da jeg satt og strikket, og ikke hadde så mye igjen, gikk jeg tom for garn. Men den supersnille kjæresten min tok oppgaven, og skaffet meg et nytt nøste i dag. Og det med livet som innsats. For garnet hadde de på Kvadrat, distriktets største kjøpesenter, og der var det visst fullpakket med folk i dag. Jeg kan virkelig ikke begripe det, at folk tør å pakke seg sammen sånn som det i disse tider? Det hørtes enormt uansvarlig ut. Greit nok med de som hadde nødvendige ærender, men de fleste så ut til å være der kun for å drive tiden. Det hadde ikke jeg turt.

Men nå får jeg i alle fall strikket ferdig genseren før påsken er over, og det er jeg veldig fornøyd med. Kommer nok med et eget skryteinnlegg når den er helt ferdig 🙂

Så var dagen over, og jeg har plassert meg i godstolen foran TV’en. Det blir nok en serie på netflix eller nrk. Nok å ta av, for å si det sånn. Og så kan jeg jo strikke mens jeg ser på. Og kose meg med noe godt i glasset, og litt påskegodt 🙂

Ha en fin kveld denne påskeaftenen ♥

8 kommentarer
    1. En hyggelig påskeaften du har hatt😊
      Det var snilt av kjæresten å skaffe deg garn.
      Jeg skjønner heller ikke hvordan folk tør å oppholde seg i store mengder på ett sted nå. Det er jo nødt til å bli mer smitte ut av sånne holdninger.

      Venter i spenning på skrytebilde av genseren du strikker😃

      1. Ja, påskeaften var en skikkelig god dag, og spesielt når kjæresten droppet innom med garn og greier. Nå er genseren ferdig, bare montering igjen 🙂
        Folk er galne, ingen tvil om det.

    2. så deilig å ha en slik oase ,skulle gjerne hatt en jeg også,men her ramler det store tunge isklumper fra taket innimellom så det går ikke ,da blir en slik oase knust,men drømme kan jeg jo gjøre :=) jeg trodde kjøpsentrene var nermest stengt e jeg ,nei folk flest har nok ikke tålmodighet til å holde seg borte i månedsvis,vi får bare håpe att pandemien ikke blusser opp igjen ,det ville være svært trist

      1. Ja, en slik oase unner jeg alle, men forstår problemet hos dere. Høres farlig ut. Her har vi ikke særlig med isklumper å skryte av, så det er helt trygt 🙂
        Kjøpesentrene var åpne i går, på påskeaften, og de sliter jo nå for tiden. Må vel ha vært en god dag i går tenker jeg 🙂
        Veldig leit hvis panedmien skulle blusse opp igjen nå ja, da ville jo alt vi har gjort til nå være forgjeves.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg