TERRASSEN BLE NESTEN SOM NY

I dag har vært en mye bedre dag enn i går. Og ved å energiporsjonere ordentlig, har jeg kommet meg gjennom dagen uten å bruke meg totalt opp.

Det første jeg gjorde var å nyte synet av nye hagemøbler som kom på plass i går kveld ♥

Og når jeg hadde våknet skikkelig, fikk jeg med meg datteren min ut for å handle noen fine blomster til å pynte med. Jeg falt for disse fine Margerittene, så de fikk bli med hjem. Datteren min var sjåfør. På den måten kan jeg spare den energien det ville ta fra meg med å være observant i trafikken.

Jeg må si meg ganske fornøyd med dette. Terrassen ble neste som ny. Ja, må jo gjøre rent gulv og beise litt og sånt, så blir det enda bedre. Men bare et par nye møbler gjør susen det også.

Det er stor forskjell på det gamle og det nye. Nå er ikke jeg noe interiørtalent, men jeg er så fornøyd med at det nye tar mindre plass enn det gamle. Det gjør at jeg kan ha bordet stående på en annen og mer praktisk måte. Pluss at hvis jeg trenger å ommøblere, er ikke bordet tyngre enn at jeg kan klare å skyve det i posisjon selv. Det gamle bordet klarte jeg ikke å rikke. Det var veldig tungt. Stolene er også mindre og lettere. De kan riktignok ikke slås sammen, eller i posisjon, men de kan stables, og da tar de mindre plass enn de gamle.

Sett inne fra terrassestuen, synes jeg også det nye ser så utrolig mye mer ryddig ut, og mindre ruvende.

Vel fornøyd, og med sola varmende i den lune kroken (skyggetempen var sånn ca. 13 grader), satte jeg meg ut med en kopp kaffe mocca.

Det gjorde så utrolig godt. Lunt og varmt, noe som gjør godt for kroppen. Og en god kaffe. Da kunne jeg nyte resten av dagen helt på egne premisser.

Og snart kan vi plante mer i krukker og kar, og da skal det bli ekstra frodig og fint.

Jeg gleder meg, og er veldig fornøyd nå. Dette har vært en god dag.

Hvordan har din dag vært?

24 kommentarer
    1. Så nydelig det ble hos deg. Jeg kunne tenke meg at du kan kose deg masse der.
      Jeg hadde det fint i dag til tross for regnet og snø her:)

      1. Tusen takk ♥ Ja, her nyter jeg hver en mulighet til å lade batterier og glemme alt som ikke er så bra 🙂
        Regn og snø ja, huff….synes det er nok nå. Nå må dere også få ordentlig vår ♥

    2. Så flott dette ble, litt mer ungdommelig på en måte..Likte stilen godt! Nå kan du kos deg masse ute i sola med kaffe og vin eller noe…Klem…

      1. Ja, jeg likte dette veldig godt, mer moderne, lysere og lettere, og ja, enig med deg, mer ungdommelig. Det skal nok bli mye kos der ute ettersom sesongen skrider frem ♥
        Klem ♥

      1. Ja, kjekt å endelig føle seg litt bedre. Og jeg tror dagen i dag også blir god. Det kjennes litt sånn akkurat nå i alle fall 🙂
        Det ble stor forandring på terrassen. Så da er det duket for mange soldager og mye kos denne sesongen. Og undommelig er et pluss 🙂

      1. Jeg har ganske stor terrasse. Eller dvs. jeg har to store terrasser, fordelt på to plan. Og det er det øverste planet jeg har de største tingene. Spisebord og stoler, som nå er byttet ut til noe mindre og nettere, og inni terrassestuen er det en stor salong laget av paller. Så ja, det er store møbler sånn sett. Du husker ikke feil 🙂
        Nederste terrasseplanet skal også snart få sine møbler på plass. Men først vil jeg vaske og beise der. Der har jeg grillen, og en sittegruppe for to. Pluss god plass til å slå ut solsenga om sommeren 🙂
        Det er koselig, og det hjelper godt for meg som er såpass mye hjemme. Jeg får faktisk tid til å bruke det 🙂

    3. Akkurat derrr bestemte jeg meg for at slike rosa/røde margeritter skal jeg kjøpe meg også! Så fine! Takk for inspirasjon! Og så sitter jeg her og nikker til det du skriver om bilkjøring – den type fokus tar mye energi! Og det vet man ikke før energi er mangelvare🙈

      1. Ja, de må du skaffe deg, så vakre altså. Jeg har ikke sett akkurat dem før. Kjekt å kunne inspirere ♥
        Huff ja, det med bilkjøring er et helt eget kapittel. Jeg foretrekker at andre kjører. Men kan jo kjøre selv også, bare at da må jeg legge det inn i planene at det tar mye energi, og da bør jeg overveie hva annet jeg skal også. Som du sier, man vet det ikke før energi er en mangelvare.
        Jeg elsker å kjøre bil. Så akkurat det er en stor sorg at jeg må spare så mye på kreftene.

    4. Det ble veldig fint, og som du sier, ryddig med disse stolene.
      Koselig! 🥰
      Vi har bestemt oss for å ikke beise terrassegulvet, og bare male veggene. I følge snekkeren som har hytte ved siden av oss anbefalte han å ikke gjøre det. Han vil ikke male eller beise i det hele tatt, men maling som er nå skal visst være bedre enn beis, og jeg synes det blir litt trist med grått utvendig 🙂
      Greit å slippe gulvet ihvertfall ettersom vi begge ikke helt har helse til å holde på så veldig mye.
      Kos deg masse på terrassen og nyt sola 🥰

      1. Ja, det er kjekt med noe som frisker litt opp.
        Jeg har pleid å beise terrassegulvet sånn ca. hvert 3. år. Jeg kan jo se på gulvet at det burde vært gjort oftere, for nå er det uttørket og føles litt skjørt. Men satser på at det friskes opp med et strøk beis denne sommeren. Det finnes jo materialer som egner seg veldig til å bare gråne naturlig. Men jeg synes det blir for grått.
        Kos deg du også ♥

      1. Ja, jeg skal investere i en utendørs recliner tenker jeg. Tror at det vil være gunstig for meg.
        Veldig kjekt å få frisket opp med noe nytt nå, ble fornøyd jeg 🙂

    5. Nice! Dette ble nydelig fint, og på bildet ser jeg at du smiler fornøyd også 😉 Margeritter er så fine! Håper du får mange koselige stunder der fremover! Her hvor jeg er, er det grått og surt, men snart skal jeg snu nesen sørover til der hvor det er sol, så det er greit.

      1. Ja det ble jammen fint altså, og jeg er veldig fornøyd. Og jeg gleder meg til å gjøre terrassen mer frodig med krukker og kar etterhvert.
        Håper dere snart får bedre vær, og du får det nok når du drar sørover ja ♥

        1. Blir fint med flere krukker og farger der, ja 🙂 Her i sør skinner sola, og har fantastisk utsikt ut mot sjøen fra sofahjørnet 😀

          1. Åååå, det høres fantastisk ut, med utsikt og greier 🙂
            Ja, denne tiden er fin, hvor det blir mer og mer frodig og fargerikt utover ♥

      1. Tusen takk for det ♥ Ja, viktig å ha det koselig når man oppholder seg så mye hjemme som jeg gjør 🙂
        Klemmer ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg